Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Romeo Giulia
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=4560
Page 1 of 178

Author:  georgecristian [ 31 Jul 2008, 16:57 ]
Post subject:  Alfa Romeo Giulia

Mi-am cumparat Quattroruote editia August si am citit un articol consistent despre proiectele neconfirmate Alfa Romeo pentru urmatorii ani. Se vorbeste despre pregatirea intrarii pe piata americana (nimic nou) dar cu o surpriza: relansarea Alfa Giulia care ar urma sa inlocuiasca Alfa 159 in 2010. Quattroruote propune cateva imagini cu noua Giulia si speculeaza ca platforma folosita va fi una extinsa de la Bravo/Delta/149, cu suspensie fata MacPherson (mai economica dar mai putin sportiva decat cea tip Quadrilater). Din imagine apare o berlina cu laterale stil 159, partea frontala stil Mito si grupurile optice posterioare tot alungite, dar aducand cu cele de BMW serie 3 Coupe.

Eu totusi cred ca nu e prea realista previziunea 4R in sensul ca intreruperea productiei 159 ( se anuntase la un moment dat si un restyling la anul) si lansarea unui nou model prin ruperea totala de trecut (alt sasiu, alte motoare probabil) e cam prea abrupta sa se intample din 2010, dupa numai 5 ani de 159.
Oricum, se remarca o anume tendinta a noului management Alfa (de Meo) care pare sa doreasca a integra Alfa in Fiat, incet, incet! probabil motivati de ratiuni strict economice si imbatati de vanzarile Fiat, acestia doresc sa sa elimine costurile unei productii diferentiate si specifice Alfa ( ganditi-va ca exista in acest moment 147/GT, Brera/159, Mito, toate 3 directiile fara nicio legatura profunda cu Fiat in acest moment dpdv platforma/conceptie).
Sa vedem ce va fi confirmat oficial totusi in viitorul apropiat.

Erata la observatia lui Alexege: Mito insusi are legatura cu Fiat, fiind primul model din era noului management Alfa

Author:  marius [ 31 Jul 2008, 17:02 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Niste scanuri din QR atent decupate pentru a nu contraveni legii drepturilor de autor ? :mrgreen:
Mi se pare putin plauzibila intreruperea productie lui 159 atat de curand,dar pana acum De Meo a lasat impresia unui manager hotarat care stie ce face.Interesanta si revenirea la nume in detrimentul seriilor de cifre,chiar ma gandeam ca urmatoarea berlina medie va trebui sa rupa traditia,mai ales daca se va reintoarce la tractiune posterioara.

Author:  georgecristian [ 31 Jul 2008, 17:08 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Voi incerca sa pun diseara niste poze. Cat despre hotararea lui De Meo, nu stiu ce sa zic. Chestia cu berlina medie pe sasiu Bravo alungit si MacPherson doar pentru sta bine economic...plus renuntarea la design-ul actual 159!

Author:  ALXege [ 31 Jul 2008, 17:13 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

georgecristian, te contrazic, MiTo este construit pe platforma FIAT (GrandePunto), nemaivorbind de elemente comune ce se regasesc la interior.
Iar legatura dintre 149 si GT nu o vad..

Author:  marius [ 31 Jul 2008, 17:18 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Asta seamana a foc tras la oala noastra,dar parca as prefera un V6 de conceptie italiana si o platforma gandita tot de italieni,chiar daca perfectibila,in detrimentul componentelor GM.
MiTo poate fi elocvent aici : daca tranzitia de la o platforma populara la un produs premium va fi de succes,de abia astept noile platforme comune ale gruplui Fiat.Sa fim realisti,cu tot bugetul lor de publicitate taiat pe un an, 8C-ul a vazut lumina asfaltului doar pentru ca in portofoliul concernului mai exista Maserati si Ferrari. :wink:

Author:  georgecristian [ 31 Jul 2008, 17:20 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Nu ai de ce sa ma contrazici, ma confirmi poate. Mito pe platforma Punto confirma teoria integrarii Fiat! Mito apare sub era de Meo, este primul model. Am gresit ca am inclus Mito pe lista anterioara, stiam ca este legata de Fiat.
147 si GT au elemente comune evidente, cel putin din punct de vedere design, dar eu vroiam sa subliniez diferentele de productie Alfa vis-a-vis de Fiat (independenta Alfa vis-a-vis de Fiat) pana la schimbarea managementului.

Author:  ALXege [ 31 Jul 2008, 17:32 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

in sensul asta am si combatut ceea ce ai postat mai sus, faptul ca MiTo nu trebuie inclus in lista modelelor Alfa total independente de FIAT, ci din contra, poate previziona oarecum strategia viitoare.
Cat despre 149 si GT tot nu inteleg legatura. Fie este vorba de o deformatie posesorala de model cu 9 in coada si ai botezat 147le (care da, are elemente comune cu GTul), fie stii tu ceva despre viitoarea 149 de care eu nu stiu :roll:

Author:  marius [ 31 Jul 2008, 17:34 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Poate 147 :roll:
Da,mai bine sa revina la nume,ne incurcam in cifrele astea. :lol:

Author:  georgecristian [ 31 Jul 2008, 17:40 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Scuzele mele, am vrut sa scriu 147, la naiba! :D :D Abia acum mi-am dat seama. E prea cald si sunt prea multe numere, m-am grabit.

Author:  ALXege [ 31 Jul 2008, 17:42 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

La naiba, mi-ai dat sperante desarte.. fugisem repede pe progetto940.it asteptandu-ma sa vad noutati marcante :lol:

Author:  georgecristian [ 31 Jul 2008, 17:42 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

:D :D :lol:

Author:  marius [ 31 Jul 2008, 17:49 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Ok,eu am fugit intre timp pe forumul QR.Trei pagini de discutii pe care n-am chef sa le traduc acum le gasiti incepand de aici.

Apropo-progetto940 va trimite newslettere cum face progetto955 ?

Author:  georgecristian [ 31 Jul 2008, 20:53 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Giulia 2010, conform QR:

Attachments:
giulia.JPG
giulia.JPG [ 84.05 KiB | Viewed 20189 times ]

Author:  georgecristian [ 31 Jul 2008, 20:53 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Giulia posterior:

Attachments:
giuliaspate.JPG
giuliaspate.JPG [ 101.94 KiB | Viewed 20188 times ]

Author:  georgecristian [ 31 Jul 2008, 20:55 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

169, Xover, si 149 doua imagini, conform QR editia italiana August 2008!

Attachments:
149prima.JPG
149prima.JPG [ 70.55 KiB | Viewed 20186 times ]
149spate.JPG
149spate.JPG [ 71.96 KiB | Viewed 20189 times ]
xover.JPG
xover.JPG [ 75.07 KiB | Viewed 20184 times ]
169.JPG
169.JPG [ 64.77 KiB | Viewed 20185 times ]

Author:  marius [ 31 Jul 2008, 21:09 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Credeam ca e vorba de editia romanesca a QR.
Oricum,eu le consider vesti bune.In afara chopurilor pe care le-am prezentat oricum de ceva vreme,faptul ca viitoare berlina medie va fi proiectata in-house de catre FIAT nu poate fi rau.Daca adaugam la asta si tot trambitatele intentii de a se intoarce la propulsie precum si ultimele zvonuri despre bi si tri-turbo V6,cred va Alfa va avea in sfarsit un best-seller.

Author:  georgecristian [ 01 Aug 2008, 08:50 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Inca ceva, se abuzeaza de elementele stilistice 8C. Stiu ca este in trend sa unifici toate clasele cu aceleasi blocuri optice, dar mie nu imi place ideea.

Author:  firestarter [ 01 Aug 2008, 09:23 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Sa spun si eu una sincera :) Schimbarea la fata a viitoarei game de modele era imperios necesara. In conditiile in care o gramada de producatori auto cauta sa aduca masinilor lor trasaturi si caracter de Alfa Romeo (Mazda, Seat, Audi si chiar VW) era cazul ca initiatorul curentului sa schimbe macazul. Da Silva a folosit intreg arsenalul stilistic pe grupul VAG pentru a aduce emotie in masinile monolitice germane iar acum Alfa ridica stacheta si mai sus. Alfa 159, desi este stilistic destul de mult inrudita cu alfa 156 FL, este mai degraba o masina cu caracter german decat italian. Spun asta pentru ca de fapt Audi si-a cam tras haine latine si beneficiaza de o gama larga de modele in aceeasi linie, raspandite in piata. 159 are trasaturi care o echivaleaza cu berlinele medii Audi. Noua linie de design inaugurata cu 8C si continuata cu Mito aduce emotia la adevarata valoare. Mai exact, o readuce la nivelul la care exista ea la caroseriile italiene din perioada 50-70. Din chop-urile revistei QR reiese clar directia pe care a anuntato DeMao in ultima perioada si anume faptul ca 2010 este anul in care vor aparea mai multe modele decat in ultimii 10 ani. Este aniversarea a 100 de ani si momentul in care Alfa isi incepe un nou drum, o noua era, cu tinta directa spre succes. Viitoarea 169, cel putin din chop-uri, pare a fi din start un best saller, la fel cum isi declina astfel de intentii si Giulia. Inca sunt rezervat vis a vis de CX si 149 dar la fel eram si fata de Mito pana a aparut. E o strategie buna si gandita coerent :)

Author:  georgecristian [ 01 Aug 2008, 10:56 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Toate ca toate, dar nu ma vei convinge "ever" ca 159 are elemente comune de design cu Audi !! Care anume? Te referi la exterior? Da-mi un singur exemplu. In general, 159 are aerul unei 156 reinterpretate (la randul ei mostenitoare a stilului 155), cu tuse mai agresive (159 este evident "mai rea" decat 156, mergi in Italia sa vezi cum arata pe strada 159 in culori Carabinieri) si virat usor spre clasa premium in ce priveste materialele si dotarile. Daca spui ca alte masini au imprumutat stilul Alfa, atunci corect e sa spui ca aceseta au devenit putin "italiene" si nu invers. Emotie la adevarata valoare, zici? Pai eu am avut revelatia soc Alfa acum vreo 10 ani, cand am vazut prima 156 pe strada! Mi s-a parut instant cea mai emotionanta masina de serie intalnita vreodata! Am inceput apoi sa le "vanez" pe orinde mergeam. Sigur ca Alfa imi bucura ochiul si inainmte si stiam de performantele sportive, dar intalnirea vizuala cu 156 a fost marcanta pentru mine!
Apoi da, caroseria 159 este mai bine fabricata (si mai grea ) decat cea a Alfelor din anii 70-80. Daca asta e considerat un atribut german (materiale, electronica, dotari, calitatea fabricatiei in general), , nu ma astept ca masinile lui De Meo sa fie mai mai fruste, mai lipsite de finisari si electronica (vezi Mito si sistemul DNA, de exemplu) in stilul purist Alfa 70-80, mai putin "germane", ci dimpotriva. Vom avea Blue and Me, si electronica la greu in general, inclusiv pe Ferrari, ca ne place sau nu! Am citit in aceeasi QR un articol f interesant despre o intrecere demonstrativa (cronometrare paralela) intre Michael Schumacher si un ziarist italian oarecare (experienta medie auto si initiere sumara pe Ferrari), ambii utilizand acelasi Ferrari F430 (diferential cu control electronic) intr-un un tur la Firano. Rezultat: amatorul a iesit doar cu 3 secunde peste Schumi!! Povestea este descrisa amplu, training-ul ziaristului cu specialistii Ferrari, studierea fiecarei turnante, cu grafice de acceleratie pe fiecare turnanta, cu marturia lui Schumi care spune ca nu a trisat, etc. Daca nu asistenta electronica, atunci ce a fost??
Daca discutam tot despre "vera Alfa", mi se pare mai preocupanta unificarea subtila (si nu prea) Fiat-Alfa decat discutia stilul retro 8C versus 155-156-159 (care are o varsta, e adevarat)!

Author:  radu [ 01 Aug 2008, 11:36 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Ca o parere personala 159 arata de multe ori mai bine decat "soarecele" ala din poze.
Iar unificare Alfa - Fiat a mai fost facuta si nu a avut rezultate bune dpdv al vanzarilor...

Author:  marius [ 01 Aug 2008, 12:32 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Soarecele( :lol: ) ala din poze e prima tentativa de a ghici intentiile proiectantilor Alfa,pornind de la o poza banala a unui 159.Toate chop-urile de inceput sunt brute,e normal sa fie asa in lipsa oricaror informatii si avand la dispozitie doar doua noi modele de Alfa lansate in ultimii ani.
Nu inteleg ingrijorarea ta GC privitoare la integrarea deplina a Alfei in Fiat.Sa fim seriosi,daca Alfa ar fi complet independenta,cu o cifra de vanzari situata nu cu mult peste pragul a 100.000 de automobile anual,nu ar avea resursele necesare pentru investitii in viitoare modele.
Facand o paranteza pornind de la aceasta cifra minima de 100.000 de automobile vandute anual,citeam o analiza asupra situatie Volvo si Saab,unde se punea intrebarea asupra viabilitatii celor doi constructori suedezi.Daca Volvo pare sa aiba o situatie mai roz,avand o perceptie publica buna,fiind multa vreme pionierul inovatiilor in domeniul sigurantei,nu acelasi lucru se poate spune despre Saab.Cu o line de modele veche si o gama nediversificata,nereusind sa se rupa de pragul amintit de 100.000 masini/an,se pare ca GM este gata oricand sa puna punct povestii masinilor cu bord de avion.Suna cunoscut ?Pentru marile industrii si corporatii auto ale zilelor noastre,Alfa nu este un produs sanatos,iar gama de modele produce confuzie in randul clientilor.Este nevoie asadar de o schimbare,iar daca De Meo este omul sa faca aceasta schimbare,am incredere in mijloacele lui.

Author:  georgecristian [ 01 Aug 2008, 12:58 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Foarte frumos, dar nu discutam motivatiile, justificarile economice ale strategiei lui De Meo! Bineinteles ca totul are sens economic, dar.. Indoielile mele se refera la independenta de marca, personalitate stilistica si tehnica! Alfa e pe cale sa devina o divizie Fiat de-a dreptul. Au fost legate si pana acum, OK, dar nu la nivel de proiect tehnologic comun (suspensie, sasiu, samd.) Poate bat campii astia de la QR.

Author:  firestarter [ 01 Aug 2008, 17:15 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

George, permite-mi sa te contrazic in cateva afirmatii si sa ma fac mai bine inteles fata ce cele afirmate de mine. Aminteam de generatia 50-70 strict din considerente stilistice si nu faceam referire la tehnologii spartane. Caroseriile anilor respectivi erau mult mai incarcate de emotie decat cele din perioada 80-90. Pe de alta parte, pentru perioada anilor respectivi, tehnologia era oricum de varf motiv pentru care este perfect oportun ca viitoarele generatii Alfa sa beneficieze de maximum de tehnologie. Legat de relatia Alfa - Masini Germane (audi de ex), atrageam atentia ca Latinizarea marcii germane a redus impactul emotional pe care o are o caroserie de alfa 159. In perioada in care aparea 156-le, Audi si VW aveau modele extrem de anoste motiv pentru care 156 si 166 ieseau evident mai bine in carti la categoria stil si eleganta. In prezent, aunt atat de multe modele de masini din clasa berlinelor medii care au fost latinizate incat Alfa avea nevoie de un aer proaspat care sa genereze noi tendinte asa cum facea in 97 156-le. Cred ca tendinta catre care se indreapta Alfa Romeo prin chop-urile prezentate de QR este super ok. Pe de alta parte, relatia FIAT - Alfa este imposibil de evitat si pe de alta parte are radacini adanci in ultimii 30 de ani. Mai exact, in 1986 cand fiat a preluat alfa romeo, au inceput sa existe si platformele comune. 156 este construit pe platforma evoluata a lui 155 care la randul lui este construit pe platforma Fiat. In alta ordine de idei, unificarea tehnologica nu este numai la nivelul Fiat - Alfa ci este valabila pentru toate marcile grupului. Dupa cum multa lume stie deja, Fiat Powertrain este proiectantul pentru propulsoare pentru Fiat, Alfa, Lancia, Abarth, Ferrari, Maserati si Iveco. Magneti Mareli (tot din grupul Fiat) proiecteaza sistemele electronice. Platformele comune vor fi Fiat - Lancia - Alfa pentru clasa mica si medie, Alfa - Lancia - Maserati pentru clasa medie si mare (berline mari si cross over), Alfa - Ferrari - Maserati pentru clasa sport si supersport. Relatia este valabila atat la platforma tehnica in masura in care motoarele vor fi utilizate tot in familie. Ferrari testeaza deja un propulsor V6 biturbo care va fi folosit si de restul gastii (testele au avut deja loc saptamana trecuta pe Nurbungring - vezi surse de informatii auto). Nu uitati ca Ratan Tata este membru al consiliului de administratie Fiat, ca Fiat detine actiuni la Tata si ca va sustine financiar Jaguar si Land Rover. Nu uitati sa luati in calcul tehnologie britanica pentru propulsie si 4x4 si nu uitati sa luati in calcul tehnologie germana pentru clasa mica si compacta (parteneriatul Fiat - BMW). Dupa cum spunea un fost brand romanesc de telecomunicatii "Viitorul suna bine" :)

Author:  Alex_Alfa [ 01 Aug 2008, 17:25 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

firestarter Quote:
Magneti Mareli (tot din grupul Fiat) proiecteaza sistemele electronice.
De la 156 -> prezent = Bosch

Author:  firestarter [ 01 Aug 2008, 22:55 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Alex_Alfa Quote:
firestarter Quote:
Magneti Mareli (tot din grupul Fiat) proiecteaza sistemele electronice.
De la 156 -> prezent = Bosch
Ma refer la viitoarele modele... Bosch face sistemele de gestiune pentru modelele actuale si pentru cele mai vechi. Pe Alfa Mito si pe Fiat-uri sunt Magneti Marelli (oricum, superior lui Bosch in multe domenii, mai ales in motorsport - numai pentru cunoscatori ;) ).

Page 1 of 178 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/