It is currently 30 Nov 2024, 10:44

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 
Author Message
 Post subject: Putem turba domnilor ?
PostPosted: 28 Aug 2008, 14:27 
Offline

Joined: 30 Jul 2008, 21:33
Posts: 23
Location: Bucuresti
Salutari din nou de la posesorul de 1.8 Mpi, intrebarea mea pentru voi ar fi: Poate fi montat sistem turbo pe motorul meu in conditii safe ? cam cat ar costa si unde s-ar putea face? Am inteles ca o turbina nu ar afecta cine stie ce consumul dar la impulsuri s-ar simti calumea. In afara de turbo ce alte investitii la capitolul performanta mai pot fi facute ( la design exterior nu ai cum sa te bagi, e absolut superba, si imi place din ce in ce mai mult 8) ).

_________________
Fear that gives man wings ...


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2008, 14:32 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Montarea unei turbine pe un motor pe benzina aspirat este o operatie de tunig foarte complexa,turbina aia nu e o piesa pe care o sudezi de motor si gata,ai o masina mai rapida cu consum mai mic. :)
Autodelta UK face conversii de genul asta,le poti gasi pe forum,dar costurile sunt mari.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2008, 15:39 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
risc sa te intreb de ce nu ai mers direct pe un motor mai mare. Ca sa il faci pe asta la fel de sprinten ca un 2.2 sa zicem cred ca ar trebui sa investesti cel putin dublu fata de diferenta de pret initiala intre cele doua motorizari..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2008, 18:25 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 14:31
Posts: 245
Location: Bucuresti
compresor daca vrei sa ii dai putere mai mare unui aspirat! daca ii pui turbina mergi vreo 10.000-15.000 km si atat, tre sa ii schimbi motorul! sau daca vrei sa mergi mai mult de atat, dai o gramada de bani incat sa fie cat mai safe, plus... nu cred ca vei avea mai mult de 50-60 de cai in plus! puteai sa iei 2.2, castigai mai mult! motorului ala de 1.8 nu stiu cati caluti vei reusi sa ii mai dai! numai bine

_________________
ex.Alfa 147 1.9 JTD 8v 115cp Progression


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2008, 21:34 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
mentosanu Quote:
Salutari din nou de la posesorul de 1.8 Mpi, intrebarea mea pentru voi ar fi: Poate fi montat sistem turbo pe motorul meu in conditii safe ? cam cat ar costa si unde s-ar putea face? Am inteles ca o turbina nu ar afecta cine stie ce consumul dar la impulsuri s-ar simti calumea. In afara de turbo ce alte investitii la capitolul performanta mai pot fi facute ( la design exterior nu ai cum sa te bagi, e absolut superba, si imi place din ce in ce mai mult 8) ).
teoretic se poate orice. din pacate nimeni nu s-a chinuit inca sa faca asta pentru motorul tau.
s-ar putea sa ai ceva noroc daca cauti kit-uri pentru celalalte masini cu motorul asta la tunerii opel (cred ca astra si vectra).


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 00:24 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
uite baietii astia fac conversii pentru motorul tau. costa cam 5-6k euro si iti da pe undeva pe la 200cp

http://www.dbilas.de/dbilas_eng/index.htm


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 19:01 
Offline

Joined: 30 Jul 2008, 21:33
Posts: 23
Location: Bucuresti
Ambele cifre sunt mari ... si anume 6k euroi si 200 Cp, ceea ce ar fi extraordinar, si pt putere si pentru consum dar mai nasol cu banii si uzura motorului. A spus cineva intr-un post mai sus ca ar fi trebuit sa iau 2.2 JTS: erau 4-5000 euro in plus, la pretul cu toate taxele, chiar nu aveam banii, rezultau asigurari RCA + CASCO mai mari, intretinere mai scumpa, de consum nu e cine stie ce diferenta... agree.
Am mers cu un 159 motorul de 150 Cp Diesel, bai tata ala trage rau de tot si are doar 10 CP ( si turbo corect, corect ) ei si de aici mi-a venit ideea de turbina.
Si ca special question: Care este diferenta dintre Turbo si Compresor ( tech/pretz/CP donati etc)
Salutari respectuoase domnilor

_________________
Fear that gives man wings ...


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 21:41 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
mentosanu Quote:
Care este diferenta dintre Turbo si Compresor ( tech/pretz/CP donati etc)
Foloseste functia SEARCH. Am explicat pe indelete de cel putin 2 ori!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2008, 16:20 
Offline

Joined: 30 Jul 2008, 21:33
Posts: 23
Location: Bucuresti
Daca ai putea sa ma indrumui exact unde se dicuta diferenta dintre Turbo si Compresor ( macar 1 data din cele 2 dati) ti-as fi profund recunoscator. Numai bine. :?:
Edit: am fol functia search cu ambele tag-uri separate si impreuna si nu am ajuns la nimic.

_________________
Fear that gives man wings ...


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2008, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
turbina e actionata de gazele de evacuare, compresorul e actionat direct de motor (arbore cotit -> lant).
turbina are "lag", compresorul nu are. compresorul "isi face treaba" mai bine la turatii mici, pe turbina la turatii mai mari si in sarcina.


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2008, 18:20 
Offline

Joined: 30 Jul 2008, 21:33
Posts: 23
Location: Bucuresti
Deci mai bine e compresorul sa inteleg, dar la fiabilitatea motorului care ajuta? si cum sunt preturile comparativ?

_________________
Fear that gives man wings ...


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2008, 18:23 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Uita de asa ceva ! Nici nu iti imaginezi ce implica !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2008, 18:33 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
depinde de cum iti place sa conduci. motoarele cu turbina trebuie conduse altfel fata de cele cu compresor mecanic (care seamana mai mult cu cele aspirate).

daca vrei sa te documentezi mai mult, google-ul e mare.

fiabilitatea depinde de multi factori, la fel ca si pretul.

eu zic sa-ti scoti gargaunii din cap pentru ca nu poti pune ORICE pe motorul ala fara costuri enorme. mai ieftin decat sa iei un kit de la baietii care se ocupa de opel nu ai cum sa iesi, iar sa faci asta de capul tau nu prea se poate pentru ca nu exista kit-uri "bolt on" pentru asa ceva si e incredibil de complicat.

fa o vizita la una din firmele care se ocupa cu chip tuning/remap la noi si vezi ce pot sa-ti faca. te costa de 20 de ori mai putin si din cate am vazut eu se pot scoate 15cp in plus din motorul ala. s-ar putea sa iasa ca peformante un pic peste jtd-ul de 150cp. daca vrei sa incepi incet, incet, incepe cu asta + evacuare + filtru de aer.

vezi si ce zic cei de pe forumurile locale de opel - e plin si sunt multi care si-au facut modificari - dar dupa aia intoarce-te aici si spune-ne ce ai aflat :)

le: a postat andrei cand eu scriam romane :)


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2008, 22:15 
Offline

Joined: 30 Jul 2008, 21:33
Posts: 23
Location: Bucuresti
Schimbarea evacuarii+ filtru aer ar afecta garantia ?

_________________
Fear that gives man wings ...


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2008, 22:35 
Offline

Joined: 05 Jun 2006, 13:17
Posts: 239
Location: Bucuresti
Orice interventie "neautorizatea" inseamna terminarea garantiei.

Atat montarea unuei turbine sau a unui compresor sunt operatii complicate si nu are rost sa te gandesti la ele.

Din curiozitate te intreb cati km ai facut cu masina?
Motorul in timp se mai aseaza, ambreiajul se lasa, iar tu te inveti cu masina si poate nu o sa ti se mai para lenesa.

_________________
AR156MY2002 - Ex ex ride
AR156FL - Ex ride

AR159 2.2 JTS
Subaru Forester 2.0x - Mountain ride
TLC KDJ120 - Ultimate ride


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2008, 02:02 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
daca iti aproba AI nu pierzi nici o garantie. eu o sa-mi schimb amortizoarele si ma voi duce cu toate actele la ei si o voi face la reprezentanta. sa vad ce zic.
autodelta au un fel de "agreement" cu AR si nu pierzi garantia. cel putin in UK asa e. dealerii lor chiar fac chip tuning/remap oficial.


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2008, 21:00 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
De gindit poate, ideea e daca e dispus sa dea 2,5-3k de euro pe operatia asta.


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2008, 21:59 
Offline

Joined: 30 Jul 2008, 21:33
Posts: 23
Location: Bucuresti
Pt Toshy, am masina de pe 1 august si are 3200 km, trebuie sa recunosc ca intr-adevar e putin mai "rea" ca atunci cand am ridicat-o de la reprezentanta, dar ceea ce ma ingrijoreaza este ca am mers cu masini tot cam pe la 140-150 cp benzina aspirate, si parca au o zvacnire la inceput comparativ cu a mea ( de precizat ca am mers cu Megane II al lui Tata 1.6 16 v si pare sare mai tare la plecarea de pe loc). Acum ar fi si alt aspect, poate nu stiu eu sa "ii dau" cum trebuie, de aia abia astept o intalnire cu 159-istii sa mai vbim ce si cum :) Respect.

_________________
Fear that gives man wings ...


Top
   
PostPosted: 15 Sep 2008, 10:51 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
mentosanu, de curiozitate, cati ani ai? Completeaza si tu profilul complet

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 15 Sep 2008, 11:52 
Offline

Joined: 30 Jul 2008, 21:33
Posts: 23
Location: Bucuresti
Am 23 ani, completez acu :)

_________________
Fear that gives man wings ...


Top
   
PostPosted: 15 Sep 2008, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1067
Location: Tirgoviste
Quote:
turbina e actionata de gazele de evacuare, compresorul e actionat direct de motor (arbore cotit -> lant).
turbina are "lag", compresorul nu are. compresorul "isi face treaba" mai bine la turatii mici, pe turbina la turatii mai mari si in sarcina.
Deşi lui Alex ia fost greu să mai explice încă o data aceşti termeni şi îl înţeleg, o fac eu pentru că mă doare capul de ce citesc aici. Orice motor supraalimentat are un compresor! De la modul de acţionare al compresorului au ieşit denumirile astea de Turbo şi Kompressor care vă induc atît în eroare.
Restul găsiţi aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger

_________________
Giulia 2,2 Diesel, AT8, Nero Vulcano

Ex:
156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
159 JTDm, vișiniu, DB 19 LEK


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited