Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Din nou probleme https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=5719 |
Page 1 of 1 |
Author: | Freccia [ 28 Dec 2008, 14:24 ] |
Post subject: | Din nou probleme |
Acu o saptamana, am plecat in concediu prin tara. Imediat dupa ce am alimentat la plecare, mi-a dat eroarea cu "engine control..."(care si acum imi apare, dupa 1500 de km), ceasul cu temperatura apei indica minimul "50 grade" si clima dadea doar aer rece. Din cand in cand mai crestea temp. apei si mai intra ceva caldura, mai ales vreo 5 minute dupa porniri. Mai mult, dupa vreo 2 zile, a inceput sa dea si mici rateuri la relanti. Totusi, daca tineam ambreiajul si o acceleram pana pe la 2000 de ture, rateurile nu apareau. Am oprit si am scos mufa de la debitmetru, desi e nou de 3 saptamani. Parea sa nu mai aiba problema, dar iei, la intoarcerea acasa, chiar si cu mufa aceea scoasa, tot mai baga rateurile acelea. Caldura absolut deloc, apa la 50. Mentionez ca am mers vreo 1000 de km cu mufa scoasa, mai ales ca, consumul nu parea a fi exagerat. Astept ceva solutii, pt. ca am inghetat ieri 10 ore in masina si nu vreau sa se mai intample! |
Author: | Freccia [ 29 Dec 2008, 09:55 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Chiar nimeni nu stie nimic? |
Author: | marian [ 29 Dec 2008, 11:07 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
problema pare delicata. Nu ai primit nici un raspuns pentru ca nu cred ca vrea cineva sa se hazardeze si sa dea un verdict stand in scaun in fata unui calculator. recomandarea mea...mergi la un mecanic bun care stie sa verifice o Alfa pentru ca banuiesc ca sunt mai multe nereguli. iti urez o zi buna si bafta cu Alfita ta! |
Author: | Freccia [ 29 Dec 2008, 11:16 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Nu suna foarte incurajator, dar mersi oricum! Mai astept insa... |
Author: | High Octane [ 29 Dec 2008, 18:35 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Curata corpul clapetei de acceleratie si vezi daca nu cumva eroarea respectiva sa aiba de-a face cu senzorul de bătaie (sau de detonaţie)! Si nu ar strica si un throttle reset! Quote: The reason for the erattic idle is, that over time the butterfly-valve picks
up dirt in the air-intake-tube. The dirt prevents the valve from completely closing. The engine therefore gets confused thinking the valve is a bit open (- thinks, that it is you putting your right foot to the pedal ). You might have to reposition the idle engine to fix this completely after doing the above. The way to do that is: 1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds. 2. Then turn back off for 90 seconds (with key in). 3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds. |
Author: | Freccia [ 29 Dec 2008, 19:04 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Pai, va trebui sa o duc la un test motor. Cei 3 pasi din textul citat de tine reprezinta "throttle reset"? Si, daca da, ce face de fapt, acesta? Despre faptul ca nu da caldura, nu stii care ar fi problema? Termostat cumva? |
Author: | mono [ 29 Dec 2008, 20:03 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
turgon Quote: Pai, va trebui sa o duc la un test motor. Cei 3 pasi din textul citat de tine reprezinta "throttle reset"? Si, daca da, ce face de fapt, acesta? Despre faptul ca nu da caldura, nu stii care ar fi problema? Termostat cumva?
problema cu temperatura o am si eu, cat sta pe loc, sau merg incet se duce spre 90, cum merg putin mai mult scade grav.. sunt destul de convins ca e termostatul, eu nu am computer de bord dar uneori mi se aprinde martorul de motor si imi ramane ventilatorul pornit.. o sa incerc sa-l schimb, am inteles ca e vre-o 100-150ron.. sper ca nu ma insel |
Author: | Freccia [ 29 Dec 2008, 22:33 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
La mine nu mai vrea deloc, saracu'... Vesnica pomenire! Sa putrezeasca in iad!!! Cand am avut mai mare nevoie, m-a lasat! Mirica nu e prin zona, ca el e mai bun la sfaturi de genu'... |
Author: | alexmirica [ 30 Dec 2008, 00:42 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
O intrebare care s-ar putea sa fie tampita, dar asta e prima care imi vine in cap: ai verificat antigelul? Daca e OK, ia vezi daca se incalzeste furtunul dintre termostat si radiator. Daca da, e belit termostatul. |
Author: | Freccia [ 30 Dec 2008, 00:59 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Cu antigelul, nu stiu cat e de ok situatia... Lichidul e la fel ca atunci cand am cumparat masina, in martie, atat ca am mai completat eu cu vreo 100-150 ml. de antigel. Gustul e dulceag. Intrebare: dupa cat timp verific furtunul si daca se poate o schita sau un indiciu unde e termostatul Micile rateuri, chiar si cu debitmetrul deconectat(desi e nou) ce cauza crezi ca au? |
Author: | Freccia [ 30 Dec 2008, 13:19 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Deci? |
Author: | marian [ 30 Dec 2008, 13:31 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
turgon Quote: Cu antigelul, nu stiu cat e de ok situatia... Lichidul e la fel ca atunci cand am cumparat masina, in martie, atat ca am mai completat eu cu vreo 100-150 ml. de antigel. Gustul e dulceag. Intrebare: dupa cat timp verific furtunul si daca se poate o schita sau un indiciu unde e termostatul
Incep ca si tine...Deci, daca nu ai habar mai bine nu te baga. Repet sfatul meu de mai sus: du-te la un mecanic, preferabil unul care a mai umblat la masini "italienesti". Un mecanic de VAG-uri nu te ajuta foarte mult.Micile rateuri, chiar si cu debitmetrul deconectat(desi e nou) ce cauza crezi ca au? Si nu mi-o lua in nume de rau, nu ca nu vreau sa-ti spun unde si cum sa verifici, dar daca nu intelegi ceva anume sau nu ma exprim eu bine si se intampla undeva o eroare, ai sa vii si ai sa strigi la mine ca asa ti-am spus eu sa faci. Ori eu nu vreau sa-mi asum raspunderea pentru o asemenea eventualitate. Asculta-ma si cred ca altii de pe forum ma pot sustine in ce afirm: daca nu stii 100% ce faci mai bine nu te baga! Acest post al meu nu se vrea ofensator ci doar un avertisment! |
Author: | Freccia [ 30 Dec 2008, 13:38 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Nu ti-o iau in nume de rau si iti inteleg pct. de vedere. Dar stii si tu ca sunt unele mici chestiuni care cu explicatii pertinente se pot face chiar si fara mari cunostiinte de mecanica. Ceea ce mi-a spus Mirica sa verific e unul din acestea. Singurul impediment e ca nu stiu care e termostatul, radiatorul fiindu-mi, totusi, cunoscut. Evident voi merge la mecanic, dar mi-ar prinde bine daca as avea ceva mai "tehnic" sa ii declar individului, pentru a evita pe cat posibil sa imi spuna "lasa-mi cheile ca ma uit la ea cand am timp". Mai mult, in perioada asta, am nevoie de masina si nici nu stiu daca gasesc vreun service deschis. |
Author: | Freccia [ 11 Jan 2009, 20:18 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
alexmirica Quote: O intrebare care s-ar putea sa fie tampita, dar asta e prima care imi vine in cap: ai verificat antigelul?
Intre timp, am descoperit termostatul iar furtunul acela se incalzeste. La fel si cel de mai jos, retur sau ce o fi...Daca e OK, ia vezi daca se incalzeste furtunul dintre termostat si radiator. Daca da, e belit termostatul. S-a uitat si un unchi de al meu, mecanic pensionat, a zis ca termostatul a ramas blocat pe "deschis". A mai zis ca sa schimb si antigelul dupa ce rezolv termostatul. Asa e? |
Author: | dcmilitaru [ 11 Jan 2009, 20:24 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
corect |
Author: | PUQ [ 15 Jan 2009, 01:43 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
cu termostatul si antigelul e o operatiune corecta acum (imi exprim si eu parerea) referitor la acea aroare de motor ai verificat sonda , in acelasi timp ar fi bine si o curatare a clapetei de acceleratie desi cred eu ca nu ar fi de acolo PS . pana sa se duca calculatorul central mai este mult si bine (opinia mea) |
Author: | Freccia [ 15 Jan 2009, 16:31 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Eroarea la motor presupun ca are legatura cu termostatul, pt. ca aparitia ei a coincis cu scaderea temperaturii pe ceas si cu faptul ca nu mai dadea caldura. Toate intr-un interval de un minut. Plus de asta, imi amintesc ca, la ultimul test pe calculator facut prin dec., parca era o eroare cu termostatul... Dar, atunci, eram preocupat cu debitmetrul si nu i-am dat atentie. |
Author: | nae [ 15 Jan 2009, 20:36 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Pai cel mai ok ar fi sa o duci la diagnoza din nou, codurile de eroare vor indica defectul foarte clar! |
Author: | PUQ [ 16 Jan 2009, 18:36 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
corect |
Author: | Freccia [ 23 Jan 2009, 02:05 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Finally, rezolvat problema! Schimbat termostat si lichid racire. Vechiul lichid, la masuratori, indica o rezistenta de pana la -12 grade. Acum duduie caldura! Basca, testul de motor care au uitat sa mi-l incaseze, suport numere noi si, nu in ultimul rand, am eliberat porbagajul care devenise loc de promenada pt. sticlele de antigel si apa distilata. |
Author: | alexmirica [ 23 Jan 2009, 02:19 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Nenea, nu e cam putin -12 grade? Ori ai prea mult antigel, ori prea multa apa distilata. Concentratia trebuie sa fie de 1:1. |
Author: | dcmilitaru [ 23 Jan 2009, 02:37 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Mirica, iar ai baut? Scrie omul ca VECHIUL ANTIGEL era asa. |
Author: | Freccia [ 23 Jan 2009, 02:46 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Chiar asa! Anyhow, nici noua concetratie nu e 1:1, ci 3:2 pt. antigel (dupa executarea loviturilor de la 11 metri ). Astea le aveam cumparate pt. ca eticheta spunea "-28" la 3:2. Mi-l masoara azi, cand merg sa schimb placutele de frana, pt. ca amestecul sa fie mai omogen. Anunt rezultatul after. |
Author: | PUQ [ 24 Jan 2009, 13:05 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
Author: | Alex-Ali [ 30 Jan 2009, 18:26 ] |
Post subject: | Re: Din nou probleme |
salutare tuturor ... aceasi problema am avut-o si eu, cu caldura si cu trepidatiile la relantiu ... am fost la un mecanic mi-a scos tot antigelul din ea ... a completat . acum e ok ... si cu trepidatiile aveam o bujie arsa, un principala si una secundara (aia mai mica ) . le-am schimbat si acum merge super bine . Mi-am pus bujii Iridium si am observat ca imi consuma mai mult cu 1L la suta de km , dar fuge rau ( are arderea mai puternica ) . Bafta multa |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |