Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa 156 1.9 JTD -mici probleme
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=3782
Page 1 of 2

Author:  wvx [ 29 Mar 2008, 08:29 ]
Post subject:  Alfa 156 1.9 JTD -mici probleme

Salut baieti , as avea si eu o intrebare pt cei care poate s-au mai confruntat cu asemenea probleme .
Acum vreo luna mi-a aparut semnul ca am probleme cu aprinderea...vechea poveste, dupa ce pornesti motorul 20 sec clipeste ledul de la aprindere , am fost la un service si le-am spus sa verifice bujiile, aveam una dintre ele arsa. Dupa ce am schimbat-o nu-mi venea sa cred ce bine merge masina, exact ca in prima zi cand am cumparat-o . Acum se comporta la capitolul putere exact ca atunci cand aveam una arsa (numai ca nu imi clipeste nici un beculet la bord - nu mai porneste la jumatate de cheie cu pornea atunci) , filtrul de aer+filtrul de motorina sunt noi(am crezut ca ele sunt de vina si le-am schimbat).
Masina are 65.000 , am cumparat-o in ianuarie anul trecut cand avea 25.000 Km , anul de fabricatie este 2003(fostul proprietar al masinii este proprietarul serviceului la care am fost).

Author:  mike20 [ 29 Mar 2008, 12:48 ]
Post subject: 

Verifica bateria...

Author:  buck [ 29 Mar 2008, 12:53 ]
Post subject: 

Distribuţia a fost schimbată la 60.000 km?

Author:  HOT [ 29 Mar 2008, 16:16 ]
Post subject: 

Nu prea inteleg ce treaba are bateria sau distributia cu faptul ca motorul nu mai are putere :roll: mai ales ca este unul pe motorina :wink:
Voi raspunde-ti asa numai ca sa va aflati in treaba..fara suparare.
Cand e dusa o bujie incandescenta nu porneste motorul repede dar dupa ce acesta se incalzeste rolul bujiilor este zero motorul mergand in parametri.
Incearca sa dai mai multe detalii cu privire la problema ta pentru a evita astfel de raspunsuri.Mai verific-o pe tester poate ti s-a mai dus o bujie.

Author:  buck [ 29 Mar 2008, 19:53 ]
Post subject: 

Quote:
Nu prea inteleg ce treaba are bateria sau distributia cu faptul ca motorul nu mai are putere mai ales ca este unul pe motorina
Nu ai auzit de distribuţie sărită de la punct la motorină care să nu mai tragă bine?
Quote:
Voi raspunde-ti asa numai ca sa va aflati in treaba..fara suparare.
Iar în limbajul tău văd că ataci de fapt persoanele în loc să dai o mână de ajutor omului. Dacă noi greşim se poate explica frumos, şi de ce?

Author:  HOT [ 29 Mar 2008, 22:33 ]
Post subject: 

Nu ai auzit de distribuţie sărită de la punct la motorină care să nu mai tragă bine?
Nu am auzit de asa ceva.Stiam ca in momentul cand sare de la fix nu mai functioneaza pur si simplu.Si la fel puteai sa faci si tu la fel adica decat sa scrii 3 cuvinte acolo puteai sa dai ceva explicatii de la inceput(tu de fapt cum raspunzi cu o alta intrebare)

Author:  Tupac [ 30 Mar 2008, 00:56 ]
Post subject: 

Bujiile incandescente nu au nici o treaba, eu am avut 2 arse toata iarna, pornea la cheie si mergea brici (inca mai am una arsa in prezent).
Daca masina nu trage cum trebuie, ar putea fi si de al turbina cred (dar ar face mereu banuiesc..) sau iseamna ca pierde presiune pe la un furtun cumva... Alte cauze nu stiu, dar eu sunt cam pe langa cu mecanica totusi.. :roll:

Author:  wvx [ 31 Mar 2008, 09:26 ]
Post subject: 

Distributia a fost schimbata pe la 25000 cand am cumparat-o ca a stat cam mult nefolosita(am zis sa nu ma risc) si bateria este noua , in toamna am schimbat-o.

PS: Cand am zis ca bujia era bulita inseamna ca nu mai fuctiona deloc nici dupa ce pornea motorul, au testat-o cei de la service dupa ce au inlocuit-o, au zis ca e arsa de tot , nu mai facea nici o scanteie (si eu sunt cam pe dinafara la capitolul motoare).

Chiar daca nu am precizat in primul post , nu as schimba Alfa mea pt nici o alta masina(poate doar o alta Alfa), imi place la nebunie cum merge.

