Precum spuneam pe topicul de la
156, "New Hardware Found" si iata ca a venit vremea sa fac si prezentarea.
Am prins un ragaz de timp sa scriu, asadar: Alfa Romeo GT Blackline 2.0 JTS - alintata
Bagheera.
Ca dotari, mai bine spun ce nu are, ca e mai simplu. N-are senzor de ploaie, de parbriz aburit, trapa (parca ca au fost cateva cu asta) si navigatie. In rest cred ca le are pe toate care erau la vremea ei, inclusiv Bose. 165k km la momentul achizitiei.
Povestea.
De ceva timp ma gandeam la o masina mai noua si oscilam intre GT si Giulietta si tot trageam cu ochiul pe site-urile de vanzari de masini, in special in afara tarii. M-am uitat si la concurenta, dar ceva imi spunea ca nu, inca nu-i momentul. Un criteriu foarte strict ce-l doream la viitoarea masina era sa aiba xenon de fabrica, nu prea multi km si exclusiv benzina! Cu toate astea nu ma grabeam in achizitii, insa una anume, de la noi, mi-a sarit in ochi si anume cea de la DanS. Da, da, ea e! Probabil unii dintre voi ati vazut-o deja.
Ea nu prea era in plan anul asta, insa avand in vedere cat de "superb" a inceput anul cu pandemia chineza si dupa cateva discutii pe acasa, am zis: bate fierul cat e cald, ca sa pleci din tara mai tarziu n-o sa poti! Zis si facut. Mers, vazut, placut, cumparat! Asta s-a intamplat la inceputul lui Iunie.
Tin sa-i multumesc si pe aceasta cale lui Dan ca a adus-o si ca datorita lui a ajuns la mine. Un tip foarte placut si carismatic si care denota profesionalism in ceea ce face. Ce-mi pare rau e ca n-am putut sta mai mult la taclale, insa i-am vazut si auzit GTA-ul care e ceva deosebit. Poate recuperam candva.
Nu in ultimul rand ii multumesc mult si lui Silviu (
hartans), care si-a rupt din timp si m-a adus la Bucuresti. 159-le negru din spatele GT-ului e al lui, asta ca sa-i fac si lui o mica introducere.
Ma inclin.
Asadar, de cand e la mine am rezolvat o serie de probleme mai mici sau mai mari si voi finaliza lista cat pot de repede.
Ce am facut deja la ea:
• Schimbat o bobina pe cilindrul 4 (Bosch)
• Schimbat toate bujiile cu NGK Iridium. Erau Platinum si saracele isi facusera treaba. Erau bine uzate.
• 2 senzori de parcare
• Toate filtrele, uleiul din cutie (Ravenol 75W 85) si uleiul din motor (Motul X-Power 10W-60)
• Pinii de la capacul de la airbag-ul pasagerului
• Toate placutele de frana (Textar) si etrierul din spate dreapta ca era semiblocat
• Cablurile de la frana de mana. (ATE)
• Umplut AC-ul cu freon ca era "uscata"
• Schimbat ambele lampi din bara spate (marsarier si ceata)
• Claxonul de inalte ca intre timp a ragusit
• Un pin de prindere a discului de frana la una din roti
• O ciobitura din parbriz
• Stergatoarele
• Luat roata de rezerva si trusa
• Schimbat traversa sustinere radiatoare, ca era ruginita
Ce trebuie sa mai fac la ea:
• Distributia completa, cu garniturile de la capac si accesoriile (in urmatoarele doua saptamani (am gasit si cale))
• Ulei servodirectie
• Schimbat complet lichidul de frana
• Sa blindez zonele unde rugina ar vrea sa-si faca de cap (nu sunt multe si nu grave)
• Sa vopsesc noul capac de la bara spate de la cuiul de tractare. Din pacate, suportul cuiului de tractare de pe masina nu mai exista. Aveam un cui pe acasa si cand am vrut sa-l insurubez ca sa curat filetul, s-a rupt de la rugina si am ramas cu suportul si cuiul in mana. Alt suport nu voi suda, insa voi curata bine zona si o voi astupa sa nu existe vreo surpriza vreodata.
• Sa schimb rulmentul de pe stanga fata. Huruie destul de tare.
• Sa scot sacii de antifonare din praguri. Din cate am inteles, sunt "buni" in a creste rugina fix acolo unde doare mai tare.
• Sa-i pun lampile de la portiere care lipsesc (cu greu am gasit)
• Sa schimb woofer-ul ca baraie la anumite frecvente din piese, chiar si la volum mic
• De pus oil catch tank, ca e JTS
• De schimbat sau reparat capota fata, ca are o rugina la margine ce poate evolua destul de urat.
• De schimbat electromotorul ca agata la prima pornire la rece (am deja unul de schimb)
• De luat o diagnoza ELM327
• Cu speranta ca-s la fel voi schimba finala Imasaf de pe GT cu cea Remus de pe 156
Un alt lucru care ar trebui facut, dar nu cred ca se va intampla e sa schimb cablul de rabatare al scaunului de la sofer, pentru intrarea in spate. Am gasit ce trebuie facut, insa e chin mare si n-as vrea sa stric mai tare ceva la scaun. Oricum, functioneaza cel de la pasager, dar aproape nu va fi nevoie nici de ala, ca eu circul 99% din timp singur sau cu inca o persoana. Alta treaba ce o am in vedere e la capitolul timonerie. Cam are joc schimbatorul si cred ca problema e de jos, nu de la cutie. E ceva chin sa ajung la el. Deocamdata ramane in stand by asta. As fi tare bucuros daca s-ar potrivi cablurile de timonerie de la 156, dar nu cred.
Ce-mi place la ea:
Clar, imi place cum arata, mai ales la exterior. E ca o animatoare din club la care te uiti tamp si visezi cu ochii deschisi. Imi mai place cum merge ca motor, mai ales dupa ce i-am schimbat bobina si bujiile si faptul ca e mai confortabila fata de 156-le meu. Intra in limp mode din cauza asta. Tot la capitolul placut e si spatiul din portbagaj. E cu putin mai mic decat la 156, insa daca rabatez bancheta e dublu.
Ce nu-mi place la ea:
Vizibilitatea, dar era de asteptat fiind coupe insa deja m-am obisnuit, faptul ca m-am intors la CD-uri si ca diferiti mecanici de-a lungul vietii sale i-au strambat pragurile in fata.
Pentru treaba cu pragurile am gasit o
solutie foarte interesanta de la Tesla. Au astia niste suporturi care la cum arata, intra la fix in gaura rotunda din suportul ei, ala corect! Deocamdata, folosesc suporturile de lemn de la 156 cu niste bucati de cauciuc taiate. Nu-mi mai place faptul ca frana nu musca la fel de puternic la prima atingere ca la 156 si faptul ca o simt ca nu e la fel de fasneata precum 156. Poate si din cauza ca e cu suspensia stockish. Si ca la 156, nu-mi place ca are doar 5 trepte. Un mare, mare minus pentru Alfa Romeo aici.
Ca paranteza, cu paraere de rau va trebui sa ma despart de 156
.
Cam asta-i.
Mai jos, cateva fotografii.