Salutare.
Asa cum am promis in alte post-uri, deschid si eu un topic dedicat noi achizitii: Giulia 2.2 180hp, automata, performance pack, imbracata in minunata culoare Monte Carlo Blue.
Attachment:
20220212_120542.jpg [ 4.45 MiB | Viewed 2910 times ]
Ca si dotari principale:
- Jante pe 18, in configuratia 225x45 pe fata, 255x40 pe spate. Momentan imbracate in cauciucuri Falken de iarna, si deja am facut comanda pentru Pirelli P-Zerzo PZ4 pentru vara
- Asa cum am spus, culoare este Monte Carlo Blue
- Pachet Performance care aduce padele si diferential Q2 (LSD), suspensie adaptiva
- Xenon 25W
- Camera pentru spate + senzori de parcare fata si spate
Masina este fabricatie 2017, prima inmatriculare a fost in decembrie 2018, folosita de catre Iveco Romania, prin Lease Plan. Pret de achizitie de 19755 EUR, in care a intrat si o evaluare+revizie (la revizie nu au schimbat nimic, uleiul fiind schimbat pe 30 iulie 2021). La momentul achizitiei, masina avea 82.100km.
Ca si un scurt review, pot spune ca sunt super multumit de alegre in primul rand. Nu se compara, din punct de vedere design si modul in care se conduce cu rivalele ei directe.
Am inceput cautarile unei masini cu BMW seria 3 sau 4 in minte, am condus si Mercedes C Class, insa nu am fost impresionat de acestea. Par masini simple in comparatie cu Giulia. Sa explic putin de ce zic asta:
- Seria 3 pare barca in comparatie cu Giulia, mai ales pe setarea sport a suspensiei. Am condus seria 3 cu suspensie adaptiva dar parca nu este atat de imbunatatit comportamentul in curbe, mai ales, la fel de mult pe cat se simte la Giulia
- Giulia, avand cuplu mai mare fata de 320d, se simte mai sprintena, mai dornica de reprize de accelerare. Depasirile sunt o placere cu aceasta masina.
- Spatiul interior, la picioare, pentru sofer, pare mai bine optimizat fata de BMW (cel putin in cazul meu, cu 1.86m si 120KG)
- MB C Class – motorul de pe C220d are un zgomot foarte pronuntat in cabina. Nici diesel-ul de pe Giulia nu este cel mai silentios, insa nu vibreaza la fel de tare, nu este deranjant cand este turat la peste 3500rpm, cum se intampla cu C Class-ul
- Locul la picioare pentru sofer este o gluma la C Class
- Directia este greoaie, si nu doar in sensul ca volanul este greu la schimbarea directiei, dar este si greu de manevrat mai ales in oras si spatii inguste unde trebuie sa faci mai multe manevre. La BMW este parca mai ok directia, dar parca cea de pe Giulia, la manevre in oras, manevre in spatii mici, este o placere.
- Volanul este superb, sta in mana perfect. Nu ma incurca padelele, insa am avut nevoie de o perioada de acomodare cu ele, pentru ca in loc sa actionez una dintre padele, fie actionam faza lunga, fie stergatoarele de parbriz, sau invers. In weekend-ul trecut am fost salutat in trafic de catre un coleg Alfist si, in loc sa il salut inapoi cu un flash de faza lunga, am schimbat cutia in N (eram in coloana, oprit pe la Azuga)
- Comportamenul la drum intins este exceptional. Este in largul ei in curbe si serpentine, este foarte fericita sa iasa din curbe in accelerare, fara sa dea emotii soferului. Din pacate nu am prea multa experienta cu comportamentul seriei 3 sau C class in acelasi scenariu, insa sunt aproape sigur ca nu este la fel de fun
- De cand o am (7 Feb), am condus-o aproximativ 850km in conditii bune si nu asa de bune. Am fost cu ea la munte, am urcat o panta destul de abrupta, plina de zapada si gheata, si nu am avut nici cea mai mica problema. Initial, cand am ajuns la acea panta, am accelarat-o destul de mult sa am inertie, stiind ca in anii precedenti, in acelasi loc, multe masini au avut probleme. A 2-a oara, am lasat-o la o acceleratie normala, aproape de relanti, si a urcat ca si cum ar fi fost 4x4.
Din pacate, nu totul este roz cu Giulia. Insa micile inconveniente sunt depasite de departe de partile bune enumerate mai sus. Printre lucrurile care nu imi plac se enumara insonorizarea la viteze de peste 100-120km/h unde se aude destul de tare vandul, mai ales din zona oglinzilor.
De asemenea, cu pedala de frana trebuie sa ma mai obisnuiesc. Nu este o problema, sau un minus, insa nu am invatat inca sa o modulez la fel de bine, probabil din cauza lipsei de feedback in pedala, fiind electrica 100%. Nu am avut probleme la franare, dar, mai ales la condusul bara-la-bara, parca pun frana prea brusc, prea devreme sau prea usor
Pe viitor vreau sa ii adaug ACC, am vorbit deja cu tzzivii, cand o sa am timp (si el cand o sa aiba timp) o sat rec pe la el sa facem operatiunea.
De asemenea, sunt interest de instalarea unui modul (sau retrofit) pentru CarPlay si Android Auto. A instalat cineva pana acum un modul after-market, sau retrofit? Am ecranul mic pe partea de multimedia si, daca se va putea, mi-asi dori sa il schimb cu cel mare sau, daca se poate, cu sistemul touch de pe noile modele.
In Iunie mi-am propus sa fac o vizita la service pentru a efectua revizia, probabil ca o sa vorbesc tot cu tzzivii.
Va stau la dispozitie daca aveti intrebari. Eu sigur o sa am pe parcurs. Si chiar incep cu cateva:
- Uleiul de motor – voi ce folositi pentru varianta diesel? 0W20 sau 0W30 (in istoricul de service am vazut ca s-a folosit Selenia 0W20. Folositi altceva decat Selenia, cum ar fi Motul, Ravenol…etc.?
- Uleiul la cutia de viteze si diferential – in manual nu am gasit specificat intervalul de schimb (sau nu am vazut eu). Aveti detalii cu privire la aceste schimburi? Stiu ca cei de la ZF recomanda schimbarea uleiului in cutie la 120.000km
- Cureaua de distributie, din cate stiu, se schimba la 120.000km. Este ok acest interval?
Attachment:
20220212_120530.jpg [ 4.44 MiB | Viewed 2910 times ]