Salutare tuturor! Pana acum citeam doar de placere forumul, din pacate am ajuns sa ma zapacesc de cap cu actuala masina, sper sa gasesc un sfat aici. Am o Alfa 159 1.9jtdm careia nu ii place sa se planga, de 8 luni de zile incoace repar lucruri si imbunatatesc situatia fara sa am vreun check engine/ cod pe diagnoza. Pana la ora actuala, am anulat dpf/ egr, impreuna cu clapetele swirl, am reconditionat turbina (avea joc mare in ax), schimbat 2 injectoare (valori mari de corectie, au fost testate pe banc), schimbat senzor map (cand am vrut sa curat map-ul, crezand ca e sursa vreuneia din probleme era rupt in galerie, asa ca l-am schimbat) schimbat actuatorul turbinei, schimbat senzorul de pozitie al axului cu came (avea consum mare si pornea greu prima oara in zi, oricat de cald ar fi fost, daca impingeam masina un metru in treapta a 6-a pornea instant, cum trebuie). Am incercat si 3 softuri la 3 oameni diferiti, gandindu-ma ca poate e din soft. Cu fiecare piesa schimbata am ajuns mai aproape de performantele la care m-as astepta de la acest motor, motorul a fost inclusiv desfacut pentru ca aveam dubii legat de 'sanatatea' lui interna. Maf-ul l-am testat, e ok, am pus si maf-uri de pe alte alfe sa vad daca se schimba ceva, dar nimic. Masina trage de rupe dupa 2500 de ture, dar intre 1000 si 1800 e lenesa. 1800-2500 e utilizabila, daca esti relaxat si nu te grabesti prea tare.. Cu toate acestea, nu ar fi o problema, sa zicem ca m-as obisnui.. insa cand dau de dealuri, sau trebuie sa ies dintr-o pozitie incomfortabila in trafic si sa accelerez brusc, daca nu tin masina turata, e nasol. O panta abrupta o mananca pe paine motorul, atata timp cat stai turat, dar daca trebuie sa incetinesti datorita vreunei masini, si apuci sa scazi sub 1600 de ture, nu o mai scoti de acolo. In treapta a doua de la 1600 de ture motorul incet incet pierde turatia cu tot cu piciorul la podea, pana cand motorul ar muri daca nu apesi ambreiajul. Nu mai am idei sincer sa va spun. Urmeaza sa fac o distributie, are un tremurat intermitent ciudat la relanti, apare random, cand pofteste ea, se scutura de 2 ori si iara merge rotund. Fostul proprietar i-a facut distributia dar sincer am incredere in el cat in besini, clapeta de acceleratie am gasit-o desfacuta prinsa in 2 din 3 suruburi, si unu pe jumate desfiletat. In rest ce dumnezeu poate fi? Filtrele/ lichidele abia au fost schimbate. Mai ramane pompa de joase, inalte, sau poate mi-am topit catalizatorul. I-as face o baie in lac...
|