Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

A treia oară e cu „noroc”
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=28752
Page 1 of 1

Author:  Babacu [ 15 Aug 2021, 19:14 ]
Post subject:  A treia oară e cu „noroc”

Salut. Am o problemă cu Giulia mea și nu știu cum să-i dau de cap. Să o iau cronologi. Am luat-o anul trecut pe vremea asta din Germania. A venit în țară pe platformă, fără numere și cu bateria moartă. Bateria era cea originală, Varta cu stema Alfa Romeo pe ea.
Atunci am pornit-o cu cabluri apoi am dus mașina acasă și am scos bateria și am dus-o la un prieten cu magazin de baterii să o verifice. Bateria era OK, doar descărcată așa că am lăsat-o la încărcat pe redresor. După încărcare am pus-o pe mașină și am început să merg cu ea. Și a început distracția. Am avut cîteva momente cînd mi s-au aprins toți martorii în bord, cutia mergea doar în modul N indiferent în ce poziție era selectorul. Momentele apăreau aleator, fără să pot determina o rutină deși de vreo trei ori s-au aprins martorii după o fază de accelerare puternică după ce luam piciorul de pe accelerație și după ce frînasem ca să reduc viteza. Partea bună era martorii și mesajele de eroare se stingeau de la sine după două reporniri ale motorului. Am făcut programare la dealerul din orașul meu fiindcă tot trebuia să-i fac și revizia. După ce au pus testerul pe ea au scos o listă lungă cu erori cauzate, după spusele lor, de baterie. M-au sfătuit să schimb bateria și apoi să văd ce se mai întîmplă. Am fost la prietenul cu magazin de baterii ca să iau o baterie și acesta mi-a verificat bateria din nou. Bateria era descărcată dar în stare bună conform testerului de baterii. Omul m-a sfătuit să nu schimb bateria că e în regulă și i-am lăsat bateria să o încarce iar. După încărcare nu am avut probleme dar am și mers puțin cu ea (două ture de carantină și un drum la Velico Tîrnovo între ele plus deplasarea zilnică la serviciu și înapoi după program, cam cinci kilometri pe zi.) În ianuarie și februarie nu am mai folosit mașina din lipsă de anvelope de iarnă (nu găseam modelul de anvelope pe care îl doream eu) dar am pornit-o de cîteva ori, în zile cu soare și carosabil uscat și am mers cu ea ca să mai încarc bateria. Nu am avut niciodată probleme cu pornirea, nici cea mai mică ezitare din partea bateriei chiar după un ger mare. Apoi am găsit anvelopele căutate și am început să merg cu mașina zilnic fără să apară vreo problemă. Chiar mă bucuram și așteptam să se încălzească să ies la drumuri mai lungi. În iunie a început să facă iar figurile cu martorii și mesajele de eroare. Am fost iar la prietenul cu magazinul de baterii și a verificat-o iar. Bateria era descărcată, avea 60%. Am zis că datorită drumurilor scurte pe care le făceam acumulatorul nu se încărca. Am încercat să reduc din consumatori, am scos farurile și ștergătoarele din poziția auto, etc. Am făcut un drum pînă la un hotel de lîngă Balcic, 400 de kilometri pe sens. A doua zi după sosirea în Bulgaria, la o plimbare prin zonă s-a manifestat iar problema. doar o dată, cu tot cît ne-am fîțîit prin zonă și cu drumul de întoarcere.

Ca să scurtez problema, am avut liniște pînă la sfîrșitul lui iulie cînd a început să se oprească motorul în mers. S-a întîmplat de două ori. Am făcut programare la dealer, am fost la prietenul cu baterii, i-am lăsat-o pe a mea care era iar descărcată și mi-a dat una împrumut ca să am cu ce să mă mișc. Am dus mașina în servis pe 4 august cu două baterii pe ea, cea de împrumut montată și a mea, încărcată, în portbagaj. La servis mașina a stat o zi întreagă. Pe la 15:00 m-a suna tipul de la recepție să-mi spună că au verificat mașina, că au găsit o grămadă de erori stocate și că au lăsat-o să meargă 3 ore continuu pînă s-a oprit motorul singur și au apărut iar toate erorile anterioare. Sfatul or a fost să schimb bateria și apoi să o las la ei să o controleze din nou, deși aveau două baterii în mașină. Am luat mașina, m-am dus iar la prietenul cu baterii, am cumpărat o baterie nouă, i-am dat-o pe a lui înapoi și l-am rugat să o păstreze și pe a mea pentru orice eventualitate. Asta a fost în prima săptămîna din august. Pe 7 august am desfăcut bornele bateriei ca să montez furtunul acela de aerisire fiindcă uitasem să iau de pe bateria mea ștuțul de plastic care intră în baterie. După ce am mers cu mașina cam un kilometru și jumătate am vrut să opresc la un magazin și s-a oprit motorul. L-am pornit a murit instant. l-am pornit iar și a rămas pornit și nu a mai făcut nici un fel de figură pînă miercuri 11 august cînd s-a întîmplat iar. Atunci era după o pornire de pe loc dintr-o parcare cînd am vrut să ies în stradă. A urmat aceeași succesiune, două cercări de pornire și apoi motorul a pornit cît să ies din parcare și apoi s-a oprit iar, am oprit pe dreapta am încercat să pornesc am reușit am plecat de pe loc apoi s-a oprit iar după zece metri. A pornit după două încercări și a funcționat pînă acasă unde am parcat-o și i-am făcut o diagnoză. Am șters erorile și a m mers cu ea să văd ce face și după o jumătate de oră de fîțîială pe centura orașului, în diverse regimuri, am venit acasă fără nici o problemă. Vineri a făcut la fel după ce am mers cam douăzeci de minute în trepte inferioare și frînări dese, într-o aglomerație cum n-am mai întîlnit la mine în oraș (două sensuri giratorii blocate și drumul dintre ele). Am vorbit și cu Bogdan (tzzivii) care studiază problema dar am zis să expun cazul aici poate are cineva idee despre ce e vorba. Mă sperie mult faza că se oprește motorul, azi s-a oprit din senin cînd eram staționat așteptam să coboare un prieten iar miercuri trebuie să plec în concediu.


Anexez și rezultatele diagnozelor, una de la dealer cu scula oficială și una de azi cu Multiecuscan. Mîine o să duc mașina la dealer iar dar nu mă bazez pe ei fiindcă nu cred că știu ce fac, sau știu dar nu spun ca să mă „facă de bani” Zic asta fiindcă sfatul lor a fost invariabil să schimb bateria și apoi să vedem, au zis că ei nu au scule cu care să încarce o baterie sau cu care să măsoare dacă există consumatori după ce încui mașina. În plus au avut două baterii la dispoziție, a mea, cea galeșă după ei și una de împrumut dar bună.

Attachments:
Erori_Giulia_04082021.pdf [899.52 KiB]
Downloaded 54 times
Report_15082021.pdf [479.3 KiB]
Downloaded 38 times

Author:  Valak [ 15 Aug 2021, 19:28 ]
Post subject:  Re: A treia oară e cu „noroc”

Mie mi se pare o problema de CAN motor, ai un cablaj frecat pe undeva care iti bruiaza comunicarea dintre calculatoare. Din ce defecte stiu eu sunt niste lipituri in pragul drept, in zona stalpului B si mai apar probleme in spatele rotii dreapta fata, unde intra cablajul in habitaclu. Un oscilocop te poate edifica imediat daca reusesti sa reproduci defectul.

Author:  dlbogdan [ 15 Aug 2021, 20:14 ]
Post subject:  A treia oară e cu „noroc”

Din ce am citit eu, problemele astea de comunicatie CAN apar pe Giulia cand e bateria slaba, sau sistemul “smart” de incarcare e defect.
Acum faza cu oprit motorul random e bonus peste ce am citit eu din pacate.

Dar nu o lua de buna, doar ce am rasfoit pe forumurile straine inainte sa’mi cumpar Giulia mea.
Altfel suna plauzibil ce zice colegul Valak.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  georgeg [ 15 Aug 2021, 23:44 ]
Post subject:  Re: A treia oară e cu „noroc”

Chiar ma gandeam la tine astazi, pe dn1 m-am intersectat cu un b-500-lek, stelvio rosu, doar ca soferul nu semana cu tine parca. Vad acum ca esti cu giulia cu stelvio.

Revenind la problema, incearca sa iei legatura cu service-ul din bucuresti, respectiv militari, cred ca iti e si relativ la indemana, macar stii ca acolo are cine sa se ocupe cum trebuie de masina. Asa cum zice si valak si eu cred ca e ceva problema de CAN, iar fire belite/ceva contact aiurea/masa nasoala par sa fie cele mai plauzibile motive.

Author:  Babacu [ 16 Aug 2021, 09:51 ]
Post subject:  Re: A treia oară e cu „noroc”

Mulțumesc pentru răspunsuri.
Valak, poți să detaliezi partea cu osciloscopul? Eu sînt afon în sportul ăsta dar am amici care lucrează la Universitate în Tgv. și au acces la laboratoare dotate cu tot felul de scule.

George, la care service te referi? La cel de pe Iuliu Maniu? Ai vreun număr de telefon, vreo persoană de contact?

Author:  Valak [ 16 Aug 2021, 10:10 ]
Post subject:  Re: A treia oară e cu „noroc”

Osciloscopul e un aparat de masura - de multe ori inclus in testerele de diagnoza OE sau aftermarket, dar poate fi si separat - care iti permite sa vizualizezi semnalul CAN si sa il evaluezi. Poti intelege ce se intampla, daca in momentul in care masina are probleme - aici e partea dificila, sa reusesti sa reproduci defectiunea - cele doua fire de CAN sunt in scurt la plus, la masa, intre ele sau daca e un calculator care bruiaza semnalul. Masina are mai multe magistrale CAN, dar nu toate pot sa iti opreasca motorul, de-asta banuiala mea - vazand si erorile pe care le ai - e ca problemele sunt pe CAN-ul de motor (calculator motor, ESP, cutie, servo si ce alte calculatoare or mai fi pe-acolo). Ai nevoie de un tehnician de diagnoza cu ceva rabdare si chef de munca, altfel e nevoie de multa sansa. Daca lasand motorul pornit dupa un timp se opreste singur m-as gandi la un calculator, dar daca ai impresia ca face mai des atunci cand se misca motorul, in accelerari puternice, in decelerari, cand iei o groapa, o curba stransa, urci o bordura, m-as gandi la un cablaj care a frecat pe undeva.

Author:  Babacu [ 16 Aug 2021, 10:22 ]
Post subject:  Re: A treia oară e cu „noroc”

Mulțumesc frumos. La mine motorul s-a oprit de cele mai multe ori în mers doar ieri s-a oprit cînd eram staționat, de obicei nu stau cu motorul pornit cînd staționez. La service a fost noroc, după trei ore să se oprească motorul, probabil are și el demnitatea lui. Eu mă gîndeam la un osciloscop de laborator, unii din amicii de la universitate au acces la laboratoare destul de dotate, dar trebuie să le explic cît mai detaliat ce vreau ca să văd dacă pot să mă ajute. Multiecuscan are această funcție?

Author:  Valak [ 16 Aug 2021, 11:26 ]
Post subject:  Re: A treia oară e cu „noroc”

Nu cred ca Multiecuscan are si functia de osciloscop, nu stiu daca poate lucra impreuna cu un osciloscop. Sunt sigur ca orice facultate tehnica are in dotare osciloscoape care pot preleva cu usurinta niste semnale, dar mai trebuie sa stii si unde sa te intepi pe cablaj/in mufa, cum sa le interpretezi si apoi cum sa demontezi anumite capitonaje pentru a ajunge la niste conectori si a incerca sa restrangi zona cautarilor. Nu e ceva ce as recomanda unuia fara experienta in automotive.

Author:  nesquick [ 16 Aug 2021, 11:37 ]
Post subject:  Re: A treia oară e cu „noroc”

Salut,
Personal mizez mai mult pe o masa imperfecta. De multe ori, un simplu cablu de minus (masa) prins pe undeva pe caroserie cu contact imperfect poate genera o sumedenie de probleme si erori.

La fel de bine poate fi si o mufa oxidata care sa faca figuri.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/