Am Stelvio din subiect cumparat 2020 in Nov de la 0 km. Am inceput sa scriu la asta acum multa vreme, pe cand faceam un an si 25000 km, apoi m-am luat cu altele si am uitat textul aici in drafts. L-am regasit recent si m-am hotarat sa-l "completez", intre timp am trecut de 2 ani si 50000 km. Si eu m-am uitat pe aici inainte de a cumpara si acum e timpul sa "give back", plus sa demontez multele issues despre care am citit dar de care fie nu am avut parte, fie sunt doar "maruntisuri".
Ideea este ca eu plecasem cu gandul sa-mi iau o Giulia, nu imi plac SUV-urile, si eram atras si de discounturile care existau in 2020 pe masinile 2019. Am mai avut Alfe acum multi ani (Alfeta 1977, Giulietta 1980, Alfa 75 1985) dar nu am avut vreodata parte de una noua. Acum la batranete (58 ani) si cu mai putine restrictii materiale, poate e timpul.
Auto Italia mi-au dat la test o Giulia rosie cu care am mers pana la Targoviste si am fost cucerit. N-am mai mers cu masina care sa stea asa bine pe sosea si in acelasi timp sa fie comoda sa nu-ti clantane dintii pe la denivelari. Deci "imi place, dati-mi oferta. Musai cu pilot adaptiv si trapa va rog". Aveam pilot adaptiv pe masina curenta (Mondeo 2015 foarte dotat) si eram decis sa sa nu mai iau masina fara. (Pentru cei care nu ati avut sau ati avut dar n-ati folosit, e foarte util nu doar pe autostrada dar si in trafic aglomerat de orice fel, mult mai comod.). Zice AI: "scuze, nu exista Giulia pe stoc cu pilot adaptiv si nici cu trapa". "Nu i nimic, imi aduceti", zic eu. "Nix", zic ei, "pentru 2020 nu avem nici preturi, daramite masini". Asta se petrecea prin vara 2020 si am renuntat o vreme. Intre timp am gasit (la Mit Motors) niste Stelvio argintii cu tot ce vroiam eu ca dotari, aveau si una de drive test identica (doar alta culoare) si am putut proba. Aveam mari indoieli la tinuta de drum, deh, masina inalta. Test drive-ul a fost ok, Stelvio asta a fost salvat la tinuta de drum de scaunele sport si suspensiile active. Fac o paranteza aici, testasem anterior unul cu scaune normale si fara suspensii active si se cam inclina pe curbe, nu mi-a placut. Am vazut ca a existat pe aici pe forum o discutie apropo de utilitatea sau nu a suspensiilor active. In ce ma priveste, eu nu mi-as fi luat Stelvio fara. Nu e aceiasi problema la Giulia, masina joasa sta bine pe drum si fara. Am inchis paranteza.
Deci l-am luat si am devenit posesor de Stelvio 280 cai, Q4, pilot adaptiv, interior piele neagra cu gri/bej, piele inclusiv pe bord si panourile laterale usi. Evident padele, suspensii active, diferential autoblocant, trapa, si multe altele care nu imi mai trec acum prin cap.
Rodaj facut ca la carte (literal ca la carte, max 80 km/ora primii x km samd exact cum scria acolo). Intre timp am trecut de 50000 km, deci am plimbat-o ceva, doua concedii prin Europa a cate 4000 km fiecare, cateva drumuri la Viena, plus Bucuresti Targoviste cel putin o data pe saptamana (am socrii pe acolo) si asa s-au adunat 50k in putin peste 2 ani. Revizii normale fara probleme, pana acum am schimbat doar placutele fata (la revizia de 30k), ma tin asa mult pt ca merg foarte putin in oras. Am facut reviziile alternativ la Mit Motors (de la care am cumparat-o) si la AutoItalia, n-as spune ca am fost mai incantat la unii fata de altii dar nici n-am avut probleme care sa le dea ocazia sa faca diferenta.
Masina e o placere la condus dar nu am sa insist pe asta, e plin forumul de oameni extaziati si confirm si eu ca e pe buna dreptate. Unde difer eu fata de opiniia generala: imi place sa o conduc in toate modurile, a, n, d, sunt personalitati diferite si care se potrivesc cu stari de spirit diferite. De asemenea, imi place sa o conduc si incet, da ati auzit bine. De regula cand ajung la destinatie imi pare rau ca am ajuns si s-a terminat plimbarea, asa ca am inceput sa merg incept ca sa prelungesc placerea. In special drumurile periodice la Targoviste cei care mai faceti drumul asta posibil ca v-ati lovit de-un Stelvio argintiu care merge tacticos cu 60 la ora prin localitati. Secretul la chestia asta este pilotul adaptiv, masina merge singura, franeaza, opreste, porneste etc.. La fel cum nu mi-as lua SUV fara suspensii active, nu mi-as mai lua masina fara pilot adaptiv.
Asa, ce sa va mai spun, da consum. Masina asta e singura pe are am avut-o care iti arata in bord consum mai mare decat are efectiv (masurat la pompa). Bordul iti arata cu 0.2-0.4 l/100 km mai mult decat iti iese socoteala la pompa. De asemenea masina consuma efectiv cat vrei tu, depinde cat bagi piciorul. Minimul obtinut a fost 6.7 (pe bord) la un Bucursti Targoviste si retur. Maximul a fost 15.5 (la pompa) la un mers exclusiv Bucuresti si exclusiv ore de varf (cu plin facut duminica seara si din nou sambata dimineata). La plimbarile noastre europene, am avut 10 media in primul an (prima vacanta de 4000 km) si 9.5 in al doilea. In fine, tot Bucuresti Targoviste cand e graba sau chef de fun, iese 10-10.5 cu mers in general pe dinamic.
Ma opresc deocamdata, revin pentru ca mai am. Acum fix ca am trecut de 50k, a aparut si prima problemuta, sa lasam un pic de suspans.
Pun si poze, dupa ce aflu cum.