Dupa 4 Alfa Romeo și toate 4 negre, mi-am îndeplinit doința arzătoare de a avea o Alfa Romeo roșie! S-a ivit ocazia și am intrat în posesia unei Alfa Romeo GT 2.0 JTS Rosso Alfa,an fabricație 2005, cutie de viteze manuală(trebuie să recunosc că îmi doream un selespeed, așa cum a fost primul meu GT!), 217000 km, jante din aliaj R17. Deși nu este perfectă, sper să am răbdarea să o aduc pe drumul cel bun, să arate și să funcționeze cât mai bine posibil - vom vedea.
Extrem de încantat de Alfa GT selespeed care a ajuns la cel mai bun amic al meu, andrei.fortini după despărțirea de acea mașina, în sufletul meu a mocnit dorința de a avea într-o zi o noua Alfa GT. A mai fost un 1.9 jtd, dar nu era ce imi doream! Și de atunci au trecut multe mașini, unele mai reușite, altele mai puțin. Având ocazia să dețin din nou o Alfa Romeo GT, nu am ezitat si am facut o plimbare până la Deva(din Otopeni), unde m-am întâlnit cu Alex, fostul proprietar al GT-ului. Deși în poze mașina arata perfect, și luasem la cunoștință că mașina consuma ulei, în realitate am constatat diferite defecte optice, probleme cum ar fi lipsa cheilor originale...geamurile care funcționează dificil, mi-am luat inima în dinți și am luat-o. Mi-am asumat că nu avea cum să fie ca nouă și problemele identificate nu aveau să stea în calea fericirii mele. Știu, poate unii veți spune că atunci cand te uiți după chilipiruri, e clar ca undeva se ascunde o "țeapă"..dar mașina ca și preț, se încadrează în media pieței sh din România. În fine, am dat o tură cu masina, mici greieri pe la articulația față..nimic exagerat. Motorul avea zgomotul consacrat de JTS, parcă un zgomot ca de variator ulei, fără întreruperi dubioase, fără check engine sau alte erori în bord..așa că am făcut actele și pe la 22.00 am plecat din Deva, spre București. Aproape de Sibiu, la niște denivelări, hop..Oil Engine Pressure Low mesaj în bord. Clar..știți voi și morcov și iepuraș unde tremurau. Completez niște ulei, reușesc să ajung dupa alte câteva ore în București. A doua zi(adică ieri), raportat la data deschiderii topicului..rupeam internetul să văd de unde pot cumpăra ulei, Petronas Selenia 10W60. Nu găseam nicăieri să îl primesc în aceeași zi, așa că mă uc în cealaltă mașină și plec spre cea mai apropiată reprezentanță AR. În Băneasa, nu înteleg de ce, dar nu aveau ulei pentru masini "atât de vechi". Mă redirecționează spre Autoitalia Colentina. Dau un telefon, acolo doamnele îmi confirma că au ulei pentru AR GT, 0w30.
oftez și spun că aș avea nevoie de Selenia 10W60. Doamna cu care am vorbit îmi confirma disponibilitatea acestuia, așa că m-am dus într-un suflet să iau două bidoane, să fie. Foarte amabili cei de la Autoitalia, am luat cele două bidoane de 2 l fiecare, îi mulțumesc tipei de la piese și îi spun așa, mai în glumă, că o să trec foarte des pe acolo
Ajung acasă, completez primul bidon, abia se vedea ceva pe jojă. Încep să ma panichez..bag un litru din al doilea bidon, aproape full nivelul. Dau o cheie, motorul își schimba sunetul din rau în mai bine ( pe drum dezvoltase un sunet de diesel...pe youtube am identificat acel sunet la JTS urile cu probleme la variatoarele axelor cu came; poate nivelul scazut de ulei din baie ducea la acest tip de sunet.
....scot mașina la o tură mică, sunetul redevine cel cunoscut de AR 2.0 JTS, parcă a rămas un mic zgomot, dar mă calmez, mă duc acasă și încep să fac puțină curățenie în compartimentul motor. Când mă uit mai bine..văd vasul de expansiune că este negru. Desfac puțin bușonul, iese direct ulei din vas.
Să mor, nu alta!!!
Cum viața cu Alfa Romeo nu poate fi niciodată plictisitoare, urmează să dau comandă de un termoflot ( după ce il verific pe cel care este pe mașină), 3 bidoane de Selenia 10W60 de la Autoitalia, filtru ulei și dacă imi aduc aminte bine, un antigel Paraflu, deși în prealabil cred ca va trebui să fac un flush/două/nouă sistemului de răcire, să mă asigur că nu rămâne ulei în instalație. Bad luck sau nu, așa începe povestea mea cu această Alfa Romeo GT. Sunt foarte hotărât să îi schimb destinul și dintr-o mașină care nu pare să fi fost prea iubită la viața ei, să fie din nou o bijuterie. Mi-am dorit atât de mult o Alfa GT încât cred că și daca nu ar fi funcțională m-aș mulțumi să o am în curte și să o admir. Trebuie să recunosc că mi doresc în continuare un GT 3.2 V6 Busso, nu sunt foarte împăcat cu ideea de a plati o sumă aberantă drept impozit..dar vedem..dacă va fi să fie, de ce nu. M/a încântat extrem de mult GTA-ul lui DanS care este la vânzare în Tunari, dar prețul a urcat lună de lună încât mașina aia nu a rămas decât un vis frumos pentru mine!
Ce mi-aș dori să vă întreb: aveți experiențe similare cu motorizarea 2.0 jts? dacă da, ce termoflot ați cumpărat(link/part number)? ați mai înlocuit și alte piese?(furtunuri, radiator, vas expansiune) cum ați curățat sistemul de răcire și cu ce?
Îmi poate trimite cineva mp cu video sau link chiar de pe youtube cu un motor de JTS care suna 100% cum ar trebui să sune?(aș vrea să îmi ies din păreri și să știu că motorul meu sună cum trebuie! totuși suspectez o posibila problema cu variatorul - voi uploada și eu un clip pe youtube cu sunetul JTS-ului, poate ajută să îmi spuneți ce credeți.) De principiu, dacă motorul nu sună sănătos și se dovedește că zgomotul nu este produs de variator, ci posibil de uzuri în motor, va trebui să iau o decizie importanta: înlocuire sau reparație!)
În principiu sunt FOARTE încrezător că mașina asta va ajunge să funcționeze perfect. Sunt dispus să ma documentez, să întreb și acolo unde ma simt depășit să apelez la specialiști. Zilele următoare voi uploada mai multe poze, pentru moment o încarc doar pe aceasta: