salut ! imi cer scuze daca s-a mai discutat undeva problema dar eu am citit de ieri tot forumul in cautarea unei rezolvari sau unor probleme asemanatoare ca sa stiu macar de unde sa incep
nu mai stiu ce sa fac sau de unde sa incep
sunt posesorul unei Alfa 159 1.9 jtdm 110 kw (a.2000)made in 2008 ,de un an si un pic , de cand am luat-o i-am facut personal schimbul de ulei si filtre , distributie , transmisie, discuri+ placute, curatat Egr + clapeta admisie
pus si tester (delphi profesional cu licenta de la un amic mecanic) pe ea dupa o regenerare nereusita ce a dat un check engine aprins care a disparut a doua zi si singura problema sesizata a fost dpf clogged 76% , egr in parametri , injectoarele avand corectii intre +1 si -1 toate 4 deci ok , si toti ceilalti parametri surprinzator de ok , dar nereusind sa imi reseteze mesajul pt schimbul de ulei desi pe diagnoza zicea ca sa salvat valorile din motive de neinteles ... zic aia e .. oricum fac schimbul in max 7-8000 km dupa obicei ...
de ceva timp ( cam 2 sapt ) tot am avut parte de unele momente in care aleatoriu nu prea tragea pana in 2000 rpm ... zic .. dpf iar e plin .. dar neavand drum in afara ... am lasat-o pana in weekend
duminica a facut regenerarea ,totul ok , m-am intors in Timisoara inca aproximativ 100 km facuti ok, luni cand am plecat la munca , dupa o accelerare mai puternica , in treapta 3 la 70Km/h , s-a oprit motorul de tot + check engine , pun avariile trag repede pe dreapta cu greu ca nici servo nu mai mergea si era trafic intens , apas start din mers si electromotorul invartea dar motorul nu a pornit pana nu am oprit masina de tot si am scos cheia din contact.
bag repede cheia , porneste instant si plec ... dispare si check engine pana ajung la munca , zic cine stie ce s-a intamplat
ieri seara ( miercuri) plec de la munca ... totul ok , brusc mergand constant cu 80 in treapta 4 ( aprox 2000 rpm) check engine + oprit motorul fara sa il pot reporni pana am oprit de tot masina pe avarii .scos cheia / bagat cheia .. plecat ok mers ok
azi ( joi) a disparut check engine cand am plecat la munca , am sunat si 2 colegi cu obd sa vad ce erori am , zic " imi spunea ea azi ce o doare" . pe drum spre munca intr-o curba de 90 in care am intrat incet cu a 2-a cand am accelerat s-a repetat povestea , check engine + oprit motor . pun avariile blochez strada cand opresc de tot , scot cheia /bag cheia , pornesc si plec ok .. masina mergand normal ( chiar i-am dat talpa cam 140 ca atat mi-a permis drumu pe o portiune sa vad daca are legatura cu faptul ca ii dau talpa si nimic ! ) dar a ramas check engine.
la munca colegii nu au reusit sa se conecteze la masina cu OBD -ul , unul fiind elm 327 v1.5 , la ei pe masini mergand amandoua
bun
, ma pun si curat iar egr+ clapeta de la admisie + pus placuta sa blochez egr , poate nu mai lucra cum trebuie , pornesc dar constat ca nu mai dispare check engine ..
fac probe prin curte in forta , se incalzeste si motorul bine , fac iar probe .. totul ok .. o mai las pornita cam o ora .. fac iar probe totul ok .. o opresc , o repornesc , check engine a ramas aprins ... zic " se stinge el ca de obicei"
am verificat si legaturile la borne si masa pe caroserie , mi-au parut ok
cand m-am intors acasa ... pornesc , check engine tot aprins , plec in forta ( daca e ceva sa fie pana intru in oras in aglomeratie) , totul ok , masina trage bine ... am prins o bucata de drum liber si ii dau talpa in podea pana la aprox 150 km/h pe o portiune , totul ok , trage bine zic " buuuun"
ajung in spatele unui adormit ce mergea cu 30 km/h ... cand ma bag in depasire piuie un check engine si se opreste motorul , servo nu .. era sa intru in sant
pun avarii , ma opresc pe contrasens , scot cheia/ bag cheia / pornesc totul ok inca 4 km dar mergand prudent pana o las in frana de motor in treapta 3 in apropierea semaforului rosu si s-a intamplat din nou !!
(
ajuns in parcare unde nu mai riscam sa ma loveasca cineva daca se repeta( fiind ora 22:30) o calc si ma tot invart cu ea pe acolo 20 de min in toate felurile pana si in marsalier/ plecat smucit/plecat in a 2-a de pe loc/ turat /subturat/frana de motor ... nimic !!!!
ce fel de obd am nevoie pt a ma conecta si citi erorile ? ce dumnezeu poate avea ? nu gasesc nici macar o legatura cu fenomenul de care am parte
turbo lucreaza bine / se aude bine / motorul merge rotund / o turez de o iau dracii si nu se manifesta nici cum / porneste instant/ trage bine / am si motorina aproape full in rezervor ( niciodata nu il las sub jumate )
de la ce ar putea face asa ? ca ma dispera ca nici nu am putut sa ii citesc erorile si nici nu stiu de unde sa incep verificarile