FiZ Quote:
Salut baieti,sunt posesorul unei alfe 166 2.0 V6 turbo si am o problema la motor cred.Peste 3500-4000 turati parca are niste rateuri(scapari) motorul.Iara inca cateva simptome,pe loc parca nu merge rotund motorul iar la turati mici de 1500-2000 parca se ineaca.Va rog sa imi spuneti cam ce credeti ca ar fi.
Salut. Eu sunt vinovatul cu V6 Turbo insa il am pe GTV si nu pe 166. Motorul in mare este acelasi insa nu are acelasi sistem de injectie. Iti recomand sa faci o diagnoza si sa vezi de la ce ar putea fi. Motivele pot fi multiple. Bujii proaste, debitmetru defect, sonda lambda decalibrata, senzor de temperatura a apei decalibrat. Pe de alta parte vezi ca acest tip de motor este un V6 in 12 valve cu tacheti reglabili pe evacuare. Asta inseamna ca la fiecare 40 000 km acestia trebuie verificati cu ajutorul unei lere si eventual reglati. Daca pui pe evacuare un analizor de gaze si iti indica amestec bogat este foarte posibil ca motivul pentru care se ineaca sa fie generat de una din piesele exemplificate mai sus. Un alt motiv, daca toate cele exemplificate functioneaza corect, poate fi o fisura pe traseul de admisie. Mai exact, trage aer fals sau pierde presiunea generata de turbina pe la un furtun de aer aflat pe traseul filtru de are/debitmetru - debitmetru/turbina - turbina/intercooler - intercooler/galerie de admisie. Verifica inclusiv daca intercooler-ul nu este fisurat. Daca si toate acestea sunt ok, verifica daca supapa de descarcare a presiunii (blow off valve) functioneaza corect. Aceasta se afla in dreapta galeriei de admisie, este conectata de aceasta printr-un furtun de vaccum subtire si un furtun gros pentru presiune. Pentru a o verifica, pur si simplu scoti furtunul care duce spre debitmetru, il astupi cu un dop asigurat cu un colier si pleci cu masina. Cand vei schimba vitezele la peste 4000 RPM va trebui sa auzi cand supapa descarca presiunea (ca la un subaru WRX STI de raliu de ex).
Oricum, primul lucru... VERIFICA SI EVENTUAL SCHIMBA BUJIILE