Kilometrii la o masina din 98 99 sunt mai putin relevanti. Felul in care a fost intretinuta e cel mai important. Aici te ajuta cel mai mult sa ai un posesor de masina identica la indemana cand inspectezi masina. Indiferent de marca.
Tinand cont de taxa de inmatriculare, sincer nu prea cred ca iesi cu un 156 decent in 6000, din orice an ar fi. Iti dau exemplu orientativ cazul meu, cumparata in martie la o licitatie:
156 1.9 JTD martie 2003, 170ooo reali - 5600 Euro fara TVA. Luata direct pe firma asa ca nu mi s-a adaugat TVA aici.
Edit: Masina avea carnet de service cu mentenanta la zi, adica distributii, uleiuri, placute si discuri, ambreiaj, schimbate in termenele de uzina.
Adus masina ~ 600 Euro.
Inmatriculare cu taxa si RAR ~ 7500 RON ~2200 Euro
Reparatii si mentenanta pana la 200ooo cat are acum:
Schimb ulei Selenia WD 5W 40 + toate filtrele: 120 Euro
Cutie - piese + manopera: 500 Euro (asta nu e problema frecventa la Alfe)
Rezistenta ventilator - piesa + manopera + stergere erori: 50 Euro (frecventa)
Termostat cu manopera: 140 Euro (frecventa)
Clima facea scheme asta vara, pana la proba contrarie s-a rezolvat din rezistenta ventilator si termostat
Urmeaza curand:
Distributie, accesorii, pompa apa, schimb ulei si filtre - piese + manopera: 350 Euro
Set anvelope GY Excellence: ~260 Euro
Mai asteapta:
Schimb cheie: 150 Euro? sau o desfac eu.
Total masina: 8400 Euro
Total mentenanta: ~ 1500 Euro
Casco: ~900 Euro
Taxa la 1.6 Euro 2 peste 6 ani e pe la 3000 Euro
Ar trebui sa o iei la 3000... ceea ce in mod normal inseamna ca nu va fi in stare stralucita, respectiv in primul an va putea cere multe...
Partea buna a povestii este ca, cu ajutorul forumului, te poti descurca relativ usor cu piesele si manopera.
Partea superba este ca, dupa ce ti-ai luat Alfa, nu te mai ntereseaza cat costa intretinerea
. Satisfactia zilnica de a o conduce compenseaza aproape orice sacrificiu, dar asta trebuie s-o experimentezi ca s-o crezi. Stiu ca suna a Aloe Vera dar asta chiar e o masina care iti readuce entuziasmul de a conduce.
Poate cel mai bun sfat este sa "te mai scobesti" de niste bani, sa cauti cu rabdare ocazia si sa dai pe la vreo intalnire a clubului sa vezi alte Alfe in actiune.