Da, sa speram. Intre timp m-am uitat prin eper , si apare si plutitorul ca reper separat. Acum problema e daca se si poate aduce tot asa. in eper plutitorul singur costa 57 eur (pt modelul meu, dar cred ca e cam acelasi lucru, daca nu exact acelasi ), pompa cu totul 220
Imi pare extrem de mare pretul plutitorului comparativ cu cel al ansamblului intreg. Oricum, trebuie tinut cont ca asta e pretul de eper, la noi cine stie cat pot sa ajunga
.
Daca totusi plutitorul ar fi problema, batem in lemn, ar mai exista o metoda mai putin conventionala, care eu am aplicat-o la un plutitor de dacie, si anume lipitul lui. Si aici ar fi doua variante: plutitorul e din plastic sau din tabla usoara.
Daca e din plastic merge lipit in felul urmator:
- Se extrage cu ajutorul unei siringi cu ac in varf TOATA motorina din plutitor. Daca nu iese toata il lasi mai mult timp la scurs.
- Iei un letcon (ciocan/pistol de lipit) si topesti frumos si cu atentie putin din plasticul din jurul fisurii, printr-o miscare ce va duce la fixarea plasticului topit pe fisura astfel incat o va astupa. Trebuie avuta mare atentie, ca nu cumva din exces de zel sa topesti plasticul atat de mult incat sa patrunzi cu ciocanul de lipit in interiorul plutitorului. Daca se intampla asta nu mai e nimic de facut, si trebuie inlocuit.
In cazul acesta, masa plutitorului nu va fi modificata in nici un fel, si daca in interiorul lui nu va ramane deloc motorina, va indica foarte precis
Daca e plutitor metalic e mai complicat.
La fel se goleste de motorina. Apoi zona cu fisura trebuie bine uscata, si mai apoi curatata cu un smirglu fin. Acum intervine momentul decisiv: cositorul (de pe acelasi ciocan de lipit de la pasul de mai inainte) prinde sau nu. Daca nu prinde, asta e . Daca prinde, acoperi frumos fisura cu un strat de cositor. Se lasa sa se usuce (1-2 mins), dupa care e gata. In cazul acesta, cel putin teoretic, masa plutitorului creste, astfel va indica putin mai putina motorina. Nu cred ca sensibil, dar strict teoretic se intampla. Plutitorul meu de la dacie era de tabla, l-am lipit prin al doilea procedeu si a rezistat vreo 5 ani.
Nota: motorina/vaporii de motorina nu se aprind de la temperatura letconului, ci doar de la o eventuala scanteie. De aceea e recomandata folosirea unui ciocan si nu a unui pistol de lipit. Se intelege ca operatiunea nu se va desfasura deasupra rezervorului, e vorba de eventualii vapori ramasi pe plutitor.
Sper sa fi scris postul asta degeaba, si sa fie vorba doar de un contact intrerupt. Daca indicatorul a cazut f repede, brusc in 1-2 sec si nu progresiv varianta cea mai probabila e cea optimista. Pentru a se umple un plutitor fisurat e nevoie de putin mai mult timp (nu are de unde sa apara un orificiu asa de mare incat sa fie posibila umplerea intregului plutitor intr-un timp asa de scurt).