Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Tuning alfa 156
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=3082
Page 1 of 2

Author:  justin [ 02 Dec 2007, 01:35 ]
Post subject:  Tuning alfa 156

Salutare dragii mei alfisti,

Plimbandu-ma prin oras in seara asta nebuna, cd bucurestenii s-au ingramadit sa observe o tampenie de brad blocand circulatia pentru ore in sir am hotarat sa incep, cu ajutorul vostru, un tuning al masinii mele. La nivel vizual ma gandesc la niste jante, xenoane si vopsea (nu stiu eleronul dc ma va interesa prea mult). La nivel de performante e buba si cu asta vreau sa incep. As vrea sa am tot spijinul lui mirica si al celor priceputi la treaba asta. Sunt hotarat sa transform bijuteria mea intr-un nestemat.

Asadar spre sfarsitul anului asta o sa imi pice niste bani si vreau sa incep modernizarea alfei. Am avut si un accident (pacat de vopseaua cameleon care nu a mai iesit la fel)si s-ar putea sa imi suspende asti permisul, deci la un moment dat s-ar putea sa fie si mai mult timp liber. Contez pe sprijinul lui mirica, dar si al celorlalti profesorii de pe acest forum.

Asadar prima 1000 EURO cam cu ati investi-o. Mirica te rog sa ma ajuti pentru ca tu vei fi cu siguranta indrumatorul meu.

Author:  Alex_Alfa [ 02 Dec 2007, 02:01 ]
Post subject: 

Ar fi folositor sa ne zici mai exact ce fel de 156 ai (motor, an, putere stock) ;)

Author:  Dany [ 02 Dec 2007, 18:25 ]
Post subject: 

Io de banii astia as schimba arcurile si amortizoarele pt. -30mm(un set costa cam 500 de euro, e.g. arcuri Eibach cu amortizoare Bilstein B4). Discuri de frana Tarox plus placute Ferodo (cam 300 de euro) si daca mai raman bani un CDA filter box (sau varianta ieftina un V6 mod in care sa bagi eventual un filtru K&N).

Ar mai merita o bara stabilizatoare pe fata - 70 Euro (pe spate nu se merita) si o finala Ragazzon - 280 euro.

PS: prea multe nu apuci sa faci cu 1000 de euro

Author:  justin [ 02 Dec 2007, 18:46 ]
Post subject: 

Alfa 156 2000 ts benzina din 1998.

Author:  baubau_23 [ 02 Dec 2007, 19:54 ]
Post subject: 

[quote="Dany"]Io de banii astia as schimba arcurile si amortizoarele pt. -30mm(un set costa cam 500 de euro, e.g. arcuri Eibach cu amortizoare Bilstein B4). Discuri de frana Tarox plus placute Ferodo (cam 300 de euro) si daca mai raman bani un CDA filter box (sau varianta ieftina un V6 mod in care sa bagi eventual un filtru K&N).
Ar mai merita o bara stabilizatoare pe fata - 70 Euro (pe spate nu se merita) si o finala Ragazzon - 280 euro


1)in afara de toba care are un baiat de pe forum la 150 euro,nu vad restu celorlalte
sa fim seriosi suspensie sport la alfa in romania?,mai bine dai foc la bani si tot nu esti in pierdere,cu suspensie sport pt o masina de zi cu zi =500euro minim,la maxim 6 luni in piese deci daca le dai foc tot ramai cu 500 euro la 1 an :D ,ca oricum tre sa bagi 500 pe an ca sa nu creada lumea ca ai crescatorie de greieri

2)un filtru de 220 de euro sau mai mult,nu stiu daca merita,alex alfa stiu ca are ceva filtru performant si scump :!:
dar alex alfa,daca ai mai fi pus in situatia de ati cumpara filtru de aer scump tiai mai lua dupa diferenta constatata de tine?ca unu stock i 25 ron si unu sport minim 800 ron

3)discuri daca nu is uzate bine,nu le vad rostu ca de la 50 la ora cat prinzi in oras cand nu e asa mare aglomeratie cam tot asa franeaza

4)iar bara stabilizatoare daca nui pui suspensie sport nici atat n-ai nevoie

5)gandestete cand o vinzi ca cine ar cumpar-o nu prea il arde de ce ai tu extra,omu de afara priveste si interior,eu cred fuge daca aude de suspensie sport,mai ales daca i spui si consumu real in trafic la motoru de 2000

6)daca o bagi la curse toate cele de mai sus banui ca isi merita banii,dar daca numa la liniute nai nevoie de suspensie sport ca nu o sa prinzi mai repede suta cu ea pe masina


p.s. PAREREA MEA

Author:  Allex [ 02 Dec 2007, 20:24 ]
Post subject: 

baubau_23 eu stiam ca pe masina ta aveai jante pe 18, sa inteleg ca nu recomanzi si altcuiva? Si daca nu ai suspensie sport am observat ca arata destul de aiurea 147 cu jante pe 17/18.

Author:  baubau_23 [ 02 Dec 2007, 20:31 ]
Post subject: 

cam asa ceva,da itzi pun o poza zimi cat de aiurea arata?
Arata foarte bine, mai ales la 600x800. Va rog nu atasati poze mari intrucat posturile devin greu de citit. Multumesc, Xti.

Attachments:
untitled.jpg
untitled.jpg [ 1.37 MiB | Viewed 3121 times ]

Author:  Dany [ 02 Dec 2007, 20:51 ]
Post subject: 

baubau_23 Quote:
1)in afara de toba care are un baiat de pe forum la 150 euro,nu vad restu celorlalte
sa fim seriosi suspensie sport la alfa in romania? mai bine dai foc la bani si tot nu esti in pierdere,cu suspensie sport pt o masina de zi cu zi =500euro minim,la maxim 6 luni in piese deci daca le dai foc tot ramai cu 500 euro la 1 an :D ,ca oricum tre sa bagi 500 pe an ca sa nu creada lumea ca ai crescatorie de greieri

2)un filtru de 220 de euro sau mai mult,nu stiu daca merita,alex alfa stiu ca are ceva filtru performant si scump :!:
dar alex alfa,daca ai mai fi pus in situatia de ati cumpara filtru de aer scump tiai mai lua dupa diferenta constatata de tine?ca unu stock i 25 ron si unu sport minim 800 ron

3)discuri daca nu is uzate bine,nu le vad rostu ca de la 50 la ora cat prinzi in oras cand nu e asa mare aglomeratie cam tot asa franeaza

4)iar bara stabilizatoare daca nui pui suspensie sport nici atat n-ai nevoie

5)gandestete cand o vinzi ca cine ar cumpar-o nu prea il arde de ce ai tu extra,omu de afara priveste si interior,eu cred fuge daca aude de suspensie sport,mai ales daca i spui si consumu real in trafic la motoru de 2000

6)daca o bagi la curse toate cele de mai sus banui ca isi merita banii,dar daca numa la liniute nai nevoie de suspensie sport ca nu o sa prinzi mai repede suta cu ea pe masina
1. Toba Ragazzon la 150 Euro??? Vreau si eu. Logica suspensiei sport pe drumurile Romaniei nu o discut, insa e vorba de tuning la Alfa 156. Ce i-am propus eu se incadreaza in stage 1, fara remapare. Sunt oameni pe aici care au fost multumiti dupa schimbarea suspensiei (ma refer la arcuri si amortizoare).

2. Dupa mine merita ori un CDA ori un K&N in carcasa normala (sau carcasa de JTD sau V6).

3. Aia cativa metri in plus pe care ii castigi punand niste discuri si placute mai performante pot face o mare diferenta. Faptul ca tu nu vezi asta e problema ta.

4. O bara stabilizatoare isi face simtita prezenta mai bine cu suspensia stock, reducand mult ruliul. Iarasi am impresia ca vorbesti fara sa stii.

Pana la urma parerea ta se rezuma la: Nu faceti tuning? Deci daca omul se hotaraste sa mearga mai departe tu nu ai reusit sa spui nimic constructiv.

Author:  Tupac [ 02 Dec 2007, 20:52 ]
Post subject: 

baubau_23 Quote:
Dany Quote:
Io de banii astia as schimba arcurile si amortizoarele pt. -30mm(un set costa cam 500 de euro, e.g. arcuri Eibach cu amortizoare Bilstein B4). Discuri de frana Tarox plus placute Ferodo (cam 300 de euro) si daca mai raman bani un CDA filter box (sau varianta ieftina un V6 mod in care sa bagi eventual un filtru K&N).
Ar mai merita o bara stabilizatoare pe fata - 70 Euro (pe spate nu se merita) si o finala Ragazzon - 280 euro


1)in afara de toba care are un baiat de pe forum la 150 euro,nu vad restu celorlalte
sa fim seriosi suspensie sport la alfa in romania?,mai bine dai foc la bani si tot nu esti in pierdere,cu suspensie sport pt o masina de zi cu zi =500euro minim,la maxim 6 luni in piese deci daca le dai foc tot ramai cu 500 euro la 1 an :D ,ca oricum tre sa bagi 500 pe an ca sa nu creada lumea ca ai crescatorie de greieri

2)un filtru de 220 de euro sau mai mult,nu stiu daca merita,alex alfa stiu ca are ceva filtru performant si scump :!:
dar alex alfa,daca ai mai fi pus in situatia de ati cumpara filtru de aer scump tiai mai lua dupa diferenta constatata de tine?ca unu stock i 25 ron si unu sport minim 800 ron

3)discuri daca nu is uzate bine,nu le vad rostu ca de la 50 la ora cat prinzi in oras cand nu e asa mare aglomeratie cam tot asa franeaza

4)iar bara stabilizatoare daca nui pui suspensie sport nici atat n-ai nevoie

5)gandestete cand o vinzi ca cine ar cumpar-o nu prea il arde de ce ai tu extra,omu de afara priveste si interior,eu cred fuge daca aude de suspensie sport,mai ales daca i spui si consumu real in trafic la motoru de 2000

6)daca o bagi la curse toate cele de mai sus banui ca isi merita banii,dar daca numa la liniute nai nevoie de suspensie sport ca nu o sa prinzi mai repede suta cu ea pe masina


p.s. PAREREA MEA
1. Tu pt ce motiv ti-ai pune suspensie sport? Pt greieri?? :roll: Omule, iti pui suspensie sport daca vrei look si stabilitate. Punct! Daca incepi ca sunt bani pierduti, ca dai 500 EUR la x luni, e clar: nu iti pune. Ca orice lucru pe lumea asta, are si dezavantaje: da, suspensia se va duce mai repede (brete, bucsi, tendoane, etc.), dar in nici un caz cum spui tu la x luni. Totul depinde de cata grija ai de masina, de noroc, etc...DAR...nici nu vei mai avea o capra, si nici nu vei mai lua curba cu 10km la ora ;). Deci..castigi ceva, pierzi ceva. Simplu.
2. Da, putem spune ca un filtru sport bun (BMC CDA de ex) este scump. Dar si castigurile aduse de el se simt. In functie de masina/motor/modificari, se poate simti mai bine sau mai putin, fiecare decide daca in configuratia lui se impune cheltuirea banilor. La un 1.6 Eco probabil ca nu se justifica cheltuirea a 200 EUR pe un simplu CDA, dar la mine de ex care am remap, ar putea fi alta mancarea de peste, intelegi? ;)
3. Referitor la fraza ta de la acest punct, da, ai dreptate. Sistem de franare scump si sofisticat - nu prea renteaza pentru oamenii normali, dar un disc de frana mai bun, o placuta mai buna..in anumite conditii (fiecare isi stie stilul, nevoile,e tc..) pot fi foarte indicate. Altfel, da...sunt cam degeaba daca mergi cu 50km prin oras :)
4. Corect, se merita cu suspensia sport.
5. Deja daca te gandesti sa iti recuperezi cumva banii investiti la revanzare...=> nu iti mai lua nimic, nu ii vei recupera :). Poti spera sa recuperezi cel mult o parte (de obicei la jante recuperezi, mai un remam ceva...acolo...poti recupera cateodata si jumatate de bani, restul raman cheltuiti pentru placerile tale :) ).
6. Oarecum adevarat, desi suspensia sport te ajuta si la liniute destul de mult ;) - la plecari adica, foarteee importante in economia disputei :)

Author:  Allex [ 02 Dec 2007, 21:14 ]
Post subject: 

Ce sa zic? Arata foarte bine(probabil ca ar arata si mai bine cu suspensie sport).Am mai vazut si altele care arata bine cu jante mari si suspensie stock, dar am vazut si cateva care arata cam capre, nu inteleg de ce (dupa mine ar trebui sa arate toate la fel)...
Oricum sper sa se mai comenteze pe acest subiect deoarece sunt curios sa aflu mai multe despre acest subiect, pt ca as da banii pe niste jante pe 17 dar nu cred ca as fi dispus si pt suspensie(alte prioritati ...etc)...si as fi bucuros sa arate ca la tine.

Author:  baubau_23 [ 02 Dec 2007, 21:15 ]
Post subject: 

ok,am spus parerea mea si daca umbla in fiecare zi cu ea
eu am doar jenti de 18 pe a mea,de suspensie sport cati dintre cei care au pot spune ca e placere sa conduci in romania cu suspensie sport?cu jentile pe 18 doar itzi spun cand ies cu masina la plimbare imi vine sa strig de sa trezesc mortzi de neplacerea care tio da condusu masini pe aceste drumuri,da daca mai pui si suspensie sport?si am masina de 2 ani,nu cred ca am 10.000km in romania si am schimbat bielete antiruliu,directie,trapezi,bucsi,etc o groaza ce tine de directie
parea mea este inutil sist de franare de mai sus,si am specificat ca ar merita daca oricum ar trebui sa le schimbi, oricum prinde foarte bine cel stock,mai ales la voi in bucuresti si noaptea i aglomeratie :D
si inca odata daca e masina de zi cu zi nu merita asa ceva,
mai bine bagi bani aia in exterior si mai mult castigi sau nu pierzi la revanzare

uite teava :shock: http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?t=2842

Author:  Dany [ 03 Dec 2007, 00:13 ]
Post subject: 

Cand am fost in ro asta vara am injurat aproape tot timpul, asta legat de suspensia sport, si asta am mai zis-o si prin alte topicuri. Dar imi si place cand mai dau peste niste serpentine. E drept vezi avantajele suspensiei sport doar pe 5% din km mersi, in rest stai si ai grija la gropi.
Dar pana la urma de asta ne-am luat Alfa.

Daca in momentul de fata ma intrebi in ce as baga banii in masina, atunci raspunsul ar fi - sistemul de franare.

PS: merci pentru pontul cu teava. Daca ar fi fost modelul cu evacuare simpla nu as mai fi stat pe ganduri. La asta trebuie decupata bara, chestie pe care nu vreau sa o fac.

Author:  Tupac [ 03 Dec 2007, 10:33 ]
Post subject: 

Eu am cam 26-27.000 Km facuti pana acum, 90% in Bucurestiul de zi cu zi. Suspensia sport (arcurile) o am de vreo 5k Km, nu mai stiu exact. Masina are in total 128.000 Km aprox acum. In acest moment am duse niste tendoane pe spate (sunt destul de scumpe..), bucsele de la bara stabilizatoare fata si bieletele de directie fata. Toate acestea sunt piesele originale ale masinii, va dati seama ca in Germania masina mergand pe foi de hartie...deh...nici o problema. Oricum, voi schimba piese la primavara, asta va insemna la aproape 2 ani de cand o am. Mie mi se pare rezonabil, in functie de cat voi mai avea masina in viitor, voi putea aproxima mai exact cat ma tine suspensia folosita 100% in Romania :).
Vreau sa spun insa ca in combinatia jante 17" + suspensie sport eu nu ma plang, pot merge foarte bine chiar si prin Bucurestiul plin de gropi. E drept insa ca de fel am mare grija de masina...

Author:  Alexandrus [ 03 Dec 2007, 13:18 ]
Post subject: 

Eu am avut si am inca suspensie sport, si da, pot spune ca e o placere sa conduci o masina mai "tare". Nu stiu cum e Oradea, dar in Bucuresti e relativ OK, te mai zdruncina uneori dar e OK per ansamblu.
Eu in 1000 de Euro mi-as schimba masina cu un JTS ceva decit sa fac tuning. But that's just me.

Author:  ALXege [ 03 Dec 2007, 14:22 ]
Post subject: 

suspensie sport (doar arcuri) am avut si eu pe fosta, si asa de nasol a fost incat o sa iau cat de curand si pt actuala! mai conteaza si cum ai grija de masina, eu unul sunt genul care sunt in stare sa o iau la impins prin gropi, so..

Author:  ady_xxf [ 04 Dec 2007, 17:40 ]
Post subject: 

si eu am combinatia de jante pe 17 si arucri sport...eu unu nu cred ca arata vreo masina mai bine decat una coborata...si acum depinde si ce stil de mers vrei...mie unu imi place sa simt drumul sa simt ca eu condus si nu ca plutesc...si te ajuta foarte mult suspensia incearca in serpentine cu suspensie stock si apoi incearca cu suspensia sport..
cu jantele de 18 incearca unele de 15 cum mai arata??
fiecare ara plusurie si minusurile sale..
vrei sa arate bine sa mearga si bine da sa nu simti gropile...nu prea se poate...
si cu suspensia sport unde e drumul prost se poate si incet ca nu te alearga nimeni...

Author:  Alexx [ 04 Dec 2007, 21:57 ]
Post subject: 

Pentru motorul tau iti prezint bibilia: http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?t=45
mai bine de atat nu se poate.

Personal as incepe cu suspensie+jante, worth every penny

Author:  IRBabuin [ 05 Dec 2007, 23:15 ]
Post subject: 

Pentru impacat capra si varza, ar merge niste 17-18 foarte misto, pastrat suspensia stock (moale) si puse bare stabilizatoare mai groase pentru micsorarea ruliului (datorat suspensiei moi). Daca dupa modificarile astea stabilitatea nu s-a imbunatatit simtitor, atunci merge si suspensia (scumpa).

O intrebare am Ar mai merita o bara stabilizatoare pe fata - 70 Euro (pe spate nu se merita)..... care este justificarea la o asa recomandare? Vrei sa devina si mai subviratoare?

Author:  baubau_23 [ 05 Dec 2007, 23:45 ]
Post subject: 

am intrebat recent in strainatate la firme de tuning daca montez arcuri sport pe telescoape stock se strica cele stock?
iam spus ca ma intereseaza doar pt look sa o cobor
,mi sa spus:cu arcuri sport se mareste putin stabilitatea,doar daca o cobor peste 45mm nu este recomandat fara telescoape sport,si daca numi convine cum se comporta oricand pot completa cu telescoape sport
concluzie,eu voi opta doar pt arcuri sport sa nu fie chiar asa rigida,
daca mai are careva,sau a avut asa,sa-si spuna parerea,sa aflam din experientza lui

Author:  nae [ 05 Dec 2007, 23:52 ]
Post subject: 

Sa stii ca mai mult ca sigur o sa ai o combinatie nefericita arc/amortizor.
Nu ma impac cu ideea de arcuri sport pe amortizoare normale, arcul trebuie gandit pentru un anumit tip de amortizor.Daca cele 2 componente nu se impaca o sa ai o masina care se comporta foarte prost.
O suspensie sport nu inseamna musai una rigida care sa-ti rupa rinichii.
Trebuie alese cu foarte mare grija componentele.
Ti-as sugera un set fata/spate bilstein B6 cu arcuri Eibach daca vrei sa cobori masina sau le poti folosi cu arcurile stock daca nu vrei ca garda la sol sa aiba de suferit.
Mai mult ca sigur o sa ai mai mult confort decat actual si mai multa incredre in masina!

Author:  Alexandrus [ 05 Dec 2007, 23:59 ]
Post subject: 

Nu e vorba doar de combinatia arc-amortizor, daca ceri sfaturi celor din alte tari mai civilizate, lor le scapa din vedere factorul de calitate drumului, care oricum iti distruge tie articulatiile, indiferent ce amortizoare ai. Daca daca ai amortizoare moi si arcuri mai scurte, poti sa te feliciti si sa te pui bine cu un importator de piese pentru masini italiene, ca vei avea nevoie.
Oricum ai da-o, fie ca pastrezi amortizoarele stock, ceea ce nu as recomanda, fie ca pui un kit de suspensie bine gindit, va trebui sa ai ceva mai multa grija cum mergi pe drumuri mai proaste, asta daca tii la masina.

Author:  baubau_23 [ 06 Dec 2007, 00:12 ]
Post subject: 

pai oricum,doar pe cateva strazi pot depasii 50km/h,in rest,incet si cu radar antigropi adica pana-n 40 la ora,este unde deabea se misca vitezometru,
da,am foarte mare grija de masina,nu de alta da tot eu tre sa cumpar si piesele daca se strica

Author:  Dany [ 06 Dec 2007, 12:49 ]
Post subject: 

IRBabuin Quote:
O intrebare am Ar mai merita o bara stabilizatoare pe fata - 70 Euro (pe spate nu se merita)..... care este justificarea la o asa recomandare? Vrei sa devina si mai subviratoare?
Nu am prea inteles intrebarea. De ce se merita pe fata si pe spate nu? In primul rand sper ca stii la ce m-am referit eu - si anume la uscatoarele de ciorapi cum le zice Alexx. Poate bara antiruliu e un nume mai potrivit. Si nu devine mai subviratoare ci mai neutra.

Uite ce zic Alfisti despre suspensie aici:
Quote:
Lowering the chassis by changing the springs
This is the cheapest way to lower your Alfa, you do this at the cost of top speed handling. Here we note the following; lower looks better but it is at the cost of handling, the lower you go the worse the car will handle, even if you use those "harder" springs, the geometry is just not made for this type of punishment, it will get its revenge on you sooner or later. Facit: This method is only for those who drive in the city or cruise at around 80 mph in the countryside.

Author:  Dany [ 06 Dec 2007, 14:26 ]
Post subject: 

@madkat sincer nu imi dau seama ce inseamna asta. Ar trebui sa le experimentez pe amandoua pe rand ca sa vad o diferenta.

Author:  Allex [ 06 Dec 2007, 14:45 ]
Post subject: 

Foarte Interesant Dany! Mie pana acum mi s-a spus ca oricum daca pui doar arcuri sport(fara sa schimbi amortizoarele) va fi mult mai stabila decat era stock complet, iar cei de pe Alfisti.net vad ca zic exact contrariul. :evil: Ma intreb cine are dreptate...:d

Page 1 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/