Author:  branconier [ 31 Mar 2008, 10:42 ]
Post subject:  salutare

imi incep activitatea pe acest forum printr-un sfat...
bujiile incandescente (dupa cum scria si Tupac) nu au treba decat cu pornirea, si atat. Ele se incalzesc cand pui contactul (iti arata si la bord un beculet galben cu o "spirala"), dar odata motorul pornit, ele isi ies din rol. Zici ca ai schimbat filtrul de aer, putin mai sus de filtru ai debotmetrul de aer care are atasat un fir... in fine, ai putea cu motorul oprit sa scoti mufa de debitmetrul de aer si sa dai o tura sa vezi cum merge. Debitmetrul este foarte sensibil si s-ar putea sa se fi "dus"...
corectati-ma daca gresesc, dar cu blandete... :)
salutari din Arad tuturor "alfistilor"

Author:  cyberdog [ 31 Mar 2008, 10:58 ]
Post subject:  Re: salutare

branconier Quote:
imi incep activitatea pe acest forum printr-un sfat...
bujiile incandescente (dupa cum scria si Tupac) nu au treba decat cu pornirea, si atat. Ele se incalzesc cand pui contactul (iti arata si la bord un beculet galben cu o "spirala"), dar odata motorul pornit, ele isi ies din rol. Zici ca ai schimbat filtrul de aer, putin mai sus de filtru ai debotmetrul de aer care are atasat un fir... in fine, ai putea cu motorul oprit sa scoti mufa de debitmetrul de aer si sa dai o tura sa vezi cum merge. Debitmetrul este foarte sensibil si s-ar putea sa se fi "dus"...
corectati-ma daca gresesc, dar cu blandete... :)
salutari din Arad tuturor "alfistilor"
Nu uita, totusi, ca dupa ce ai pornit fara debitmetru conectat, in ECU va fi o eroare ce nu va disparea decat cand il vei reseta.

Author:  wvx [ 01 Apr 2008, 15:18 ]
Post subject: 

madkat Quote:
bujia nu are nici o legatura cu "trasul" prost, doar cu pornire eventual mai greoaie

mergi cu geamul deschis si asculat motorul in accelerare in jur de 3000 rpm, daca se aude un suierat/fluierat - e strapunsa tubulatura de la turbina
Partea cu suieratul/fluieratul (zgomotul de turbina - cam tipul de zgomot de la un avion cu reactie) mi se parea ca se aude mult mai accentuat de cand am cumparat masina pana acum cand nu prea mai merge in parametrii de la inceput, acum mi se pare mai silentioasa turbina (o sa incerc faza cu geamul deschis la 3000 RPM).
La ce service alfa imi recomandati sa ma duc ? Eu sunt din Focsani as putea sa ma duc la serviceul alfa din : Braila , Galati , Buzau sau astept sugestii .

Mai am o intrebare , la Alfa 156 1.9 JTD pe la motor , langa bujiile incandescente este vreun capacel de plastic (gri), format neuniform (cam 7cm diametru) - putin ovalizat , pe care sa scrie "made in Germany" ......pun intrebarea asta pt ca dupa ce mi-au schimbat bujia (am fost de fata cand a schimbat-o) si a scos masina din service am gasit capacul pe jos langa locul unde era masina , atunci am vazut ca scrie ca e facut in Germania si nu prea i-am dat importanta . L-am intrebat pe mecanic daca stie ce e cu capacelul , a zis ca nu stie ce e cu el, ca nu a desfacut nici un capacel asemanator cand a schimbat bujia (nici eu nu am vazut sa desfaca asa ceva). Verificarea preliminara a bujiilor a fost facuta de un electrician de la firma (cu o zi in urma) , si ma gandesc sa nu-l fi lasat nefixat .
In principal as vrea sa stiu unde as putea sa vad piesele secundare care intra in componenta unui motor pote il vad in schita aia .
In principal pun intrebarea asta pt ca imediat dupa ce am plecat de la service masina mergea ca noua , dupa aceea in timp(1-2 sapt) a inceput sa prezinte simptomele de mai sus .

Author:  wvx [ 01 Apr 2008, 17:17 ]
Post subject: 

Mda.... am verificat daca se aude turbina cand merg cu geamul deschis pe la 3000-3500 de turatii , nu se aude mai deloc (inainte se auzea ca zgomotul de avion - destul de pronuntat , faza e ca atunci cand se auzea zgomotul turbinei masina mergea impecabil).

Author:  Meme [ 01 Apr 2008, 18:46 ]
Post subject: 

atunci poti sa faci asta :
1- verifica nivelu luleiul sa vezi ca e ok
2- pune pe cineva sa accelereze - in timp ce tu tii strans in mana furtunul care merge din turbo in intercooler sau din intercooler in admisie (care e mai la indemana) ! daca se umfla rau - e bine - daca nu simti mare lucru - e de rau (ax turbina rupt)

Author:  wvx [ 01 Apr 2008, 19:34 ]
Post subject: 

1-Uleiul e schimbat la acum 5000 km, si cand pornesc la bord imi arata ca nivelul e perfect, o sa verific si manual pt orice eventualitate.
2-Nu stiu care e furtunul ala, dar o sa aflu maine.

Daca e axul rup trebuie inlocuita toata turbina sau doar niste piese?

Author:  alexmirica [ 01 Apr 2008, 20:29 ]
Post subject: 

Sau valva Pierburg blocata, circuit vacuum neetans, etc...
Oricum daca e rupt axul decartezi vreo 400-500 euro

Author:  wvx [ 01 Apr 2008, 21:35 ]
Post subject: 

Oricum nu conteaza cat costa , ma interesa sa stiu ce trebuie schimbat.

Author:  wvx [ 02 Apr 2008, 08:19 ]
Post subject: 

Dupa ce termin cu problema asta si ii trag o spalare o sa pun is eu niste poze pe forum sa vedeti de ce-mi place asa mult Alfa mea :D .

Author:  wvx [ 02 Apr 2008, 11:36 ]
Post subject:  Re: salutare

branconier Quote:
imi incep activitatea pe acest forum printr-un sfat.............. putin mai sus de filtru ai debotmetrul de aer care are atasat un fir... in fine, ai putea cu motorul oprit sa scoti mufa de debitmetrul de aer si sa dai o tura sa vezi cum merge. Debitmetrul este foarte sensibil si s-ar putea sa se fi "dus".......
corectati-ma daca gresesc, dar cu blandete... :)
salutari din Arad tuturor "alfistilor"
Ti-ai inceput activitatea foarte bine :), ai avut perfecta dreptate , multumesc pt sfat , am fost la un service care avea un tester bun, si debitmetrul era problema , era blocat la valoarea 30,8 , turbina la parametri era cam cu 5-10% peste cum era normal , acum ca am scos mufa debitmetrul a ramas blocat la 6700 parca , dau comanda de debitmetru nou azi si sper ca vineri sa-l si schimb... sau e posibil sa fie mufa bulita?
Multumesc pentru sfaturi baieti.

Author:  rebirth [ 17 Apr 2008, 19:24 ]
Post subject: 

proababil ca ai rezolvat deja problema.... dar:
am avut o problema (imi ramanea aprins becul de aprindere, iar masina nu trecea de 3000 de ture). AM fost cu ea la tester si au spus ca pot sa fie doua probleme.
1. debitmetrul (excat ce ti s-a spus si tie)
2. un senzor care face sa lucreze debitmetrul.

am schimbat senzorul.. si a mers. si asta... cu doar vreo 50ROn (daca imi amintesc bine)

Author:  Soprano [ 18 Apr 2008, 08:11 ]
Post subject: 

Treaba aia cu distributia sarita este adevarata,la diesel pierde din putere iar la benzinare face ca masina sa se auda ca un diesel si logic pierde din putere. Ai spus ca distributia a fost schimbata la 25000 km dar ca mai mult a stat.Eu nu inteleg cum a stat masina cand tu ai facut 65000 km! si distributia la diesel se schimba la 60000 nu stiu de ce ai schimbat-o la 25!!!

Author:  Flor1n [ 11 Aug 2010, 16:18 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 1.9 JTD -mici probleme

Imi cer scuze ca intervin la un post atat de vechi,dar nu vreau sa poluez forumul cu inca un thread.
La alfa mea 156 2.4jtd 100kw 99' simt o pierdere semnificativa de putere. Inainte ma baga in scaun efectiv si simteam pedala de acceleratie pana la podea,acum daca apas pana la podea accelereaza mai greu decat daca as apasa-o treptat.
Turbina e ok, se aude si functioneaza. Furtunele de admisie se umfla la acceleratie.
Imi puteti da un sfat? Multumesc

Author:  gabryele01 [ 02 Mar 2011, 21:39 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 1.9 JTD -mici probleme

salutare tuturor am si eu o problema la o alfa 156 jtd cand acelerez se aude un scomot cidat asa cam cum ar rasufla un furtun am descoperit ca esteun furtun gros delanga baterie care duce undeva jos pe langa faruri
problema este ca nustiu de la ce este furtunu ala si daca pote sa fie anfundat sau ceva asemantor masina merge dar daca acelerez nu mai trage si se aude ca un zgomot de avion unfla furtunu ala del scoate afara daca al scot merge dar face un zgomot tare .
antrebarea mea este de la ce este furtunu ala?
si ce sepoate antanpla?

Author:  buck [ 02 Mar 2011, 21:54 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 1.9 JTD -mici probleme

Poate te ajută topicul de aici : http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php? ... bo#p114268

Author:  leduard [ 05 Mar 2011, 10:37 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 1.9 JTD -mici probleme

Gaby,
Acel furtun trebuie schimbat cat mai repede, tubul costa in jur de 3-4 milioane.
Dupa masina va functiona perfect. Si eu am schimbat-o acuma7-8 luni.
Din cate am auzit la service acela este tubul care duce la turbosuflanta.


Bafta multa.

P.S.: si nu scoate mult fum masina ? Pe atunci imi era rusine sa ma dau cu masina, ca scotea fum cat un camion din ala vechi Roman stricat, dar numai cand o calcam mai tare :))
P.S.2: Nu sunt un fan al carpelilor, daca ceva obiecte de la carpeala intra in turbosuflanta -> injectoare

Author:  marian [ 05 Mar 2011, 19:17 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 1.9 JTD -mici probleme

Leduard, esti eronat tare mai omule. Ma refer aici la P.S.2. In opinia ta aerul dupa ce trece prin turbosuflanta, mai trece inca odata pe acolo si apoi din furtunul ala gros, tot acel aer e bagat in motor prin injectoare care au o dimensiune infinitizimala relativ la furtun. Nu stiu daca ai inteles ce am spus dar... :thumbdown:

Page 1 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/