Buna seara dragi "alfisti" sa va povestesc ce am pățit de curând cu mașina mea, fiind o alfa 147 ts de 120 cp, am venit cu ea din Spania în tara de asta vară, țin să vă zic că date fiind condițiile climatice din partea sudica a Spaniei am ținut mașina fără scutul protector. Ei bine am ajuns in tara totul bine, mici liniuțe, câțiva admiratori totul ok, până în prezent....se pare că de la schimbarea vremii și lipsa acelui scut, carosabilul fiind mai mereu ud, rola întinzătoare a curelei de accesorii a avut de suferit nemai având un rulaj corespunzător prin urmare afectând și propria curea, toate astea fara simptome de scârțieturi sau altele.
Bun deci am continuat să rulez cu ea neștiind de aceasta problema până când într-o zi(2 zile înainte de Crăciun) pe un traseu cu o mica pantă in ascendență (la deal) am simțit ceva ca și cum acea sar fi rupt acea curea de accesorii și se simțeau ceva zgomote mici plus acel beeeep infernal însotit de faimoasa eroare " Check engine" ce mau făcut să mă sperii și să trag pe dreapta, deci am calcat ambreiajul pentru a elimina.sarcina motorului și m-am oprit, oprind și motorul tot odată.
Cobor, deschid capota și încep a investiga, am dat de curelușă dar nu se rupsese, nu în totalitate,de la rola întinzătoare ea se deplasase așa formând niște fâșii subțiri.
Fiind la vreo 40km de casa și neavând ce face, m-am pus de am curățat cureau de "așchii" gândind sa o iau spre casă ușurel fara a forța motorul, bun odată bărbierită cureau se acele așchii decid sa pornesc motorul spre a vedea daca e posibil să sară de tot, sa se rupă sau altele.... oookay, deci mă urca sa ii dau cheie și spre surprinderea mea nu pornea la sfert dar am insistat la automat și pornea undeva la "3 sferturi"dar pornea, din înăuntrul mașinii la relanti totul părea normal dar când am accelerat.o puțin vaiii mama meaaa, ba deci suna a diesel fara turbina, a tractor, a tot, mai puțin a bine... țin să vă spun că am montat pe ea de când am luat.o un sistem de eșapament de la Remus exahust complet. M-am dat jos totuși să vad cum e cureaua si ce poate avea, fiind cu un prieten i-am zis sa urce sa o calce ușor, bai deci de afară cu capota ridicata zgomotul e infernal frate și se aude fix din zonele motorului, pe moment am zis că s.a spart catalizatorul sau mai rău gederul dar mă miră că la relanti nu huruia doar se auzeau mici pocnituri din motor din spate gen(partea evacuării) nici nu avea mari vibrații.
Deci am oprit motorul, l-am lasat puțin, l-am pornit ,Check engine.ul era tot prezent dar am hotărât să văd cum merge la drum ei bine s-au adunat mai multe năpaste numaidecât ce am plecat.am sesizat că nu am mai deloc putere, era foarte. puturoasa dar ragea in draci, am dat pedala la fund și ce să vezi nu trecea de 3000 de turații m-am speriat și mai tare am tras iar pe dreapta și hai cheamă după Sfânta platforma.
Bun odată ajuns pe meleagurile mele am dus.o direct la mecanic ne-am uitat și era clar că trebuia să schimbăm cureaua de accesorii și acea rola întinzătoare a ei. Bun dar asta nu explica acel zgomot puternic deci (și poate fi o greșeala) am dat capacul motorului jos înainte de a pune testerul pe ea. Dar am găsit și acolo ceva, garnitura de la capac săracă era pe duca și aveam ceva ulei pe la bujii așa că am decis sa le schimb pe toate chiar de sau dus ceva bănuți frumoși crezând că asta poate fi soluția pierderii puterii și a răgetului. Cu toate că următoarea zi având piesele am schimbat tot plus acea garnitura și hai sa ii dăm cheie, ce sa vezi pornea la fel de greu, ragea la fel de tare, aceeași putere scăzută fara a depăși 3000 rpm, atunci am pus testerul și apare problema cum că senzorul de la axul cu came ar fi dus. Fara a sta la discuții am dat capacul de la cureaua de distribuție jos vaiiiii și ce să găsim fratele meu... bucăți fine (așchii) de la cureaua de serviciu erau pe acolo, una mica și alta mai mărișoară, direct am tras concluzia că s-au plimbat pe acolo dând peste acel senzor ce se alfa in spatele unei role stricandul, bun deci toate astea sau făcut în ultima zi de lucru a băieților, urma sa vina Crăciunul.si au avut mica vacanță, eu urmând să comand acel senzor, kit distribuție plus acel amărât de scut pentru a evita apa și mizeria ce au dus la prima problema. Ar fi fost esențial daca ne.am fi putut uita sa vedem daca distribuție a sărit și câți dinți daca ar fi fost cazul.
Chestia e ca de atunci tot mă frământă faptul că nu știu dacă va scăpa...daca acele așchii ar fi dat distribuția peste cap, daca sau făcut supapale praf și de asta huruie așa de tare...daca pistoanele...pff...dar tot îmi zic că nu poate fi așa rău deoarece pornește, greu, dar pornește și faptul că o intrat în lipm mode de numai trece peste 3000rmp mă liniștește oarecum...dar inca nu știu, toate piesele mi-au ajuns, urmează ca luni sa merg sa începem a lucra la ea, dat tot odată.sunt foarte tulburat deoarece mă aștept la cei mai rău.
Câțiva cunoscuți mi-au.spus că rage din cauza clapetei de accelerație/admisie și că trage aer ca nebuna, că e blocată/ruptă plus lipsa de putere
Dumneavoastră ați mai avut de a face cu așa ceva???
Enviado desde mi M2011K2G mediante Tapatalk