Salut,
Speram sa nu ajung atat de curand sa pun intrebari despre problemele alfelor, dar am o problema si am nevoie de ajutor. Mi se intampla ceva ciudat cu masina. Are perioade, care tin de la cateva minute la cateva ore, cand masina pur si simplu pierde din putere pana in 2000 de ture. La inceput(acum o luna si ceva) se intampla de cateva ori pe saptamana,cateva minute, dar acum zilnic, rar mai iese din starea aia, o fi si ceva de la temperatura scazuta de afara. Veti spune ca e ceva care s-a discutat deja pe forum si ca daca as fi cautat as fi gasit ca e o problema legata de debitmetru, numai ca eu am stat zilele astea si am citit tot forumul si nu am gasit raspuns la problema mea. In primul rand sa va spun cum se manifesta. Pierde puterea pana in 2000 de ture si ii scade relantiul pana la 5-600 rpm, moment in care tremura grav (daca o las, ramane aproape constant la turatia aia, da semne ca s-ar opri dar nu mi s-a oprit niciodata). Daca atunci apas acceleratia blana mai scade un pic turatia dupa care incepe ushor sa urce pana in 2000 de ture, dupa care accelereaza aproape normal pana in 6000(testata in mers, in viteza si pe loc, pe liber). Precizez ca nici nu o pot tine constant la o turatie, de ex la 3000 rpm, pt ca imediat cade la 500 daca nu apas pe acceleratie mai tare. In traficul din bucuresti este super nasol sa ti se intample d'astea. Trebuie sa merg cu ea numai peste 2-3000 rpm ca sa fie cat de cat ok. De cateva ori cand am avut beleaua asta am mai observat ca mi-a cazut turometrul la 0 rpm, chiar daca motorul mergea
. Am oprit motorul si cand l-am repornit si-a revenit. In plus mi s-a mai intamplat sa se plimbe si vitezometrul de la 0 la 80 km/h de mai multe ori, eu avand 80 km/h si mergand constant la acea viteza. Dupa ce am pierdut cateva nopti citind forumul eram aproape sigur ca e de la debitmetru si singurul test pe care l-am gasit a fost cu deconectarea lui si observarea comportamentului masinii cu el deconectat. Se spunea aici ca daca e vina lui masina se va comporta mai bine. Nu a fost si cazul meu, motorul comportandu-se exact la fel ca inainte, fapt observat si de Alex Mirica cu care am vb si mi-a spus ca nu e de la debitmetru si i se pare ca masina intra in safe mode (am uitat cum se numeste in limbajul profesional
), dar inca nu stie de la ce e, urmeaza sa duc masina la el, sa ii faca teste. In cazul in care s-a mai lovit cineva de problema asta, sau daca ati auzit si cunoasteti problema, apreciez orice indicatie, poate o rezolvam mai repede si fara prea multa bataie de cap. Sper sa nu fie foarte grav.
Multumesc