Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

JTD si JTDm
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=4956
Page 1 of 2

Author:  ALXege [ 24 Sep 2008, 00:03 ]
Post subject:  JTD si JTDm

postat la aria GT, dar aplicabil si la 147..
dintr-o discutie pe alfaowner, pare-se ca motoarele diesel 1.9 16v exista in doua variante, JTD (150cp pe GT, 140cp pe 147 before FL; motoare identice, diferenta numai de soft intre cele doua) si JTDm, unde "m" provine de la "modificato" si, surpriza, nu de la multijet asa cum as fi crezut, si care este un motor (asa cum ii spune si numele) modificat (150cp si recent 170cp pe GT, 150cp pe 147 FL). Momentan inteleg ca injectoarele difera la cele doua versiuni, sunt insa curios daca mai sunt si alte diferente.. :roll:

Author:  alexmirica [ 24 Sep 2008, 00:15 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

O sa ma documentez si o sa iti spun realitatea cu certitudine.

Author:  VladBull [ 24 Sep 2008, 14:57 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

Bun topic, pe GT-ul meu scrie JTDm si initial am crezut ca e de la "manual" (cutia de viteze) :D
Dar chiar si asa daca vine de la "modificat", mie cel care a vandut-o a spus ca are 150 cp, nu 170 (desi nu m-ar deranja) si nu l-am intrebat de la ce vine "m" pt ca stia doar germana si deabia ne-am inteles print telefon printr-un prieten care stie germana :D deci nu am prea avut ocazia sa vb cu cumparatorul prea mult.
Sunt curios ce difera fata de un JTD, o sa caut si eu pe net, poate gasesc ceva.
Sal

Author:  ALXege [ 24 Sep 2008, 15:16 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

al tau are 150cp, 170cp are doar in versiunea QV (Quadrifoglio Verde). De fapt, si QVul tot 150cp are la baza, insa dispune de un buton sport in interior care poate modifica parametrii ECUlui asftel incat sa duca masina la 170cp.

Author:  istv4n [ 24 Sep 2008, 15:20 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

Si mJTD ce inseamna? (cu "m" inainte de JTD). Eu asa am motorizarea si dupa talon are 140 de cai.

Author:  marian [ 24 Sep 2008, 17:41 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

mJ=multijet
Din cunostintele mele, mJTD-ul de pe 156, cel de 140 cai, 1,9 litri se diferentiaza de 1,9 JTD de 116 cai prin:
-chiuloasa cu 16 valve, 2 axe cu came
-sistem de injectie Bosch schimbat, cu injectie multipunct
blocul motor daca nu ma insel e acelasi.

Author:  VladBull [ 24 Sep 2008, 17:52 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

Mersi pt raspuns, oricum eu pe net am cautat si nu am gasit nimic din pacate :(

Author:  ALXege [ 24 Sep 2008, 18:09 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

marian, nu ma refeream la diferentele dintre motorele in 8v si 16v, ci la motorul de 16v, care pare-se ca exista in doua versiuni (am explicat in primul post care)

Author:  marian [ 24 Sep 2008, 19:01 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

ALXege Quote:
marian, nu ma refeream la diferentele dintre motorele in 8v si 16v, ci la motorul de 16v, care pare-se ca exista in doua versiuni (am explicat in primul post care)
Raspunsul era pentru intrebarea lui istv4n. din cate stiu el are un 156 nu are GT. La 156 nu exista motorizarea a doua de care vorbesti tu.
Desi intrebarea pusa de el era oarecum offtopic(discutia se poarta pe forumul de GT nu 156) am vrut sa-i dau un raspuns...
Raspunsul se aplica pentru alfa 156, asa cum de altfel am si specificat in raspuns, si din cate stiu eu am dreptate.Pe 156 nu exista JTDm ci doar mJTD (de fapt denumirea corecta e 1.9 JTD mjet 16V) si diferentele sunt cele din postul de mai sus, cu explicatiile care le-am dat.

l.e. poate ca intrebarea lui istv4n si raspunsurile mele ar trebui mutate pe forumul de alfa 156 pentru a nu induce in eroare pe ceilalti. Exista riscul de a se intelege ca respectivele postari se refera la alfa GT.

Author:  alexmirica [ 24 Sep 2008, 22:13 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

marian Quote:
...sistem de injectie Bosch schimbat, cu injectie multipunct...
:blink: Pai jetedeul vechi, twin sparkul si JTS nu sunt si ele multipunct?
Sunt TOATE multipunct, singura diferenta dintre JTD-ul vechi si multijet este ca are 2 axe cu came (16 valve fata de 8 valve), si injectie multishot (mai multe "injectari" de combustibil intr-un ciclu motor, fata de una singura).

Author:  Alex_Alfa [ 24 Sep 2008, 22:19 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

alexmirica Quote:
(mai multe "injectari" de combustibil intr-un ciclu motor, fata de una singura).
Mai exact 8 din cate stiu..

Author:  alexmirica [ 24 Sep 2008, 22:28 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

Nu am intrat in detalii, doctore! Ceea ce am scris mai sus a fost pentru a clarifica cele spuse mai sus.
Multumesc!

Author:  Alex_Alfa [ 24 Sep 2008, 22:48 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

Iar eu am facut un post offtopic menit sa satisfaca anumite curiozitati legate de acest subiect.. :?

Author:  ALXege [ 25 Sep 2008, 00:26 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

din ce am citit este vorba de 3 la prima generatie de JTD mjet 16v si 5 in cazul celei de a doua (JTDM). Informatia nu este verificata.

Author:  ALXege [ 25 Sep 2008, 16:40 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

ECU si pompa de motorina mai difera!
totodata, JTDM este euro4 si cred ca vine echipat si cu filtru de particule..

Diferentele sunt notabile, JTDMul poate fi modificat si mai hard decat JTDul (vecinii nostri bulgari au scos 200cp numai din remap :bigeyes: )

Author:  IRBabuin [ 25 Sep 2008, 18:24 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

JTD 140 si 150 au 1400bar si max 4 injectii pe ciclu (CR 1.5). Vad ca difera si turatia maxima suportata iar 150 este E4. Alta caracteristica a lor este ca pe dyno, ajung cam cu greu la cifrele declarate, comparat cu 1.9 de pe 159 care depaseste ce se declara. Probabil cu 2.0 JTD vor trece si ei la injectoare piezo si 1800bar. Baza este buna, sa vedem totusi ceva putere in plus

Author:  ALXege [ 25 Sep 2008, 22:38 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

2.0 JTD? Exista ceva informatii despre un viitor astfel e motor?
Anyway, cred ca nu m-am facut suficient de bine inteles.. exista doua generatii de motoare JTD m-jet 16v:
- prima generatie montata pe 147 in varianta de 140cp si pe GT in varianta de 150cp, Euro3 (probabil la asta te referi ca scoare greu caii pe dyno)
- a doua generatie montata pe 147 FL si pe GT, tot 150cp, dar modificat (alte injectoare, alta pompa de motorina si alt ECU-probabil alt map mai degraba, Euro4 (care scoate peste ce este declarat, un exemplar testat in UK a scos 156cp, probabil tot asta e montat si pe 159)

Author:  toshy [ 26 Sep 2008, 01:42 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

2.0jtd euro 5 exista deja, mai expertilor... in ograda la lancia :naughty:

sa nu-l calc pe coada pe irbabuin, dar au 1600bar :wave:

btw, ala de pe gt/147 are dpf?

Author:  ALXege [ 26 Sep 2008, 10:54 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

cel de-al doilea despre care vorbeam mai sus, euro4, da

Author:  IRBabuin [ 04 Oct 2008, 18:20 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

2.0JTD este un 1.9 alezat de la 1910 pina la 1965cmc parca, deci nu beneficiaza de cilindree majorata semnificativ si care se anunta la 175cp. Usor, usor a scazut la 170 si acu' la Lancia are doar 165cp. :samui: Nu sint inca informatii despre presiuni sau ce tip de injectoare foloseste....sau daca au schimbat termostatu. :clapping:

Author:  yux_mm [ 03 Mar 2009, 02:26 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

motorul ala de 1.9 si 150cp, euro 4, in anul de gratie 2008 nu vine dotat standard cu filtru de particule nici pe varianta de echipare Distinctive, cel putin nu pe 147. el costa separat 500euroi.

Author:  Alexandrus [ 03 Mar 2009, 02:40 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

Da, sunt diferite 1.9 140CP si 1.9 150CP, unul este trecut in ePER ca si CF3, altul ca si CF4, au destule piese diferite.

Author:  ALXege [ 03 Mar 2009, 12:58 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

si totusi, nu cumva exista diferenta si intre cele de 150? adica unul ca fiind cel de 140 cu un surplus de 10cp probabil din soft, iar celalalt de 150cp cu modificari interne?

Author:  Alexandrus [ 03 Mar 2009, 13:19 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

Conform ePER, nu. Cel putin nu pe GT. Pe 156 si 147 e haos, in schimb.

Author:  Silviu [ 03 Mar 2009, 23:18 ]
Post subject:  Re: JTD si JTDm

ALXege Quote:
si totusi, nu cumva exista diferenta si intre cele de 150? adica unul ca fiind cel de 140 cu un surplus de 10cp probabil din soft, iar celalalt de 150cp cu modificari interne?
Exista diferente : Pompa de inalte, injectoare ( alte coduri ), niste canale in plus pe circuitul de ulei ( rampa ) in chiulasa undeva pe la axele cu came ... etc
Electronic : soft
Am vazut ambele motoare demontate cand lucram in service.

Page 1 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/