Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Reconditionare vibrochen https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=28929 |
Page 1 of 1 |
Author: | ardeashu [ 29 Mar 2022, 20:50 ] |
Post subject: | Reconditionare vibrochen |
Am schimbat acum cativa ani motorul la frumusica mea si parca ma bate gandul sa refac vechiul motor. Mi-am luat si o oarecare "teapa" cu motorul actual, deoarece nu cred ca este cel de 1.8 cum aveam, diferind cureaua de distributie, cea actuala avand mai putini dinti. Nu mai stiu cum am gasit distributia atunci dar parca cel de 1.6 are mai putini dinti la curea nu? Caci in rest s-a potrivit perfect, intinzator, pompa apa. Vechiul motor batea, imi intorcea cuzinetii imediat dupa schimbare la cel mult 2 zile. I-am schimbat de vreo 3 ori pe STD iar cu R1 nu permitea sa se invarta vibrochenul. Daca nu ma insel, ultima data au incercat sa-mi puna 1 STD + 1 R1 pe biela dar degeaba Intrebarea mea este, mergand cu bataia aia circa jumatate de an, acel vibrochen se mai poate rectifica? Si daca da, stiti cine m-ar putea ajuta? Daca ar fi si preturi ceva mai accesibile ar fi si mai ok. Sau un vibrochen de 1.8 144cp (103kw) m-ar interesa daca este in stare buna. In plus, ar ramane sa verific bielele daca sunt drepte ca totusi era ciudata invartirea aia de cuzineti prea rapida, si desigur cuzineti noi std. Multumesc! |
Author: | tomi_alfa [ 30 Mar 2022, 01:32 ] |
Post subject: | Re: Reconditionare vibrochen |
Din cate imi amintesc (au trecut 13 ani de atunci), cuzinetii erau pe culori si cote diferite, in functie de motor, cod motor etc. Mecanicul care ti i-a montat nu se pricepe. De ce spun asta? Pentru ca al meu, cand am avut bataie pe cuzineti, am pus noi, dupa codul celor vechi si nu s-au potrivit ca erau prea subtiri. Pe cei noi nu scria nimic specific. Prin urmare, a trebuit sa iau alt set, a verificat jocul si vibrochenul la micrometru si n-a fost nevoie de nici un fel de reconditionare in cazul meu. Sfatul meu: ia vibrochen de pe acelasi cod motor, impreuna cu cuzinetii sai in stare buna, vezi codurile ia altii noi si pentru linistea sufleteasca verifica si vibrochenul pe stand la specialisti si cotele la montare. Daca nu ma insel, sunt niste diferente intre 1.8 Euro 2 vs 1.8 Euro 4. Numarul de dinti la curele il poti vedea foarte simplu online pe cataloagele de la Dayco, Gates sau Continental. P.S. Fereste-te de kit-urile Continental sa pui pe masina. Am probleme eu de la ei si te sfatuiesc sa nu folosesti. Stiu ca la Targu Jiu e un atelier specializat pe asta. Pune in balanta pretul reparatiei vs pretul unui alt motor in stare buna la mana a doua. Inca un lucru: verifica presiunea pompei de ulei! S-ar putea sa ai o surpriza. De aici a plecat totul in cazul meu. |
Author: | ardeashu [ 30 Mar 2022, 16:37 ] |
Post subject: | Re: Reconditionare vibrochen |
Am alt motor pe ea de 2 ani dar pierde ulei cam peste tot. In plus, avea de la un timp ca eroare senzor ax came, problema care am pus-o aici pe forum si cred ca mai mult ca sigur era putin decalata insa porneste. Posibil sa se fi decalat inca putin acum deoarece si-a schimbat putin si mersul, se aude cam galagios in partea de sus de la axe. Nu prea as vrea sa fac colectie de motoare de aia as vrea sa-l refac pe acela. Cat despre cum a inceput povestea la mine, nu cred ca este pompa de ulei ca eu n-am mai verificat uleiul pe joja cum ar fi trebuit, avea oarecare pierderi de la varsta lui, si am mers fara ulei in motor 3-4 luni lejer. Am facut schimbul si abia dupa o saptamana de la schimb a inceput sa bata. De aia zic ca nu cred ca pompa este problema. O sa incerc sa ma interesez de cuzineti sa vad daca sunt cumva pe culori la masina asta. Tin minte ca erau doar standard si 2 cote de reparatie, nimic altceva. Cat despre distributii, mereu am mers pe conti la alfa asta si nu am avut probleme cu ea. Acum nu stiu, o fi si asa |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |