Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
alfa 156 2.0 ts vs. Leon FR TDI 150cp https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=520 |
Page 1 of 1 |
Author: | andrei123 [ 26 Jun 2006, 01:51 ] |
Post subject: | alfa 156 2.0 ts vs. Leon FR TDI 150cp |
Tocmai am ajuns acasa dupa un drum de vreo 100km. Treaba sta in felul urmator : mergeam frumos pe autostrada (nu chiar autostrada,dar drum cu doua benzi pe sens despartite de parapet .cu curbe ceva mai stranse) cu 110 km/h. La un moment dat trece un leon pe langa mine -- la urmatoarea curba il depasesc pe interior ca am intrat un pic mai tare ..si m-am dus in fata. Leonul ma ajunge si se pune exact in punctul mort ..si o tine tot asa vreo 3, 4 km ...probabil a crezut ca voi accelera ca sa se ia dupa mine --- nu,nu am facut-o.Mergand tot asa ,am vazut in fata cateva masini ,leonul tot in punctul mort statea -- atunci eu am accelerat ceva mai tare ,am depasit masinile (care nu aveau mai mult de 100) -- si m-am tot dus ,nemaivazand leonul si mergand cu 110. Peste cateva zeci de secunde il vad cum trece racheta pe langa mine. Eu, cum nu prea stiu inca tot ce poate masina mea (am cumparat-o recent) -- am zis sa ma iau dupa el un ..pic. Scriu mai jos discutia cu colegul meu care era in dreapta : Eu: -- Uite ce face asta.. numai daca e Leon 1.8 T ma face El: -- Ei na, nu cred. ..Am calcat-o mai tare ,dupa vreo 10 - 20 secunde cred ca aveam aceeasi viteza ca si el pt. ca nu se mai indeparta de mine, el fiind la vreo 100 -150 m in fata. Precizez ca era noapte ....-- fratilor ! la un moment dat vad o dara de fum negru care i-a acoperit spatele masinii ..pret de o secunda doar stopurile i se mai vedeau. Explicatia ar fi ca baiatul cu Leonul simtind probabil ca il voi ajunge -- i-a dat a 4-a din a 5-a de i-a scos fumul ala.Tot degeaba ,ca eu simteam ca masina mea inca mai accelereaza.In timpul ala nu prea ma uitam la ceasurile de pe bord, cand eram in linie dreapta, fara curbe am aruncat un ochi pe ceas si arata 200 ---atunci am calcat usor pe frana si l-am lasat in treaba lui ..doar ca aprins ceva trafic si a decelerat si el.Mergand fain frumos ,ca de obicei, cu 100 -130 km/h ..l-am ajuns ...m-am apropiat de el sa vad ce scrie pe spate. El : -- (cu o oarecare mandrie) ...Eeeee ,apai asta e TDI , tot rosu. Nu prea ai sanse. Eu:-- Da , dar il ajung, nu-i problema. El . -- il ajungi doar daca vrea el , ca altfel nu-l ajungi. Eu -- Pai cum ma, ca e diesel si are cu 5 cai mai putin ca mine? El : -- Da, dar e noua, n-ai nici o sansa. Eu : -- Poate nu e noua si atunci doar in oglinzi il mai vad. El : -- Nu conteaza, oricum e mai tare, nu se discuta ...nici daca ar avea aceeasi vechime si kilometri ca a ta. Eu : -- Bine , atunci n-are rost sa discutam ca n-ajungem nicaieri. Astept parerile voastre.Poate este cineva care a avut ceva experiente cu Leon-urile tdi rosii ...verzi ,albastre si de care or mai fi ele. |
Author: | aiculedtzu [ 26 Jun 2006, 08:08 ] |
Post subject: | |
Da domle', e diesel deci rupe tot ![]() In alta ordine de idei, Alfa 156 2.0 TS (stock) face un Seat Leon 1.9 TDI (stock). Acum ce ai facut tu pe autostrada nu stiu cat de relevant este. Uite o experienta de-a mea cu un astfel de Seat care avea si chip, deci cam 190 CP. Eu la vremea respectiva aveam doar Cat-back, CAI si "Chip" (170 CP). FILM |
Author: | Alexandrus [ 26 Jun 2006, 13:25 ] |
Post subject: | |
Dar vai...ca sa zic asa. Come on, cu tot cu fumul lui de tractor si cu gindirea manelista de TDI rupe tot, sa fim seriosi. Mai stiu eu pe unu' care se lauda ca el cu Golf 4 1.9 TDI dus la 200-210 CP a umilit un Golf 5 GTI, stock. Eu unul pina nu vad nu cred, mai ales ca si acel GTI tot turbo e, deci aceleasi avantaje/dezavantaje. PS. S-ar putea ca acel Leon sa fi fost 4Motion, si daca era asa, e posibil sa fi avut un avantaj considerabil. |
Author: | alexmirica [ 26 Jun 2006, 13:26 ] |
Post subject: | |
Relax, tu faci muci Leonul pe ce distanta vrei. Pe circuit... ahem.... poate daca esti in marsarier el castiga! ![]() |
Author: | Alexandrus [ 26 Jun 2006, 14:47 ] |
Post subject: | |
E discutabil, depinde si de sofer, si cred ca daca Leon-ul are trctiune integrala, pe circuit da timpi mai buni. Just my 2 cents. |
Author: | aiculedtzu [ 26 Jun 2006, 20:19 ] |
Post subject: | |
Sistemul 4x4 de pe Leon este unul banal de tip Haldex, adica masina in mod normal este FWD, iar cand rotile din fata patineaza transmite pana la 50% din cuplu spre rotile din spate. Atat. Acest lucru este benefic la liniute (la plecarea de pe loc) insa pe circuit este total ineficient, facand mai mult rau decat bine datorita surplusului de greutate. Si pe autostrada la fel, acolo masina este FWD si duce in spate extra kilogramele sistemului 4x4. |
Author: | andrei123 [ 27 Jun 2006, 00:41 ] |
Post subject: | |
Categoric , ce a fost pe autostrada nu demonstreaza nimic - absolut irelevant. De aceea am vrut sa aud si eu niste pareri. Nu am vrut sa pun in discutie soferii ...doar performantele masinii. Oricum , masina mi se pare foarte stabila ..zici ca e cart nu autoturism ..fata de alte masini din aceeasi clasa , bineinteles. Dupa ce pun la punct masina si cand voi avea ceva timp liber voi da o tura pe la Montmelo ...ca incerc sa evit "concursurile" pe drumurile publice. Alex, s-ar putea sa ma faca daca merg in marsarier ..pt. ca nu mai are sincron ![]() Frumos filmulet Aicule ..cred ca ii mai trebuia o turbina leonului pt. pornire. ...sau mai multa vopsea rosie pentru litere. Am gasit si fisa tehnica de la Leon fr tdi 150cp -putere :150/4000 -transmisie 6 viteze -tractiune:4x4 -viteza maxima : 211(alfa 216) - 0-100km/h : 9,1s (alfa 8,5) -masa : 1450 (alfa 1250) - cuplu : 320 (alfa 187) ...cel putin pe hartie lucrurile sunt clare zic io. p.s. Acum sunt mai linistit daca vad litere rosii ...ca deja ma speriau iubitorii de TDI & Co. ca n-am sanse. |
Author: | Alexandrus [ 27 Jun 2006, 00:56 ] |
Post subject: | |
aicu, true, dar nu ai dreptate in legatura cu circuitul. Acolo, in curbe si la accelerari e bine sa ai chiar si acel Haldex, cu toate ca in rest el dauneaza. Acuma, ca Leon e facut pe platforma de Golf 4, care nu e cea mai reusita, e altceva. Daca acel Leon e standard, mai greu sa faca Alfa, depinde de sofer, insa daca avea vre-un chip ceva....se mai schimba treaba. PS. Congratz, frumos filmuletz, Leon-ul a plecat ca o caramida cu visle comparativ ![]() |
Author: | andrei123 [ 27 Jun 2006, 01:41 ] |
Post subject: | |
De bmw 320d 150cp ce ziceti ? I-ar face fata Alfa? ...Aici cred ca ar conta mult propulsia de la bmw. |
Author: | aiculedtzu [ 27 Jun 2006, 10:22 ] |
Post subject: | |
@Alexandrus, este greu de spus deoarece nici Torsen-ul, care este un sistem net superior Haldex-ului, nu poti spune ca exceleaza cu adevarat pe circuit in conditii de uscat. Singurele 4x4 eficiente in adevaratul sens al cuvantului sunt cele de pe EVO, STI sau Atessa de pe fostele Skyline. Ideal ar fi sa pui pe circuit un Leon FWD si altul AWD care sa fie conduse la limita de acelasi pilot. Dar pana la proba contrarie personal imi mentin parerea ca in conditii de uscat Haldex-ul este useless pe circuit. @Andrei123, Incearca si vei vedea. Eu spun ca da in cazul in care Alfa ta este OK din punct de vedere tehnic. |
Author: | Alexandrus [ 27 Jun 2006, 13:58 ] |
Post subject: | |
Nu as zice neaparat ca Torsen e net superior Haldex-ului, depinde de multi factori. E mai bun, dar nu neaparat mult mai bun. Veyron tot Haldex are si nu ii strica deloc ![]() ATTESSA-ETS Pro e bun, dar e RWD permanent, si are bubele lui. Dap, si eu cred ca Alfa ar cam face un 320D, seria 3 e mai greu si mai putin agil decit Alfa. |
Author: | marius [ 27 Jun 2006, 20:25 ] |
Post subject: | |
Un versus in care bemveul sa aiba sanse ar trebui sa-l aibe ca protagonist pe 318i,si nu pe 320D. Ce face spiritul Alfa,te indeamna sa ii dai dai talpi la cea mai bine provocare!Mai bine insa ca nu ai exagerat si nu te-ai dus pana in panzele albe,trebuie sa iti schimbi si distrubutia(parca),si oricum pe un drum public nu stii niciodata ce se poate intampla. |
Author: | andrei123 [ 27 Jun 2006, 23:20 ] |
Post subject: | |
Nu am exagerat din mai multe motive .. unul ,mai important fiind starea masinii (am condus-o putin). Un alt motiv ar fi faptul ca de la 1 iulie aici intra in vigoare noua legislatie rutiera ...CU PUNCTE --- SI E FOARTE SEVERA. De exemplu daca ma prindea radarul la 200km/h faceam vreo 6 luni de temnitza ![]() De ce 318i si nu 320i? Ma gandeam la 320d pt. ca are viteza maxima mai mare -- 221km/h si acceleratia aproape ca la alfa ..8,9s parca. |
Author: | marius [ 28 Jun 2006, 00:17 ] |
Post subject: | |
andrei123 Quote:
De ce 318i si nu 320i? Pentru ca in '99 atunci cand au fost produse Alfele noastre,modelul echipat cu motorul de 2L se numea 318i si nu 320i,asa cum este in cazul generatiei actuale. |
Author: | andrei123 [ 28 Jun 2006, 02:33 ] |
Post subject: | |
Banuiam eu ..dar a fost tarziu ..n-am mai modificat ![]() |
Author: | Alfeitor [ 26 Sep 2006, 01:17 ] |
Post subject: | |
Greutate: Alfa 156 2.0 TS - 1435Kg Seat Leon Fr - 1315kg 0-100km/h: Alfa 156 2.0TS - 8,6s Seat Leon FR - 8,9s Aceleratie 0-1000m: Alfa 156 2.0TS - 29,8 (asta este a JTS de 165HP ca nu am gasit) Seat Leon Fr - 30s Viteza maxima: Alfa 156 2.0TS - 216km/h Seat Leon Fr - 215km/h Acum parerea mea...in recuperari nu ii stai in faza FR |
Author: | Alexandrus [ 28 Sep 2006, 18:04 ] |
Post subject: | |
Dat fiind ca ai datele complet gresite, e posibil sa ai mare dreptate. Nici 156 GTA nu are 1435Kg, are 1410kg si e cea mai grea din serie. 156 2.0 TS are sub 1300kg. |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |