Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Idei pentru un tuning finut Alfa 145..?
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=34
Page 1 of 2

Author:  Tupac [ 15 Sep 2005, 18:28 ]
Post subject:  Idei pentru un tuning finut Alfa 145..?

Am postat si la thread-ul cu masina mea, dar pun si aici ca paote e mai indicat..So:

Stie cineva un magazin, service ceva, care face tuning si pentru Alfa, dar ceva profesionist cat de cat, nu garaj in fata blocului. Vreau sa ma interesez de ceva de calitate, nu carpeli...Deocamdata nu dispun de bani, dar as vrea sa stiu pentru viitor..Mi-ar placea sa ii pun alte jante (ceva spitat ar fi frumos poate - btw, puteti da sugestii, dar sa nu fie rupee la bani - , acolo un vopsit etrierii odata cu noile jante sa se vada frumos, un eleron finut poate..., paote cateva stickere de bun gust - nu stiu pe unde as putea gasi ceva cu "Cuore Sportivo"... ) , adica un "tuning" simplu, nu spoilere si alte nebuneli ca si asa e ea destul de joasa, nu imi mai trebuie belele in plus
De chip mi-e cam frica, asa ca nu prea vreau sa aud de asa ceva.. , la evacuare nu vreau sa umblu, toba standard si sunetul boxerului sunt suficiente , asa ca pe la aceste lucruri nu vreau sa umblu. Aa, si ninci nu ma gandesc sa o mai cobor sau ceva de genul (stiu ca exista kit de coborare cu 30mm), e super stabila oricum si nu vreau nici sa fie mai joasa decat este acum, si asa e destul de joasa pt Romania :)
So? Ceva sfaturi, idei, sugestii?
Thx.

Author:  alfa 147 [ 15 Sep 2005, 23:45 ]
Post subject: 

vezi pitstoptuning, cartuning etc poate gasesti ceva au si siteuri

Author:  Tupac [ 18 Sep 2005, 16:44 ]
Post subject: 

Cine imi poate explica si mie la ce foloseste o "bara stabilizatoare", ce plusuri si minusuri aduce, daca se poate monta la orice masina (adica o merge si la mine? :roll: ), si cam care sunt preturile si unde se gaseste asa ceva...
A doua intrebare: pe unde se gasesc jante OZ mai ieftine? Ma intereseaza in special modelul Superturismo GT, le puteti vedea aici:
www.cartuning.ro/jante_oz.htm#1
Ce parere aveti? Cred ca ar da bine pe masinuta mea... :)
Cand oi face rost de bani paote imi aiu asa ceva. Stau si ma gandesc ce e mai bine: pe 14 sau pe 15? :? Adica ma refer aici nici sa nu am probleme la montaj sau cu gropile....Btw, vad ca astea sunt in general in 5 prezoane, eu am 4. S-or face si cu 4? :? Sau tre sa mai cumpar ceva ca sa le pot pune?

Author:  alfa 147 [ 18 Sep 2005, 20:25 ]
Post subject: 

Oz sunt in general scumpe. Eu pe alfa mea 147 mi-am comandat Proline PY silver chrome pe 18, care sunt destul de ieftine(pitstoptuning). Vezi ca iti trebuie exact pe dimensiunile masinii tale, deci sa consulti cataloage. Barele stabilizatoare rigidizeaza masina si ii confera stabilitate (Aicu se pricepe are el pe alfa lui).

Author:  Tupac [ 19 Sep 2005, 00:19 ]
Post subject: 

Preturile sunt aproximativ egale cu OZ man...PE-urile sunt de ex 150E pe 17 (pe 14, 15 nu vad sa existe). Iar ce vroiam eu sunt la aceiasi bani doar ca sunt pe 15. Mie oricum nu imi trebuie mai mult de 15, ca am inteles ca e naspa la gropi cu roti mari...
Aha, deci am inteles cu bara stabilizatoare. La mine e destul de rigida si stabila totusi ;)
Totusi, sunt sigur ca se gasesc preturi mai bune pt OZ decat pe site-ul ala, ideea e ca nu stiu magazine sau altceva pe unde s-ar mai gasi... :(
Si o intrebare f importanta ramane: cum fac ca eu am 4 prezoane doar?! :(

Author:  alexmirica [ 19 Sep 2005, 10:45 ]
Post subject: 

Exista flanse pentru asa ceva, poti sa pui jante cu 5 prezoane la masina ta, care are 4 prezoane, de exemplu.

Author:  aiculedtzu [ 28 Oct 2005, 20:58 ]
Post subject:  Re: Idei pentru un tuning finut Alfa 145..?

Tupac Quote:
De chip mi-e cam frica, asa ca nu prea vreau sa aud de asa ceva.. , la evacuare nu vreau sa umblu, toba standard si sunetul boxerului sunt suficiente , asa ca pe la aceste lucruri nu vreau sa umblu. ... Ceva sfaturi, idei, sugestii?
Thx.
Pune-i TURBO :lol:

Author:  Tupac [ 30 Oct 2005, 14:38 ]
Post subject: 

:lol:
Ar fi ceva :), dar nu stiu cat va rezista motorul pe urma.
Intre timp am afalt de cineva care imi poate face optimizare la calculator (un fel de chip tuning de altfel si cred ca e un fel de ECU remap, nu Adi? - ca tu ai asa ceva :) ) cu 180E. Softul este rescris de SKN in Germania. Castiguri e 10-12% la CP si Nm. Suna tentant, am fost asigurat ca nu dauneaza absolut deloc, nu schimba cu nimic eventualele diagnoze la reprezentanta sau ceva de genul, si daca nu sunt multumit mi se scrie la loc softul original si mi se dau banii inapoi. Dar 180E nu ii am acum, si intre timp mai apar si alte prioritati nu numai masina :(
Sunt rezervat insa intr-o oarecare masura. Adica ma uit acum la masina: 131.000Km, nu scoate pic de fum, nu mananca ulei (sau mah rog, eu nu observ, poate o manca cativa ml acolo :) ), zic eu ca motorul trage bine, suna bine, nu are probleme si sa dea domnul sa fie tot asa :oops: ). De aici si dilema mea, nu as vrea ca aceste date sa se schimbe in viitor. Cum nu am bani deocamdata de upgrade la masina, intentionez sa o mai tin normal. Apoi, cand voi dori sa o vand ar fi de preferat sa scot la vanzare o masina in stare tehnica foarte buna :) , nu una cu un motor terminat.

Author:  aiculedtzu [ 11 Nov 2005, 00:58 ]
Post subject: 

10-12 % e cam optimist zic eu, insa DACA softul este unul bun nu are ce rau sa-i faca masinii.

Numai ai grija sa folosesti ulei de calitate (preferabil integral sintetic), benzina buna si sa nu tragi de ea cand motorul este rece.

Author:  Tupac [ 12 Nov 2005, 01:38 ]
Post subject: 

Mda...deocamdata insa nu sunt fonduri :cry: , achizitionaera unui laptop (necesar..) mi-a dat peste cap planurile momentan :( Ideea este ca pe langa acesti bani (pt remapare), ar mai trebui eu sa bag cateva sute de E in masina sa ii mai fac cate ceva, un amortizor spate e dus, tamburii spate trebuiesc inlocuiti, flansele amortizoare fata ar trebui si ele schimbate, jantele de aliaj indreptate si probabil achizitionarea unui senzor pt vitezometru (de 1 luna de zile nu mai merge deloc vitezometrul..).
In plus: din cate am inteles eu in masina mea s-a bagat numai ulei Selena 20K Alfa Romeo. Si vad ca masina este impecabila, nu mananca ulei, nu scoate pic de fum. Eu am facut o revizie si am folosit acelasi ulei. Oare nu ar fi bine sa pastrez aceeasi linie?

Author:  Alex_Alfa [ 12 Nov 2005, 01:56 ]
Post subject: 

Uleiul Selenia e foarte bun pt alfa. Eu am Selenia Racing 10w60 si pot sa spun ca se comporta excelent; vreau sa vad la iarna cum va fi pt ca asta e cam pt temp. inalte...
Remaparea chipului nu e chestie care poti sa ti-o faci tu, e foarte complicat si de aceea nici noi nu ne bagam la asta, preferam sa lucram cu cei care se stiu si care au facut asta pe dyno inainte si sa ne trimita ei fisierele.
Apropo de "Cuore Sportivo", du-te cu fisieru asta la cineva care face stickere:

Attachments:
cuoresportivo.zip [23.18 KiB]
Downloaded 88 times

Author:  aiculedtzu [ 12 Nov 2005, 12:08 ]
Post subject: 

Selenia 20k este un ulei semisintetic 10w-40. Este OK insa daca o 'calci' ar fi mai bun 10w-60 full sintetic, gen Castrol RS sau Selenia Racing.

Author:  aiculedtzu [ 12 Nov 2005, 12:13 ]
Post subject: 

autoperform Quote:
Uleiul Selenia e foarte bun pt alfa. Eu am Selenia Racing 10w60 si pot sa spun ca se comporta excelent; vreau sa vad la iarna cum va fi pt ca asta e cam pt temp. inalte...
Se comporta si iarna mai bine decat 20k. In primul rand vezi ca au aceeasi vascozitate 10w (winter) deci la pornire cand motorul este rece este la fel de vascos. Si cel mai important lucru, Selenia 20k este un ulei semi sintetic (adica unul mineral cu aditivi sintetici) iar Selenia Racing este unul integral sintetic.

Author:  Tupac [ 13 Nov 2005, 13:40 ]
Post subject: 

Remaparea de care ziceam, este de fapt un tuning cu rescrierea softului de catre SKN Germany, deci in nici un caz de mine :)
Merci pentru fisier, dar cu ce se deschide (.eps-ul) sa pot sa il vad si eu?
Referitor la ulei, eu nu dau in masina, rar o calc cate un pic asa, in general nu vede mai mult de 4000rot/min. Merg destul de linistit. Si asa consuma destul, nu vreau sa contribui si eu in plus la acest aspect :( si nici nu vreau sa rup masina, e pacat de ea.

Author:  Alex_Alfa [ 13 Nov 2005, 23:03 ]
Post subject: 

Eu deschid fisierul cu Adobe Photoshop. Si probabil si cei care se ocupa de stickere tot cu ala il deschid
Ti l-am trimis pt ca e "Cuore Sportivo" cu scrisul original si gata decupat, deci din cate banuiesc numai trebuie printat. Inca nu mi-am facut si mie; il am doar soft :)

Author:  firestarter [ 11 Jan 2006, 14:59 ]
Post subject: 

pentru tupac. Jantele OZ racing GT sau WRC se gasesc si pe 4 prezoane pentru alfa. Problema e ca alfa are distanta intre prezoane de 98mm iar cele OZ sunt de 100mm. Eu am pus pe a mea jante OZ racing F1 de 16" si stau foarte bine.
Dimensiunea rotii nu trebuie sa o depaseasca pe cea din talon, asta inseamna ca diametrul final al rotii si latimea balonului trebuie sa fie cam la fel cu cele date de fabrica. Pe alfa 33 1700 16V sunt roti pe 185/65/14 ceea ce imi permite folosirea unor jante de 16". Acum am 215/40/16. Problema este ca jantele OZ vin destul de greu si la componentele de tuning sunt mereu intarzieri.
Despre bara de stabilizare iti pot spune ca are un rol important in a stabiliza puntea fata pe viraje la viteze mari. In acele momente caroseria se torsioneaza si schimba unghiurile din capetele amortizoarelor fata, fapt care reduce stabilitatea. Acea bara mentine distanta egala intre capetele amortizoarelor. Costa 65 de Euro si o poti gasi la RacingNick pe Berzei, livrabila in vreo 2 saptamani. De acolo mi-am luat si arcuri sport.
www.racingnick.ro
Sper sa iti foloseasca informatiile.

Author:  Tupac [ 11 Jan 2006, 18:02 ]
Post subject: 

Thx Alfa33 de info.
Mda..stiam in mare cu bara stabilizatoare ca face bine, ceea ce ma inteseaza insa pe mine mai mult este cat de mult iti rigidizeaza masina in conditii normale de trafic. Eu fac 90% din drumuri cel putin in oras :( si aici nu as mia avea nevoie de rigiditate in plus, am destula :shock:

Author:  firestarter [ 11 Jan 2006, 18:46 ]
Post subject: 

Pai ca sa iti faci o idee o masina rigida nu prea se poate conduce tare in Bucuresti pt ca o faci tandari. Eu o fac rigida ca sa ma dau pe drumurile cu serpentine de pe langa brasov, si oricum Brasovul este mult mai bine intretinut ca Bucurestiul. Daca circuli preponderent in oras si vrei o masina comfortabila sper ca iti iei amortizoare pe ulei. Cele pe gaz iti vor rupe mai intai dintii si mai tarziu masina :D

Author:  Tupac [ 12 Jan 2006, 04:34 ]
Post subject: 

Imi iau amortizoare spate originale. Nu stiu pe ce sunt :)
Oricum, nici prea moale nu e bine sa fie suspensia, cel putin la mine. Pai la cat e de joasa, daca as face-o mai moale si bag 5 persoane in ea risc sa se lase prea mult si cine stie cum sparg baia de ulei la un hop ceva.. :shock:

Author:  Tupac [ 11 Feb 2006, 03:55 ]
Post subject: 

Cred ca m-am cam decis...in primavara, in functie de ce bani am si ce prioritati (la masina), sper sa reusesc sa iau un chip de la Squadra-Tuning pentru masina mea. Aveam in cap si ceva tuning exterior finut, dar cred ca masina arata destul de bine si stock...niste jante as vrea, dar aici e vorba de multi bani + ca daca iau pe 15" tre sa iau si alte cauciucuri, asta insemnand foarte multi bani.. bani pe care nu mi-i permit sa ii arunc oricum, totusi mai am cate ceva reparatii de facut si pe la masina neaparat..

Author:  ALXege [ 11 Feb 2006, 04:51 ]
Post subject: 

sper sa nu fie cu suparare, la o adica sunt banii tai si fiecare face ce vrea din masina, dar.. nu-ti ajung 130cp? mai ales cand inteleg ca stilul tau de mers este mai degraba unul potolit decat unul agresiv, si nici idei de mers cu ea la curse de acceleratie nu cred sa ai..
in plus de asta, modificarile electronice sunt in general binevenite dupa alte mici modificari, si in plus vorbim totusi de o masina de generatie mai veche, unde modificarile de soft sunt oricum mai restrictive. Asadar, la masina ta, stock vorbind, cred ca o sa aiba un randament redus chipuirea.. Care sunt promisiunile? Ce castig de cai/cuplu?

Author:  Tupac [ 11 Feb 2006, 12:18 ]
Post subject: 

Ba imi ajung, doar ca mai multi CP nu strica nu? :lol:
Castigul este de 11CP aprox si 10Nm cuplu, + limitator de turatie modificat de la 6800rpm la 7200rpm :P
Pe langa astea cred ca mi-as mai pune si un filtru de aer BMC, ceva de genul asta:
http://www.poweralfa.com/product_info.p ... cts_id/450

Si automat ulei Selenia full sintetitc, pe care ma gandeam oricum sa il pun in masina.

Author:  Alex_Alfa [ 11 Feb 2006, 13:25 ]
Post subject: 

jante/cauciucuri pe 15" nu sunt chiar asa de scumpe
de la 17" in sus incepe durerea...

Author:  Tupac [ 14 Feb 2006, 00:50 ]
Post subject: 

Am primit raspuns de la Squadra-tuning (de fapt am corespondat un pic cu ei pe mail in ultimele zile) :). Oamenii au raspuns foarte prompt la intrebarile mele.
Chip-ul + shipping = 210E fix. Eu zic ca e un pret bun pentru un chip de la o firma renumita care lucreaza doar cu Alfa, Fiat si Lancia, deci au ceva experienta in domeniu si nu cred ca fac produse naspa...
Ce credeti? Oare AI face operatiuni de schimbare de chip (manopera, operatiunea in sine? :roll: Stiu ca pot sa o fac si singur, Squadra are chiar si un "How to", dar ma gandeam ca daca o poate face altcineva avizat la un pret bun (cat poate sa fie manopera? 30 minute maxim!), nu strica.. :)

Author:  alexmirica [ 14 Feb 2006, 03:53 ]
Post subject: 

Hai ca ti-o fac io. Am scule, tot ce trebe. Da-mi PM.

Page 1 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/