It is currently 01 Feb 2025, 15:53

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Nov 2008, 18:49 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 20:41
Posts: 50
Location: Bucuresti
Salutare!

Dupa o lunga analiza a discutiilor deja existente pe forum, am ajuns la concluzia ca desi o marca puternica, Alfa Romeo are si deficite. Acest lucru l-am si resimtit personal cand alfuca mea a inceput sa "clacheze".
Astfel, ma confrunt cu urmatoarele probleme:
1. Scartatit extraordinar de enervant la rotile din fata - sesizabil numai la viteze sub 20km/h. La ultima revizie de la Autoperugia nu au reusit sa identifice problema (si nu ma surprinde), asta in conditiile in care discurile+placutele erau ok, bascule superioare ok (referitor la un alt subiect pe forum). Acel scartait il aud si in prezent. :bored:
2. Zdranganit ciudat in zona blocului motor insa numai cand turometrul atinge valori intre 1900rpm - 2000rpm (nici sub, nici peste). La 1800rpm se aude impecabil, la 2100rpm la fel. :question:
3. Cutia de viteze manifesta un "fluierat" la primele schimbari ale treptelor de viteza. Dupa aproximativ 5 min, efectul dispare. Pe langa asta, intra greu in masalier (oarecum "pe langa", intr-o zona neutra).
:wallbash:
Sincer va spun, sunt usor dezamagit cand vad cum astfel de mici...disfunctinoalitati...pot distruge intreaga placere de a conduce o Alfa Romeo.
Rugamintea mea este sa imi spuneti parerile voastre, insotite de o eventuala estimare a costurilor de reparatie.

Multumesc anticipat. Mircea

_________________
___________________________________________
Alfa Romeo 2.0 Twin Spark 155CP, Argenteo

Scopre la vera passione di guidare!
ALFA ROMEO - L'Essenza di Raffinatezza.


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2008, 19:42 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
1. Acel scârţâit provine de la bucşile de la basculele superioare si de regula se aude doar iarna, vara cand e cald nu prea sunt probleme. Umbla vorba ca atunci cand incep sa scârţâie, e semn ca trebuie sa iei in considerare schimbarea basculei. Ma rog, decizia iti apartine. De asemenea unii zic ca se pot unge, altii nu recomanda ungerea. Personal sunt de parere ca vaselina + praf grabesc sfârsitul bucsei!
2. ...
3. Nu stiu ce sa spun despre fluierat insa si eu aveam probleme cu selectarea treptei de mers inapoi. Rezolvarea am gasit-o aici: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_4th_gear.shtml

Costuri de reparatie, depinde, se pot schimba bucsele la bascula (caz in care scapi putin mai ieftin) sau se poate schimba bascula cu totul. De asemenea, daca te hotarasti sa desfaci cutia, ia in calcul un schimb de ulei.

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2008, 20:46 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
2. Verifica galeria de evacuare si in general evacuarea pana in zona tubului flexibil, sa nu iti fie rupt vreun suport. Mie ala imi face un astfel de zdranganit, pe intervale de turatie, in functie de frecventa vibratiilor

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2008, 21:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Vezi ca galeria de evacuare este prinsa de bloc cu un suport cu surub mare care de obicei se rupe. Da-l jos. 80% ala e de vina.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2008, 21:54 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 20:41
Posts: 50
Location: Bucuresti
Multumesc pentru sfaturi! :shock:

Schimbarea basculelor (inf+sup) stiti la cat m-ar duce cu tot cu manopera?

Si...desi mi-ar placea sa imi bag mainile prin ea, nu am posibilitatea sa o fac, asa ca va intreb cam cat ar fi mana de lucru pentru curatarea cutiei de viteze?

Multumesc inca odata...m-ati mai linistit :hug:

_________________
___________________________________________
Alfa Romeo 2.0 Twin Spark 155CP, Argenteo

Scopre la vera passione di guidare!
ALFA ROMEO - L'Essenza di Raffinatezza.


Top
   
PostPosted: 28 Nov 2008, 01:59 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2006, 12:03
Posts: 737
Location: Baia Mare
Mirica said it! Si eu aveam problema aia si "n" mecanici de aici insistau sa schimb racordul flexibil care era ok, si Mirica si-a dat seama de la distanta si fara sa vada masina care era schema :clapping:

_________________
Ni Ten Ichi Ryu


Top
   
PostPosted: 28 Nov 2008, 02:23 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Meercha Quote:
Schimbarea basculelor (inf+sup) stiti la cat m-ar duce cu tot cu manopera?
Multumesc inca odata...m-ati mai linistit :hug:
vreo 14-15 mil ... :) Te-am linistit? :lol:

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 28 Nov 2008, 11:19 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 20:41
Posts: 50
Location: Bucuresti
madkat Quote:
las' ca o vinzi si iti iei nemteasca si o sa fie bine (ca asa ziceai pe topicul de publicitate) :evil:
Nu fii rau! :cry:
Sunt un pic dezamagit de ea in ultima perioada si asta m-a determinat sa o scot la vanzare. Daca se dovedeste ca se poate rezolva cu un cost acceptabil, nu o mai vand. La prima apreciere am considerat ca nu se merita sa mai bag bani in ea...speram ca voi auzi cateva pareri mai "pro alfa" si sa ma razgandesc.
In concluzie, sunt un pic nehotarat, de aceea vreau sa ma sfatuiesc si cu voi!

_________________
___________________________________________
Alfa Romeo 2.0 Twin Spark 155CP, Argenteo

Scopre la vera passione di guidare!
ALFA ROMEO - L'Essenza di Raffinatezza.


Top
   
PostPosted: 28 Nov 2008, 12:30 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Draga Mircea, tare sunt curios ce masina iti va oferi aceleasi satisfactii ca Alfa , mai ales ca stiu despre ce vorbim! In acelasi "range" de pret, desigur. Asta daca eliminam factorul Alfa si gandim doar pragmatic.
Cat despre neajunsurile enuntate de tine, nu mi se par deloc insurmontabile in ce priveste costul reparatiilor.

Selectarea marsarierului (a propos, vine din franceza, marche arriere, mergi inapoi) a fost asa cum descrii tu inca de la 0 Km. Pur si simplu am invatat sa execut miscarea foarte precis: masina oprita complet, presionarea ambreiajului la maxim, miscare neta a levierului schimbatorului pana la limita permisa in dreapta si retragere curata, fara bruscari. Intra fara nicio problema de fiecare data, trebuie doar sa o cunosti.

Fluieratul acela de care spui nu cred ca are legatura cu "curatarea cutiei de viteze", ci mai degraba cu ansamblul ambreiajului (placa presiune, nu stiu). Oricum, se manifesta iarna (acustic) la pornire si dureaza cam 5-10 minute pana la incalzire.

Faza cu zdranganitul acesta recent are probabil legatura cu vreun suport al galeriei de evacuare. Poate s-a slabit ceva si de aici vibratiile respective.


Bafta , orice decizie iei! Importante sunt fixatiile tale, degeaba te consiliaza unul sau altul.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 28 Nov 2008, 13:37 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 20:41
Posts: 50
Location: Bucuresti
Desi un pic offtopic prefer sa spun ca ce mi-ar lipsi cel mai mult, nu ar fi doar alfuca (si tabieturile sale) ci si voi. :samui:

Conteaza enorm sa vezi persoane care te sustin, desi nu au un aport considerabil in viata ta personala. Acest aspect ma face sa raman conectat la comunitatea AlfaClub si sa trec peste supararile de moment generate de masina.
Dupa vacanta de iarna voi incepe sa readuc la prima tinerete VLD-ul, iar pana atunci ne vedem duminica :)

Madkat...la tine voi veni cand o sa vreau basculele :P

_________________
___________________________________________
Alfa Romeo 2.0 Twin Spark 155CP, Argenteo

Scopre la vera passione di guidare!
ALFA ROMEO - L'Essenza di Raffinatezza.


Top
   
PostPosted: 29 Nov 2008, 18:29 
Offline
User avatar

Joined: 12 Nov 2008, 22:51
Posts: 89
Location: giurgiu
1 .scartait .. acum 2 luni am schimbat basculele superioare.. surpriza scartaitul este prezent (mai mult dimineata cand plec) asta de cand e frig

2.aia la motor intre anumite ture se intampla si la mine ,dar nu mereu ,pe mn nu ma deranjeaza asta

3.sueratul ala , surpriza din nou :), il am si eu dar tot asha doar cateva minute cand plec cu ea la rece(dimineata) , pe mine nu ma deranjeaza asa rau nici asta, dar as fi curios de la ce este

rateuri, curata clapeta de acceleratie ! presupun ca iti dau dimineata cand o pornesti daca accelerezi.. daca nu.. poate debitmetru

_________________
Alfa 156 1.8 t.s/1999 "edizione sportiva"

"After you drive an Alfa Romeo,anything else is..basic transportation!"


Top
   
PostPosted: 29 Nov 2008, 22:40 
Offline
User avatar

Joined: 30 May 2007, 14:14
Posts: 449
Location: Bucuresti
scartaitul l-am avut si eu...am schimbat basculele superioare si merge parca pe apa...eu aveam si bara stabilizatoare schimbata...

_________________
BMW 530XD
C klase w204



ex :Alfa Romeo 159 ( distinctiv ) - 1.9 JTDm - 175 CP
Alfa Romeo 156-1,9 JTD-148 CP
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V - 192 CP
BMW 318( E90 LCI ) - 2009
BMW X5 ( E53 ) - 3.0.D - 218 CP
Audi A4 B8 - 2.0 TDI 143 CP
Alfa Romeo MiTo - 1.6 JtdM


Top
   
PostPosted: 02 Dec 2008, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 20:41
Posts: 50
Location: Bucuresti
peoples Quote:
1 .scartait .. acum 2 luni am schimbat basculele superioare.. surpriza scartaitul este prezent (mai mult dimineata cand plec) asta de cand e frig

2.aia la motor intre anumite ture se intampla si la mine ,dar nu mereu ,pe mn nu ma deranjeaza asta

3.sueratul ala , surpriza din nou :), il am si eu dar tot asha doar cateva minute cand plec cu ea la rece(dimineata) , pe mine nu ma deranjeaza asa rau nici asta, dar as fi curios de la ce este
:blink: ...macar ma bucur ca nu sunt singurul; absolut identic se manifesta si la mine.
O sa va tin la curent cu remedierile problemelor de indata ce voi reveni din vacanta. :wink:

_________________
___________________________________________
Alfa Romeo 2.0 Twin Spark 155CP, Argenteo

Scopre la vera passione di guidare!
ALFA ROMEO - L'Essenza di Raffinatezza.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited