Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Bella - Alfa 147 2.0 TS - Modificari
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=45
Page 1 of 5

Author:  aiculedtzu [ 12 Nov 2005, 00:54 ]
Post subject:  Bella - Alfa 147 2.0 TS - Modificari

Avand in vedere ca majoritatea membrilor de pe acest forum sunt pasionati de viteza, m-am gandit ca ar fi interesant un astfel de topic.

Incep prin a va o prezenta pe Bella mea, cum era ea noua in 2002:

Image

1. Prima modificare pe care am facut-o a fost un sistem de evacuare REMUS (cat-back) format dintr-o intermediara free flow (racing tube) si o toba finala. Pe langa sunetul mai "sport" am observat o usoara imbunatatire a performantelor, in special la turatii inalte (+4.500 rpm).

Image

2. Dupa ce am imbunatatit evacuarea m-am gandit sa imbunatatesc si admisia de aer, asa ca am achizitionat un filtru sport K&N 57i pe care l-am montat exact dupa debimetru (prima poza). Numai ca in acea pozitie, cand masina rula la viteze mici (in special in oras) nu exista suficienta ventilatie si acesta tragea aer cald, deci pierdeam din putere. Ulterior i-am gasit o noua locatie (in spatele farului stang - poza 2) de unde sa "inspire" aer rece in permanenta iar cu aceasta ocazie am montat si un filtru de ventilatie Simota pentru ca gazele arse din motor sa fie evacuate in aer si nu recirculate prin admisie. Astfel dupa ce filtrul K&N a fost montat corespunzator, din nou s-a simtit o usoara crestere a performantelor la turatii inalte iar raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie a devenit mai rapid. De asemenea filtrul a adus si un plus de sunet.

Image

Image

3. Dupa aceste modificari m-am hotarat sa imbunatatesc stabilitatea si look-ul masinii asa ca am achizitionat un set de arcuri sport H&R care au coborat masina cu 40mm. Astfel suspensia a devenit mult mai ferma, lucru ce mi-a permis sa abordez virajele cu o viteza mai ridicata decat inainte iar inclinarea caroseriei in curbe s-a redus semnificativ. Evident suspensia a devenit mai "tare" astfel comfortul a fost usor diminuat.

Image

Image

4. Urmatorul pas a fost achizitionarea unor jante O.Z. Antares de 18 toli (8x18) precum si a unor anvelope performante Goodyear Eagle F1 GS-D3 de 225/40 ZR 18. In urma acestei modificari stabilitatea si in special directia au fost mult imbunatatite astfel incat la inceput am avut impresia ca masina merge pe sine :) , incadrindu-se in viraje si ramanind pe traiectorie la viteze mult mai ridicate decat inainte. Cu aceasta ocazie am achizitionat si un set de anvelope sport de iarna Michelin Pilot Alpin de 205/55 R 16 pe care le-am montat pe jantele standard, Alfa Teledial de 16" si de care ma folosesc din decembrie pana aproximativ in martie.

Image

5. Urmatoarea modificare a fost un ECU Remap pe care l-am facut la un atelier de tuning din Bergamo (ITA) specializat in Alfe. Acolo mi-au rescris ECU tinand cont de modificarile deja existente pe masina (filtrul + evacuarea sport) pentru ca sporul de putere sa fie cat mai semnificativ. Am avut de ales intre mai multe setari iar in final am gasit-o pe cea care mi se potrivea cel mai bine, iar masina a aratat pe dyno putin peste 170 CP @ 6.900 rpm, iar limitatorul de turatie a fost scos acum urcand pana la 8.000 rpm daca e nevoie :)

Image

6. A urmat un nou filtru sport, BMC CDA care spre deosebire de cel K&N, are un filtru cilindric ce este introdus intr-o carcasa din fibra de carbon ce nu permite ca filtrul propiu zis sa se incalzeasca, iar in interior se afla un deflector care accelereaza fluxul de aer, astfel rezultand un spor suplimentar de putere iar datorita EVO WING-ului masina trage aer direct din spoiler. Insa pentru a pozitiona filtrul corespunzator a trebuit ca sa ii gasesc un nou loc cutiei cu sigurante.

Image


7. La scurt timp a urmat o noua toba finala din fibra de carbon. Principalul avantaj al acesteia fata de cea Remus este greutatea mult mai mica si sunteul, care a devenit mult mai puternic (si placut) :) De asemenea aceasta are in dotare un 'silencer' care daca este montat reduce zgomotul, insa nu este cazul :)

Image

8. I-am mai montat si un set de bari stabilizatoare superioare (fata+spate) Wiechers pentru a imbunatati rigiditatea caroseriei, lucru important in cazul virajelor luate in forta.

Image

Image


9. Aaa..., am achizitionat si un set de stopuri "chrome style" insa masina nu merge mai repede de la ele :)

Image

Author:  Alex_Alfa [ 12 Nov 2005, 02:03 ]
Post subject: 

Frumos !!
Acuma vine intrebarea de miliard: Cat e totalul? ($$$)

Author:  aiculedtzu [ 12 Nov 2005, 12:01 ]
Post subject: 

Undeva la 4-5k europeni. Majoritatea componentelor au fost achizitionate de afara asa ca am iesit mai ieftin decat daca le-as fi luat de la noi. Un exemplu ar fi gumele de Goodyear care la noi costa peste 300 euro/bucata iar eu le-am luat din .de cu 150 euro/bucata.

Attachments:
File comment: full throttle
vik_2.jpg
vik_2.jpg [ 20.38 KiB | Viewed 11111 times ]
File comment: understear
Vik_1.jpg
Vik_1.jpg [ 21.19 KiB | Viewed 11108 times ]
File comment: in action :)
Speedracing.jpg
Speedracing.jpg [ 13.9 KiB | Viewed 11109 times ]

Author:  Alex_Alfa [ 04 Dec 2005, 01:58 ]
Post subject: 

sau te-ai putea obraznici la 300 chiar... ;)
o faci TTS sau TST :lol:

Author:  aiculedtzu [ 04 Dec 2005, 11:56 ]
Post subject: 

Ar fi o chestie, dar eu o vreau aspirata 8)

Author:  15624jtd [ 05 Dec 2005, 13:57 ]
Post subject: 

imi place masina. si imi place si ca ai pus pe ea stuff de calitate, nu porcarii. nu se merita sa faci rabat :)
acu pacat ca n-o pastrezi, dar sigur nu o dai pentru ceva mai rau/ slab

Author:  aiculedtzu [ 09 Dec 2005, 22:50 ]
Post subject: 

ce ma bate gandu ...

Attachments:
File comment: Catalizator principal sport Supersprint
Supersprint cat.jpg
Supersprint cat.jpg [ 11.01 KiB | Viewed 10974 times ]
File comment: Galerie Supersprint
Supersprint 4-2-1.jpg
Supersprint 4-2-1.jpg [ 32.42 KiB | Viewed 10974 times ]
File comment: Axe cu came C&B
C&B.jpg
C&B.jpg [ 13.46 KiB | Viewed 10973 times ]

Author:  Tupac [ 10 Dec 2005, 00:05 ]
Post subject: 

Sa te mai intrebam si de pret? :lol:

Author:  aiculedtzu [ 10 Dec 2005, 01:25 ]
Post subject: 

Te rog nu ma intreba :lol:

Author:  15624jtd [ 10 Dec 2005, 03:13 ]
Post subject: 

man, este super ROCKS! acu' sicer nu vad de ce ai mai vinde-o, dar se pare ca te influenteaza pozitiv amicul din Dublin :P

Author:  aiculedtzu [ 11 Dec 2005, 10:46 ]
Post subject: 

Gagiul din Dublin are alte preocupari, acum vrea sa-si duca 1.6-le la 350-400 CP :lol:

Iar bella cu aceste modificari estimez sa ajunga undeva la 180-190 CP.

Author:  matrixc [ 30 Jan 2006, 00:35 ]
Post subject: 

putin offtopic:
cum e cu toba aia de carbon e universala???
cam ce pret?
Am si eu o borla da pe alta masina(pug 206) si suna cam tare intre 130 si 140
merci
Masina ta e beton!!!!

Author:  aiculedtzu [ 30 Jan 2006, 19:08 ]
Post subject: 

Ti-am trimis PM

Author:  matrixc [ 31 Jan 2006, 21:10 ]
Post subject: 

ok!!!
merci

Author:  aiculedtzu [ 15 Feb 2006, 20:05 ]
Post subject: 

Am mai cumparat 8 bujii de cox, NGK Iridium IX

Attachments:
nkg_iridium.jpg
nkg_iridium.jpg [ 16.66 KiB | Viewed 10997 times ]

Author:  WLF [ 15 Feb 2006, 21:19 ]
Post subject: 

Better fuel consumption, adica motorului ii pica mai bine benzina la stomac si mananca mai multa. :lol:

La BMW foloseam bujii standard, dupa specificatiile producatorului, dar maream distanta la electrod, pileam un pic din varful bujiei. Pe ceva forum american ziceau "sharking the engine".

Author:  15624jtd [ 15 Feb 2006, 23:44 ]
Post subject: 

cu un singur electrod?

Author:  WLF [ 16 Feb 2006, 01:43 ]
Post subject: 

Da, numai la cele cu un electrod, asa cum e in poza lui Aicu.

Bosch W8LCR Gap: 0.7-0.8 mm (0.028-0.032 in)

On the 535i, set them slightly larger to 0.86-0.91mm (0.034-0.036in)

Pe 535i care il aveam, erau cu un singur electrod.

Author:  aiculedtzu [ 16 Feb 2006, 12:07 ]
Post subject: 

Info despre bujiile cu Iridiu ...

"Relatively recent advances in fabrication techniques have enabled the use of Iridium - an incredibly hard precious metal, for the construction of spark plug electrodes. Laser technology is used to weld the Iridium tip to spark plugs manufactured by both Denso and NGK.

Notable properties of Iridium are its melting point - approximately 2450 degrees C, considerably higher than Platinum, and it's strength - approximately 8 times that of platinum. The table below compares the characteristics of Iridium with those of other precious/semi-precious metals commonly used in the construction of spark plugs (vezi poza din atasament)

There are currently two main manufacturers of Iridium spark plugs for automotive use: NGK produce a product range known as Iridium IX and Denso produce Iridium Power spark plugs. Both are very high quality products using laser welding technology and manufacturing techniques perfected over a very long history of spark plug design and manufacture. Both manufacturers also manufacture OEM Iridium plugs, installed in some vehicles at the factory and usually having Iridium centre electrode and platinum chipped ground.

Advantages of Iridium spark plug types
Due to the properties of Iridium, the spark plugs centre electrode can be made with a much smaller diameter than with platinum, Gold or gold palladium and copper/nickel types without sacrificing service life. The spark plugs potential difference is more concentrated at the tiny Iridium tip and hence less 'spark jump' voltage is required - this can be as much as 5,000 volts less than with standard plug types. Ignition is improved and less strain is placed on the ignition system. Benefits of improved ignition/combustion include better fuel economy, increased power/acceleration and especially better throttle response."


Attachments:
iridium_properties.jpg
iridium_properties.jpg [ 20.16 KiB | Viewed 10964 times ]

Author:  RaduAlfa [ 28 Feb 2006, 22:39 ]
Post subject: 

cat au fost bujiile?le-ai luat de la noi?

Author:  aiculedtzu [ 01 Mar 2006, 00:49 ]
Post subject: 

dap, le-am luat de la un amic care le aduce de afara. Ai mesaj privat cu pretul.

Author:  ALXege [ 01 Mar 2006, 01:20 ]
Post subject: 

aicule, daca nu e asa mare secret posteaza si tu aici pretul, poate mai e lume interesata.. eu unul am mare nevoie de un schimb de bujii, si mi s-a propus tot o varianta NGK Irridium (care sunt pare-se recomandate de producator), insa cele 8 bujii ma duc cu totul la aprox 8mil.. o varianta ceva mai ieftina dar care se pare ca nu ofera randament asa de bun ma costa in jur de 4mil..
So, am I missing something? este vb cumva de alt tip de bujii aici?

Author:  aiculedtzu [ 01 Mar 2006, 01:28 ]
Post subject: 

Bujiile de la reprezentanta sunt NGK Platinum si costa aprox. 8 milioane de lei (la Autoitalia evident).
Astea NGK Iridium (care sunt superioare celor originale cu platina) le-am luat de la un amic care aduce asa ceva si m-a costat 96 euro + transport. Cine este interesat sa-mi dea PM si va pun in legatura.

Author:  firestarter [ 17 Mar 2006, 07:04 ]
Post subject: 

hmm, respect pentru tot ce ai facut cu alfa ta. Buna treaba :D

Author:  voinea [ 29 Mar 2006, 09:22 ]
Post subject: 

din cate stiu NGK se poate lua si de la PitStopTuning. S-a zbatut Face (Octavian) sa devina furnizori de asa ceva si ei (a luat pentru Renaultul lui , iar Gabriel pentru Leonul V6 ). Incercati si acolo solicitare de pret. Trebuie sa iasa sub Autoitalia la pret :)

Page 1 of 5 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/