Absolut tot respectul pentru acest gen de proiect de restaurare si pentru oamenii care isi dedica timp si bani pentru aceasta. Masinile vechi si rare dupa restaurare aduc prestigiu si publicitate pozitiva, ambele foarte valoroase atat pentru proprietarul masinii cat si pentru club.
Cateva ganduri in continuare.... luand ca exemplu acest proiect.
Fiecare proiect trebuie sa aiba un promotor, un responsabil daca vreti. Acesta poate fi persoana care gaseste o asemenea masina, are mijloacele si acces la garajul unde sa intreprinda o asemenea restaurare. Tot el (sau ea
) va beneficia in primul rand de rezultatele muncii depuse si de aceea trebuie sa fie principalul finantator (buzunar propriu sau sponsorizari atrase).
Evident ca toti membrii clubului ii tin pumnii, il ajuta cu gasitul pieselor, etc. si, daca vor si pot, cu ore de munca sau chiar cu bani. Eu sunt convins ca fiecare am gasi un mod sa contribuim. Benevol.
In masura in care promotorul proiectului nu dispune de toate mijloacele necesare, vine in fata clubului cu prezentarea proiectului pentru a cere finantare.
Exemplu ultrasimplificat:
cheltuieli:
masina costa 500 euro
Estimare reparatii si piese 6000 euro
Buzunar propriu: 2000 euro
Sponsorizari atrase: 2000 euro
Ar rezulta o diferenta de 2500 de euro pe care o cere clubului. Sa zicem ca clubul are 100 de mebri, cel care cere finantarea este un membru respectat, are experienta si pasiunea necesare, fiecare membru doneaza 25 de euro proiectului si avem o masina restaurata de care putem fi toti mandri.
Nu cred ca banii de cotizatie trebuie folositi pentru astfel de proiecte. Cotizatiile, pe langa faptul ca trebuie sa fie simbolice, gen 50 RON pe an, au rolul de a acoperi doar cheltuielile minime de existenta a ONG-urilor (ex: contabila).
Insasi cuvantul "proiect" denota o activitate distincta, de sine statatoare, cu un curs propriu.