jfcars Quote:
Salutari domnilor, am cantarit o vreme daca sa postez, si am ales sa o fac. De fapt, cu o parte dintre voi (cred ca si cu o doamna) m-am auzit deja la telefon, asta deoarece eu sunt cel care vinde acea Giulia rosso Monza de pe Autovit (momentan e dezactivat anuntul meu) tot origine US, nu singura dintre masinile de aceeasi origine pe care le detin sau le-am detinut.
Ca sa fac un rezumat a ceea ce cred ca am mai spus cel putin unei persoane, lucrurile stau asa:
- norma RAR (care se cheama RNTR7) admite semnalizari rosii la omologarea in Romania. E undeva in anexa 2, cautati dupa "lampi indicatoare de directie". Din cate stiu, suntem singura tara UE care admite. Cealalta cerinta legata de lumini este satisfacuta si de Giulia US care, atipic, are lampa de ceata functionala.
La alte modele europene produse pentru US e de obicei precablat butonul si lampa sau ledul aferent, dar nu activat.
-modelele US importate in RO se supun omologarii individuale, care e un procedeu in mare parte birocratic, mai degraba justificarea RAR pentru a incasa niste bani in plus. La modelele care se vand si pe piata UE, in general se echivaleaza norma de poluare dupa stickerul cu norma de emisii EPA care-i tot timpul undeva sub capota (daca nu a fost inlocuita) si verificarea corespondentei lampilor cu RNTR7 de care vorbeam anterior.
Evident ca in era globalizarii diferentele intre piete sunt minime din ratiuni de optimizarea costurilor la producator.
O data omologata, masina efectueaza ITP ca oricare alta si trece la fel de usor, daca merita sa o faca.
- Masinile importate din US sunt 95% cu avarii si 5% repatrieri ale rezidentilor romani sau enoriasilor bisericilor cultelor evanghelice (aici nu stiu exact detalii, nu e domeniul meu).
Aceste masini se denumesc foarte usor "dauna totala" si explicatia e simpla. In termeni economici, dauna totala inseamna ca reparatia costa mai mult decat valoarea de piata, ori aici concura cateva elemente:
Costul reparatiei care, evident, include si costul manoperei, care in US e extrem de scumpa (la fel ca in multe state cu venituri ridicate). In orasele mari vorbim de minim $150 pentru ora de tinichigerie sau mecanica, sau chiar mai mult pentru vopsitorie. Strict manopera.
Daca masina e reparata, partea care nu este vinovata in accident are dreptul sa solicite de la asigurator inca o despagubire care se cheama diminished value, ce compenseaza diferenta de valoare pe piata intre o masina fara istoric de accident si una cu. Suma obtinuta cu titlul asta se adauga la valoarea evaluata a reparatiei in stabilirea cuantumului total al despagubirii.
In urma achitarii despagubirii de catre asigurator, acesta devine proprietarul vehiculului avariat si e obligat de lege sa preschimbe documentul de proprietate cu unul cu brandingul salvage pentru a nu exista riscul ca acesta sa se intoarca pe piata fara mentionarea acestui aspect. Adica ce se petrece la noi, in UE.
Dupa vanzarea la licitatie, aceste masini se pot repune pe piata si in US cu un nou document care in general poarta brandingul "rebuilt", din nou, ca sa nu existe riscul pentru consumator sa plateasca pretul intreg acolo unde nu era cazul.
Acum partea buna. De ce merita cumparate masinile astea:
Intr-o ordine aleatorie:
- Clima mult mai blanda. Majoritatea statelor sunt mai la sud de latitudinea noastra si majoritatea centrelor urbane sunt pe coaste, deci din nou, clima mai blanda.
- Limite de viteza mai mici si impuse mai strict. In majoritatea statelor nu poti merge legal mai sus de 65-70MPH, iar de la +20 peste limita risti minim o noapte de cazare. Plus drumurile in medie mai lungi, adica mai putine porniri, regimuri tranzitorii etc
- Americanii inca traiesc cu amintirea a zeci de ani cu uleiuri minerale si schimburi de ulei la 3-5000 mile. Pe langa asta, in general, isi intretin proprietatile de orice fel la un standard mult mai ridicat decat o facem noi. E HGTV pe toate retelele de cablu, nu insist.
- Daca cumperi in cunostinta de cauza, obtii un discount semnificativ fata de un model asemanator exploatat la noi, eventual importat din UE cu un rulaj incert.
Stiu ca e eventual complicat procesul, doar traim in Romania. Din motivele astea, plus faptul ca eu cumpar masini in primul rand pentru ca mi le doresc mai intai pentru mine, eu prefer sa vand aceste masini gata inmatriculate definitiv in tara. Evit astfel intrebarile despre ce urmeaza de facut, cat costa, ce se intampla daca si orice stress de genul.
Nu stiu cu ce alte informatii va pot fi de folos, asa ca intrebati si am sa raspund in masura cunostintelor.
Eu unul sunt super încântat de postare, mulțumesc, am aflat câteva chestii foarte interesante, însă cea mai importantă mi se pare de departe partea cu lămpile spate, principalul motiv fiind faptul ca eu le-am oprit pe cele de USA, arată mult mai bine decât cele de EU, culoarea lor fiind cu adevărat roșie, cele de Europa sunt rozalii.
Chiar am cumpărat un set de EU, le-am montat pe mașină
și când am văzut cum arată, comparativ cu cele de USA, le-am returnat
, noroc ca cel care le vindea era un amic!
O poză mai jos cu speța descrisă, lampă exterior de UE interior USA
_________________
**Alfa Romeo Giulia Q4 280cp
**Alfa Romeo Spider, Zoe 1.8 ts
**Alfa Romeo 156 TI, Busso engine
**Alfa Romeo 159SW, 1.8mpi
Ex:
Alfa Romeo 159SW,TBI TI
Alfa Romeo Gt Blackline
Alfa 156 sw,1.9jtd,115cp
Alfa Romeo Brera, 2.4jtdm, 210cp +
Alfa 159 SW, 2.4jtdm, 210cp
Alfa 156,1.9jtdm,150cp+
Alfa Giullieta 2.0jtdm
Alfa 159sw,1.9jtdm,150cp
Alfa Crosswagon,Q4
Alfa 147 selespeed,2.0TS,150cp
Alfa 156sw,1.9-115cp
Alfa 166,2.4jtd-136cp
Alfa 156,2.0ts-150cp
Alfa 147,1.6ts-120cp