It is currently 18 Nov 2024, 18:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 14 Aug 2008, 23:55 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Vad la inceputul galeriei de evacuare (langa motor) doua 'tuburi' cu doua sonde lambda infipte in ele. Acele tuburi reprezinta catalizatorul sau ce sunt?
Unde este situat catalizatorul la Alfa 156 1.8ts?
Daca demontez catalizatorul pot aparea erori in computer? Unde trebuiesc montate cele doua sonde lambda dupa ce dau jos catalizatorul?

Intreb asta deoarece vreau sa-mi confectionez o galerie de evacuare sport :run: din motor si pana la capat, fara catalizator si alte tobe intermediare.Va rog ajutati-ma cu sfaturi.
:thanks: anticipat

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2008, 08:21 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Adevarat, alea sint sondele lambda si daca le scoti vei da peste cap calculatorul masinii care in lipsa sondelor va functiona in bucla deschisa, adica va functiona dupa niste valori prestabilite si nu va putea sa regleze dinamic amestecul, avansul si alti parametrii esentiali functie de ce "spune" sonda. Cu alte cuvinte, un mod de functionare de avarie nerecomandat.

Pentru niste simple tevi care nu te vor ajuta cu absolut nimic (mai ales ca nu umbli la distributie) nu cred ca merita modificarea.


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2008, 10:20 
Offline
User avatar

Joined: 18 Dec 2007, 19:43
Posts: 23
Location: Cluj-Napoca
si eu am la fel pe alfa 147 1.6 TS , mi-am inlocuti catalizatorul cu doua tevi in care am pus sondele (am taiai partea de pe catalizatorul vechi unde era filetul pentru sonde si l-am pus pe cele doua tevi, dar toata treaba trebuie facuta pe cel vechi ,trebuie sa renunti doar la cele doua care sunt mai groase ,sistemul de prindere trebuie sa ramana. ) nu mi-a aparut nici o eroare si nu am avut probleme


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2008, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 18 Dec 2007, 19:43
Posts: 23
Location: Cluj-Napoca
daca nu ai probleme cu el eu iti indic sa nu il strici pentru ca este foarte scump.
pentru a mea era in jur de 1000-1200 euro.


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2008, 13:48 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
IRBabuin Quote:
Adevarat, alea sint sondele lambda si daca le scoti vei da peste cap calculatorul masinii care in lipsa sondelor va functiona in bucla deschisa, adica va functiona dupa niste valori prestabilite si nu va putea sa regleze dinamic amestecul, avansul si alti parametrii esentiali functie de ce "spune" sonda. Cu alte cuvinte, un mod de functionare de avarie nerecomandat.

Pentru niste simple tevi care nu te vor ajuta cu absolut nimic (mai ales ca nu umbli la distributie) nu cred ca merita modificarea.
La ce anume te referi cand spui de distributie? Pot face vreo modificare la partea de distributie? Are legatura cu ce vreau sa fac la evacuare?
Multumesc de sfaturi si te rog lamureste-ma pana la capat.
Catalizatorul la Alfa e impartit in doua cutii separate? La mine se aude un zdranganit intr-unul din acele tuburi in momentul in care accelerez si cred ca e pe duca.Mai mult si de asta as vrea sa fac o galerie de evacuare de la cap la coada.

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2008, 14:53 
Offline
User avatar

Joined: 18 Dec 2007, 19:43
Posts: 23
Location: Cluj-Napoca
si la mine ii schimbata toata evacuarea pentru ca mi s-au dus catalizatoarele si cel de sub masina din cauza la cel de care zici tu pentru ca sau rupt bucati din el si s-au dus pe teava. incerc sa fac pe mai tarziu poze sa iti arat cu arata poate te ajuta cu ceva


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2008, 11:41 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
ROSU DRAGOS Quote:
si la mine ii schimbata toata evacuarea pentru ca mi s-au dus catalizatoarele si cel de sub masina din cauza la cel de care zici tu pentru ca sau rupt bucati din el si s-au dus pe teava. incerc sa fac pe mai tarziu poze sa iti arat cu arata poate te ajuta cu ceva
Ar fi nemaipomenit daca ma mai ajuti si cu poze.
Azi m-am bagat sub masina si sunt confuz dupa ce am vazut o a TREIA sonda lambda. Cate sonde lambda are o Alfa Romeo pana la urma???
Sunt doua sonde montate in fata motorului, pe cele doua tuburi si inca una sub masina pe la mijlocul galeriei.
Va rog lamuriti-ma care e catalizatorul si ce e cu atatea sonde lambda.
Multumesc anticipat

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2008, 18:54 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2008, 17:33
Posts: 92
Location: Craiova
danteo23 Quote:
...Cate sonde lambda are o Alfa Romeo pana la urma???
Depinde de motorizare si an de fabricatie (norma Euro). Cauta in ePer dupa VIN-ul masinii tale si ai sa gasesti acolo tot ce te intereseaza.

_________________
2003 Alfa Romeo 156 2.0JTS


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2008, 09:30 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
manu64 Quote:
danteo23 Quote:
...Cate sonde lambda are o Alfa Romeo pana la urma???
Depinde de motorizare si an de fabricatie (norma Euro). Cauta in ePer dupa VIN-ul masinii tale si ai sa gasesti acolo tot ce te intereseaza.
Din pacate nu am ePer si nici n-am umblat niciodata cu el. Masina mea e 1.8ts, 2002, Euro3.

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2008, 16:39 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2008, 17:33
Posts: 92
Location: Craiova
Uite aici doua linkuri cu versiuni online ale catalogului de piese ale grupului Fiat (ePER):

http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... GUI_LANG=0

http://78.159.129.60:7080/navi?FORCED=TRUE

Al doilea este o versiune mai recenta dar este si mai aglomerat.
Ca sa iti fie mai simplu, introduci direct VIN-ul masinii tale sum forma ZAR9320000xxxxxxx si te va duce direct la modelul tau. Vei avea o surpriza gasind seria sasiului, motorului si anul de fabricatie al masinii. Mai departe cauti la
102 FUEL END EXHAUST SYSTEMS
10258/00 EXHAUST PIPING M1 ,M2 ,M5 ,M10 ,M11 ,M12
restul descoperi din tabel si din figura
Succes.

_________________
2003 Alfa Romeo 156 2.0JTS


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 11:42 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Nu stie nimeni cum e treaba cu sondele lambda la ALFA ROMEO???
Am vazut ca sunt 3 sonde; doua sunt puse langa cele doua catalizatoare (in fata motorului) si inca una pe la mijlocul galeriei sub masina.
Am inteles cat de cat rolul celor doua, dar a treia ce e cu ea?
Cum se poate 'pacali' ECU pentru eventuala eliminare a sondelor?
Nu exista cineva priceput pe forum sa ma ajute?
Va multumesc anticipat

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 12:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
La primele sonde, cele dinaintea catalizatorului, masoara concentratia de oxigen. Gazele trec prin cele 2 catalizatoare, apoi sunt masurate din nou de cea de-a treia sonda, pentru a masura eficienta catalizatoarelor. Daca gazele nu sunt procesate bine, ECU deduce ca e catalizatorul dus si apare MIL (Malfunction Indicator Lamp (Check Engine)).
Ca sa le pacalesti trebuie sa folosesti un simulator de sonda lambda, dispozitiv care simuleaza sondele, trimitand la ECU un semnal electric ca si cum ar avea sonde.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 17:44 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Multumesc frumos Alex.
Sa inteleg ca cele doua sonde identice montate inaintea catalizatoarelor citesc acelasi lucru in final.
Am sa caut o schema de simulator pentru lambda; daca ai asa ceva te rog sa postezi pe forum.
Ma gandesc ca numai sonda care vine sub masina, la mijlocul galeriei, trebuie simulata, din moment ce ea citeste gazul final trecut prin catalizatoare, nu? Iar cu celelalte doua sonde din fata nu am nici o treaba zic eu.
Daca gresesc rog sa ma contrazici.
Mersi inca o data pt sfaturi.
Ai ridicat pachetul de la cargus cu jocurile?

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2008, 21:43 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
1) Au importanta si alea, anume la amestec, sa nu dea in nas (prea bogat/sarac). Cel de dupa catalizator e mai important, ala da erori mai des. Asta nu inseamna sa scoti pe primele doua, ca iti da MCSF imediat! Doar lasa-le in pace acolo.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 06 May 2010, 15:14 
Online
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Sondele din fata catalizatoarelor sunt esentiale in functionarea motorului, asa cum s-a mai spus, cea de-a treia face numai diagnoza catalizatorului, ori cu ea ori fara ea motorul functioneaza absolut la fel. Daca vrei sa stingi becul din bord atunci trebuie s-o simulezi cumva, dar altfel poti renunta la ea fara nicio problema. Cu primele doua trebuie sa ai grija si e de preferat sa le lasi in pace.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 08 May 2010, 20:06 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
ROSU DRAGOS Quote:
si eu am la fel pe alfa 147 1.6 TS , mi-am inlocuti catalizatorul cu doua tevi in care am pus sondele (am taiai partea de pe catalizatorul vechi unde era filetul pentru sonde si l-am pus pe cele doua tevi, dar toata treaba trebuie facuta pe cel vechi ,trebuie sa renunti doar la cele doua care sunt mai groase ,sistemul de prindere trebuie sa ramana. ) nu mi-a aparut nici o eroare si nu am avut probleme
Ciudata intamplare , la tine sa infaptuit ceva miracol atunci...

_________________
*cenzurat*


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2010, 22:27 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
la alfa mea ,147 motor 1.9 8v ,mi-am scos catalizatorul,adica am taiat partea acea de la catalizator ,am scos bucata de metal din el si apoi am lipit-o la loc .... pe mijloc am pus teava iar in rest a ramas intacta .Sunetul este putin mai gros si turbina se aude mai tare ...

Cu ce ma poate afecta ,inafara de itp ?

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited