Bestial TI-ul, curajoasa alegere (3.2). Felicitari si sa ai parte numai de satisfactii cu el.
ps: f. interesant aspectul pierderii din puterea la roata. Insa nu stim cum au verificat asta... .
Cand vine vb de Q4 (cel putin la sistemul lui 155) , in conditii normale de aderenta diferentialul central imparte distribuirea puterii intre axe in 47% pe puntea fata, respectiv 53% pe puntea spate. Insa cand aderenta difera de la o punte la cealalta (ex: lansare de pe loc ori conditii de drum umed, inghetat, etc) intervine vasco-cuplajul de tip Ferguson - discuri solide "scufundate" in lichid vascos, dispuse in secvente alternative - transferand treptat (continuu si automat) puterea catre rotile cu aderenta optima la drum. mai departe, puntea spate este "luata in primire" de un diferential de tip Torsen ( autoblocant) care transfera puterea intre rotile spate, anume in functie de aderenta fiecareia dintre acestea. De aceea sunt curios si eu cum au procedat la masurarea puterii la roata.
Cred ca sistemul de tractiune integrala de pe 159 ar trebui sa fie si mai evoluat decat cel de pe 155. Cum ar putea pierde atat de multa putere la roata?