Eu am avut pe 147 jante pe 17, 225/45 care sunt mai late cu 1 cm decat maximul admis pt aceasta masina fara interventii de genul distantiere. Rezultatul a fost ca la stop in momentul franarii "faceai sala" tinand volanul, pe drumul drept te cam chinuiai sa o stapanesti si in general fata de jantele stock de 15 cu care a venit masina 195/65, era foarte solicitant condusul. Aspectul masinii era super, dar ce mai conteaza daca nu o puteai tine bine pe drum la viteze mici?
In plus dupa vreo 4 luni de zile am reusit "marea performanta" ca din cauza "stresului" acumulat de catre trenul fata, sa imi distrug 1 capat bara, 2 bielete si cireasa de pe tort caseta de directie.... Acuma caseta se duce cam la toate alfele, fiind un fel de boala cronica. Am luat jantele si le-am mutat pe 156, din 2004 modelul mai nou, iar acum 147-le are jantele stock de pe 156, adica 205/55 R16, care sunt cu totul atceva. Am schimbat si caseta si nu mai troncane nimic. Plus ca volanul se comporta ca si cum ai avea servo city ....
Acum ca 156-le are jante pe 17, au inceput bubele... bate ceva si in dreapta si in stanga. Parerea mea ca iara e un capat de bara si D-zeu stie mai ce. Maine fac un drum pana la mecanic si cred ca o sa imi pun cauciucuri mai inalte ceva de genul 225/50/17, caci din cate am vazut la asta mare cred ca o sa incapa.
Conculziile sunt clare: Romania nu este locul potrivit de rulare cu jante mari (ma rog, asta daca 17'' e considerat unitate mare). Daca nu am sa reusesc nici cu gume mai inalte sa mai atenuez din socuri, renunt la ele si le vand
