Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Performante scazute JTD https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=5263 |
Page 1 of 1 |
Author: | Dragos [ 02 Nov 2008, 18:54 ] |
Post subject: | Performante scazute JTD |
Am o mare problema cu al meu 19JTD. Pe scurt: - nu mai atinge 200km/h(inainte se ducea repede in 200 si urca apoi mai greu pana in 210). Acum la 180 nu mai poate. - in treptele 1-3 se tureaza pana in rosu(4500) si se mai duce si peste rosu. In a 4-a cu greu trece de 3500 si f greu ajunge la 4000. In tr 5 se tureaza f greu si la 3000- 3500 se cam termina de turat.(inainte in a 5-a se ducea in 4000-4500 fara probleme. - in depasiri si la deal se simte bine ca nu accelereaza ca inainte. Inainte in depasiri era glont. Se accelera grav si lejer in cateva secunde luam 3 tiruri care merg cu 80, plecand din spatele lor, tot de la 80km/h. Acum ma chinui si la 2 turisme. Am constatat cat de greu trage incercand sa depasesc un papuc la 150-160Km/h Nu imi venea sa cred ca se chinuie asa. Ca aparitie a evenimentelor, ele s-au intamplat cam asa(daca are vreo relevanta): T0=stricat senzor pozitie volanta > tarait din munti pana in bucuresti cu motorul subturat si capota semideschisa ca sa nu imi taie injectia T1=pus tester > constatat ca pe langa senzorul poz vol, erg dadea erori T2=schimbat senzor poz. vol. > disparuta eroarea de engine T3=curatat erg(constatat gum in admisie in jurul clapetei de admisie aer) > dispar erorile EGR T4=migrare de la alimentare cu efix la alimentare cu OMV Premium Diesel T5=la incercare de accelerare mai rapida in tr 3-4 apare eroare Engine Fault si simt lipsa de putere (S-a intamplat doar de cateva ori si nu aveam tester conectat la ea. Nu am mai putut reproduce Engine Fault pentru a vedea ce zice testerul, iar eroarea nu a ramas in log-uri.) T6=constatare cele de mai sus (limitare la viteze mari, se tureaza f.f. greu la viteze mari in treptele 4/5, se accelereaza greu, nu mai da erori pe computer) T6=desfacut admisie:curatat egr cu spray carburator(n-am fost multumit de rezultatul curatarii cu benzina), curatat MAP, curatat clapeta admisie aer, curatat din camera de admisie aer cat am putut cu o lingurita din cleiul format acolo. T7= Iesit la teste(tot cu OMV Premium Diesel + Gunk tratament pentru depuneri de clei si fum-in caz ca din admisie a scapat in motor ceva mizerie sa aiba ce sa le subtieze si sa se elimine). Rezultatul curatarii admisiei: motorul merge mai rotund, nu mai vibreaza ca inainte(la relanti) si e mai silentios. Din pacate problemele de putere/accelerare/turare se mentin. Fratilor, ajutati-ma va rog sa il readuc in simtiri ca simt ca innebunesc. S-a dus draq inima sportiva, in oras poate nu , da afara cred ca ma face si un logan. ![]() ![]() |
Author: | Meme [ 02 Nov 2008, 19:38 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
scoate mufa de la debitmetru si da o tura - daca merge la fel de prost - ti-ai gasit problema ![]() |
Author: | Dragos [ 02 Nov 2008, 19:42 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
Voi incerca. Nu sunt f convins ca el e devina pentru ca nu fumega deloc. E foarte eco acum fata de cum scotea antrerior. Am senzatia ca a trecut din extrema supraalimentarii - datorita debitului scazut de aer cauzat de depunerile de clei, la extrema subalimentarii. Parca merge mai mult pe aer acum. |
Author: | Dragos [ 02 Nov 2008, 20:18 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
(Se pare ca nu mai pot edita) Daca ar fi probleme la debitmetru, ele nu ar trebui sa apara si la treptele 1/2/3? in 1/2/3 se tureaza pana in rosu si chiar si dupa. |
Author: | Meme [ 02 Nov 2008, 20:54 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
stii ca e mai simplu sa cobori in fata blocului, sa scoti mufa si sa dai o tura, nu? cand debitmetru e stricat poate sa "citeasca" asa cum vrea - si mai mult aer (motorina mai multa si fum in spate) si mai putin aer (motorina mai putina si fum deloc). Oricum era un sfat - pentru lectii de cum functioneaza un debitmetru sau un motor turbo poti sa dai un google |
Author: | Tupac [ 02 Nov 2008, 21:02 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
Eventual verifica si furtunele minune, sa nu se fi crapat ceva. |
Author: | dcmilitaru [ 02 Nov 2008, 21:14 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
Si eu tot pe debitmetru as paria. Fa o proba. |
Author: | marius [ 02 Nov 2008, 21:38 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
Dragos Quote: n-am scos un sunet nici legat de Transfagarasan. Ma fac de ras
Pe Trans vom vorbi mult si vom alerga foarte putin! ![]() ![]() |
Author: | Dragos [ 02 Nov 2008, 22:58 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
Stiu ca e mai usor sa cobor, insa sunt nevoit sa aman proba pentru ca am o bere la bord si nu conduc asa si nici nu e chiar asa de usor de testat pentru ca in oras nu e usor de sesizat. De la 160-170km/h devine complet vizibila problema. In rest nu este diferenta atat de "simtibila" incat sa pot trage o concluzie fara dubii. |
Author: | alexmirica [ 02 Nov 2008, 23:03 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
De verificat furtunasele de la valva Pierburg pentru comanda turbinei si debitmetrul. |
Author: | Dragos [ 03 Nov 2008, 00:21 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
alexmirica Quote: De verificat furtunasele de la valva Pierburg pentru comanda turbinei si debitmetrul.
'ntzeles dom inginer. O sa ma documentez despre valva asta si apoi ma apuc de bagat pe sub masina. ca e cam jos. Banuiesc ca e cea care controleaza variatia turbinei si cam are sens ca numai la turatii mari se intampla.Acu mi-a mai trecut ceva prin cap. Eu am curatat clapeta, dar oare nu trebuie resetata pozitia ei? Se autoregleaza singura? Am vazut ca are o comanda pneumatica parca. La fel si cu senzorul MAP. Isi revine singur dupa curatare? |
Author: | alexmirica [ 03 Nov 2008, 00:33 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
Clapeta aia nu are treaba decat cu cutoff-ul. Nu e de la aia buba. |
Author: | Dragos [ 03 Nov 2008, 14:02 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
Multam pt sfaturi. Am dat o tura cu debitmetrul deconectat. Parca se tureaza ceva mai bine dar nu vad diferenta remarcabila, porbabil doar o autosugestie. Cert e ca la 185km/h se plafoneaza cu pedala la fund. Eu stiam ca daca e dus debitmetrul merge mai bine fara (cu estimarile ecu pt debitul de aer), insa, fara deb. motorul ajunge la aceleasi performante? Daca nu, inseamna ca nu prea e diferenta intre testul cu el conectat sau cu el deconectat si nu pot trage o concluzie. Cert este ca nu s-a remediat la tura data fara debitmetru. Oricum aveam in plan sa desfac si debitmetrul si sa il studiez si daca trebuie curatat sa il curat cu spray de contacte. Revenind la problema. M-am uitat dupa furtunasele de la valva Pierburg. Am gasit doar unul care pare sa mearga prin fata, jos, prin spatele radiatorului catre contraaripa unde e intercoolerul Din ce am inteles eu, bobina Pierburg controleaza presiunea pe furtunasul/teava dinspre camera de vacum si valva ce regleaza paletii bobinei. Daca bobina respectiva nu merge corect ar trebui sa apara ceva erori pe bord, pe tester, sau nu apar deloc erori in computer? Cum as putea verifica ansamblul camera de vacum, bobina Pierburg, furtune/tevi tur/rerur, valva Pierburg? |
Author: | Dragos [ 04 Nov 2008, 17:36 ] |
Post subject: | Re: Performante scazute JTD |
Cam care ar trebui sa fie valorile citite de debitmetru la diferite viteze/turatii si la relanti. Ma gandeam ca asa as putea verifica cu testerul si daca apar abateri mari as putea trage concluzia ca debitmetrul este devina. Testul facut cu el deconectat nu a fost concludent. |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |