Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Motor Control System Failure https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=370 |
Page 1 of 3 |
Author: | RaduAlfa [ 08 May 2006, 17:15 ] |
Post subject: | |
Imi da "Motor control system failer" Ce e? |
Author: | alexmirica [ 08 May 2006, 17:50 ] |
Post subject: | |
Hai noroc. E ceva naspa la un senzor, probabil debitmetru. Trebe dus la tester si vazut care e problema. |
Author: | WLF [ 08 May 2006, 19:54 ] |
Post subject: | |
Intre timp i s-a stins. Probabil cum nu o pornise de prea multa vreme. Mie mi se aprinde des. Il resetez, merge perfect masina cateva zile, apoi brusc se aprinde si pierd un pic din acceleratie. Se stinge dupa cateva opriri, apoi se aprinde si ramane aprins pana la reset. Am diagnosticat cu Bosch Esi Tronic. Imi da erori la clapeta de acceleratie, semnal neplauzibil (il am in limba romana). Banuiesc eu ca se intrerupe o data semnalul, automat clapeta se decalibreaza si probabil ca nu mai stie minim, maxim etc. Dupa ce o calibrez, merge perfect. As schimba daca as stii ce. Neamtul a schimbat clapeta acum 10 mii de km. Probabil din acceasi cauza. Dintr-o sursa de incredere, mi s-a spus ca e vorba de intreg cablajul, chiar daca schimb clapeta, tot o sa am probleme. |
Author: | RaduAlfa [ 08 May 2006, 19:56 ] |
Post subject: | |
Da, s-a stins beculetul.Iar masina merge ok,am sa ii fac niste revizii si pun poze!:) Thank's Alfaclub.ro! |
Author: | WLF [ 08 May 2006, 21:26 ] |
Post subject: | |
Alta observatie destul de ciudata. La semafor, scadea turatia si revenea, exact dupa cum imi suna bassu in subwoofer. Am mai patit asta si cu clima, era dat ventilatorul pe maxim, si la fel, scadea turatia la relantiu, daca opream ventilatorul sau il dadeam pe minim, isi revenea si turatia motorului. Trebuie sa imi verific alternatorul, poate nu incarca cum trebuie. |
Author: | mike20 [ 08 Nov 2007, 11:27 ] |
Post subject: | |
Acum cateva zile,am intrat intr-o depasire,eram in treapta a 3-a si am ajuns cu turometrul la 4000 de ture,mi-a aparut pe info center mesajul cu motor failure....,pentru cateva secunde dupa care a disparut.Martorul din bord nu a ramas aprins.Am incercat dupa aceea sa sa vad daca mai apare mesajul,"alergand" un pic masina,dar eroarea nu a mai aparut.Azi dimineata,aceeasi problema am accelerat mai brusc intr-o depasire si mesajul a aparut din nou pentru cateva secunde si a disparut.Sa fie ceva probleme pe la motor?(1.9 JTD/8V/115 CP) |
Author: | alexmirica [ 08 Nov 2007, 19:45 ] |
Post subject: | |
Probleme la motor nu cred ca ai, un senzor e naspa sau a detectat o valoare anormala. Mergi la tester si vezi ce zice. |
Author: | mike20 [ 08 Nov 2007, 22:05 ] |
Post subject: | |
O problema pe care am vazut-o este ca este cam mult ulei pe furtunele care vin de la filtrul de aer si cel care iese din turbina spre intercooler.E vorba de ulei care se prelinge pe exteriorul de la furtun,am desfacut furtunul de la filtrul de aer spre turbina si e curat pe interior.Beculetul galben nu ramne aprins,chestia cu eroarea am vazut-o doar pe info center,nu si pe bord-poate nu am avut timp din cauza perioadei scurte pentru care a aparut.Daca a mai avut cineva aceasta problema poate ma poate ajuta... |
Author: | mike20 [ 09 Nov 2007, 11:10 ] |
Post subject: | |
Dimineata a aparut din nou mesajul si la fel,dispare dupa cateva secunde,apare pe la 3500 rpm.Acum am vazut sigur ca eroare apare doar pe info center,nu se aprinde beculetul galben din bord. |
Author: | gigi [ 09 Nov 2007, 12:28 ] |
Post subject: | |
mai trage dupa ce se aprinde mesajul? |
Author: | mike20 [ 09 Nov 2007, 12:31 ] |
Post subject: | |
da,masina trage bine si dupa ce mesajul dispare |
Author: | gigi [ 09 Nov 2007, 12:36 ] |
Post subject: | |
cand iti dispare mesajul? pe timpul afisarii, cum se comporta masina |
Author: | mike20 [ 09 Nov 2007, 12:50 ] |
Post subject: | |
situatia e cam asa:cand accelerez si turometrul ajunde pe la 3500 rpm,apare mesajul pe infocenter si dispare(singur) dupa 2 secunde.NU am simtit ca masina ma lasa,ca nu mai are putere,deci continua sa accelereze |
Author: | gigi [ 09 Nov 2007, 12:56 ] |
Post subject: | |
Este posibl sa te lase unul din senzori. Cei ce citesc rotatiile arborelui, cam asa ceva |
Author: | mike20 [ 11 Nov 2007, 14:00 ] |
Post subject: | |
Am pus masina pe tester la reprezentanta.Au gasit urmatoarea eroare:P0235 PRESIONE SOVRA ALIMENAZIONE INTERMITENTE.Erau date ca posibile cauze :turbina,electrovalva care comanda presiunea turbinei,tubulatura si mai era ceva dar nu-mi aduc aminte.Cu testerul pe ea,masina la relanti avea o presiune de 900mbar cu un varf de 2200 mbar pe la 5000 RPM,oricum valoarea medie afisata de tester era undeva pe la 1600 mbar. |
Author: | Alex_Alfa [ 11 Nov 2007, 14:20 ] |
Post subject: | |
Uite ce zice Autodata la codul tau: EOBD Code: P0235 Fault Location: Turbocharger (TC) boost pressure sensor A / Supercharger (SC) boost pressure sensor A - circuit malfunction Probable cause: wiring, TC/SC boost pressure sensor |
Author: | gigi [ 11 Nov 2007, 19:44 ] |
Post subject: | |
mike20 Quote: Am pus masina pe tester la reprezentanta.Au gasit urmatoarea eroare:P0235 PRESIONE SOVRA ALIMENAZIONE INTERMITENTE.Erau date ca posibile cauze :turbina,electrovalva care comanda presiunea turbinei,tubulatura si mai era ceva dar nu-mi aduc aminte.Cu testerul pe ea,masina la relanti avea o presiune de 900mbar cu un varf de 2200 mbar pe la 5000 RPM,oricum valoarea medie afisata de tester era undeva pe la 1600 mbar.
Sa nu uiti sa verifici si injectoarele. Din pacate la alfa, la motorul tau, problema in sine nu apare pe calculator, astfel ca in momentul in care te lasa un injector, sau urmeaza sa te lase sunt afisate alte defecte. Iti recomand sa verifici si presiunea in rampa la un mecanic priceput.Succes! |
Author: | mike20 [ 29 Nov 2007, 10:24 ] |
Post subject: | |
Dupa ce am sters eroarea pe tester,o perioada aceasta nu a mai aparut.Azi de dimineata a aparut din nou in aceleasi conditii,la accelerari mai bruste.Este vreo problema daca mai merg cu masina asa?NU de alta dar trebuie sa vad cum fac sa scap de troncaneala din partea dreapta care se aude din ce in ce mai tare.Si tare mi-e teama sa nu fie din caseta,am schimbat bratele inferioare si tot nu a disparut.Oricum in prima faza o sa incerc sa schimb bucsile de la bara stabilizatoare poate zgomotul dispare.... |
Author: | mike20 [ 30 Nov 2007, 10:04 ] |
Post subject: | |
Azi de dimineata aceeasi poveste,dar am vazut ca se aprinde si martorul rosu din bord,dar se stinge odata cu disparitia mesajului de pe info center.E vreo problema daca merg cu masina asa? |
Author: | tnscatalin [ 02 Dec 2007, 23:00 ] |
Post subject: | |
Hi...Hi... In seara asta am fost si eu la liniutze....deh...sa ma destind. N-am condus eu ca deh, om batran. Insa dupa ce s-a incins bine motorul mi-a aparut si mie . masina parca s-a ingatuit 1 secunda apoi si-a revenit. Becul insa sta aprins. O s-o sterg si o sa va spun de la ce era. in principiu n-are nici pe dracu |
Author: | mike20 [ 04 Dec 2007, 10:43 ] |
Post subject: | |
Am vazut o chestie ciudata.Saptamana trecuta a fost mai frig in Brasov,adica dimineata intre -5 si -10 grade.Atunci mi-a aparut si mesajul de eroare.Saptamana aceasta si in week-end a fost un pic mai cald afara,temperaturi pozitive si desi am dat un pic de talpa la masina mesajul nu a mai aparut.Si daca imi aduc bine aminte si inainte sa sterg eroarea pe tester,tot asa mi-a aparut mesajul,cand era mai rece afara... |
Author: | ALFA_addict [ 09 Dec 2007, 14:24 ] |
Post subject: | |
salut Mike20 Comportamentul pe care il are motorul tau poate proveni de la urmatorii factori -Debitmetru defect / pe duca -Senzor MAP defect -Turbina defecta/actuator blocat -Electrovalva Pierburg defecta/pe duca -Electrovalva EGR defecta/blocata -Furtune vacuum care comanda actuatorul coapte /fisurate -Intercooler fisurat/ cu depuneri de ulei -Furtune aer- turbina-intercooler-admisie fisurate Avand in vedere ca deja ai primit codul de eroare P0235, partea cu EGR o lasam deocamdata la o parte. Turbina in sine nu cred sa aiba vreo problema , mai ales daca uleiul e fost schimbat la timp si in general motorul nu consuma ulei. Asadar, trebuie verificat circuitul de Vacuum, electrovalva de vacuum Pierburg-cea de langa radiator. Scoate - cu mare grija furtunasele de pe electrovalva si studiaza foarte atent daca la capete exista crapaturi , fisuri. Ai grija la operatia asta sa nu rupi stutzurile de plastic ale electrovalvei! Scoate furtunasele la ambele capete : electrovalva->actuator si electrovalva-> teava de metal care duce la pompa de vacuum. Daca sunt ok , verifica - punand pe altcineva sa porneasca motorul - daca tija actuatorului de la vanele turbinei are o cursa corecta si fara sa se blocheze pe intreg traseul. In general, la pornire actuatorul face o cursa de cativa cm 3-4. Daca actuatorul este ok , raman ca suspecti MAP si Electovalva Pierburg. Din pacate aceste doua piese nu le poti verifica decat prin inlocuire cu altele si studierea comportamentului motorului. Senzorul MAP (senzorul de presiune absoluta) e fixat pe rampa de admisie aer. este o piesa mica, neagra , prinsa cu un surub, are un conector cu 3 fire si costa 450 RON. Ca sa ai acces la ea trebuie dat jos capacul de antifonare al motorului. Electorvalva Pierburg efixata in partea frontala a masinii langa radiatorul de racire cu aer , e prinsa cu doua suruburi, are un conector cu 2 fire, costa aprox. 60 EUR (in Germ). Sincer , dupa cum ai descris situatia , mie mi se pare ca ai o problema cu electrovalva Pierburg. In timp se va agrava, si practic la fiecare depasire vei trai cosmarul lipsei de putere. In oras nu iti va face probleme, insa vei simti un consum de combustibil mai ridicat. Nu stiu care sunt abilitatile tale tehnice , daca nu poti face operatiile astea singur , apeleaza la un mecanic . Daca ai intrebari ... asteptam bob |
Author: | tyyy84 [ 31 Dec 2007, 20:37 ] |
Post subject: | |
Am plecat la Constanta...pe autostrada...la 200 la ora am luat evident singura groapa mai mare existenta pe autostrada...\ mi-a aparut motor system failure si a ramas martorul din bord aprins si pe consola cand apare steluta (ca este frig)cand motorasul... masina merge perfect fara absolut nici o problema... ce sa fie...ce sa fac... sa incerc sa scot borna de la baterie???o merge asa??? mersi |
Author: | gabrieldima [ 31 Dec 2007, 20:40 ] |
Post subject: | |
nu e de la groapa,a fost doar un soc,daca nu si revine intre timp mai scrie aici,in mod normal ar trebui sa si revina singura dupa procedeul reset computer p.s. bai bob ...mare rabdare ai |
Author: | tyyy84 [ 31 Dec 2007, 20:43 ] |
Post subject: | |
pai cand are loc acest procedeu sau ...treb sa ma duc eu in service...??? |
Page 1 of 3 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |