Alfa Romeo 1900
Masina Alfa 1900 a fost proiectata de Orazio Satta si a fost prima masina de serie Alfa Romeo cu caroseria parte integrala cu sasiul,construita integral pe o linie de montaj automatizata.Studiata pentru a veni in intampinarea exigentelor pietii reprezentata de masinile clasa medie, a fost prezentata ca automobil de familie care invinge si in curse. Era dotata cu un motor in patru cilindri si distributie dubla comandata de lant. Modelul apare in diverse versiuni: berlina normala, berlina TI, sprint(varianta scurta cat si lunga)si in versiune de teren militara (Alfa Matta. AR51).Intre anul 1952 si 1958,participa in diverse competitii clasandu-se pe locuri bune.
An de costructie: 1950-1958
Numar si tip cilindri: 4 in line, monobloc
Diametru si cursa: 82,5x88 mm.
Cilindrata: 1884 cm3
Putere si nr. giri: 90 CV la 5200 giri/minuto
sursa:
alfasport.net
Linea de montaj alfa 1900
Ivo Colucci in stg. si Giuseppe Busso,cei doi sefi ai proiectului, cu “prototipo amaranto†pe Riviera ligure in timpul probelor.
Prima iesire in strada a 1900 este in 2 Martie 1950 cu Sanesi la volan, Garcea, Busso si Nicolis pasageri.
