yux_mm Quote:
Pai ala era momentul de reset. Stop joc. Puneai toate piesele intr-o traista, parcai rabla pe dreapta, iti luai oluna, doua pauza sa limpezesti gandurile. Apoi refaceai planul. Ma mir ca nu ai pus si aici o intrebare, plm, sunt atati mecanici care desfac alfe zilnic, posesori care au experienta si alfe de ani de zile.
Mno, acum e tarziu, dar sper sa fi fost o lectie de viata din care sa fi invatat cateva lucruri, nu numai deapre masina asta, dar si despre cum se invarte planeta.
Indiferent de domeniu si oricat de putine cunostinte ai despre un lucru, fa-ti temele inainte, citeste, intreaba in mai mlte surse independente, ca sa ai o idee despre cum trebuie sa se intample, care sunt pasii. Fa-ti un plan. Si nu in ultimul rand, ai planul B.
Acuma sper ca o sa te bucuri in sfarsit de masina.
Sincer, teoretic am invatat cam fiecare piesa din motor, ce face, cum face si de ce face. Dupa cum spuneam, planul initial era sa facem motorul de o turatie mai mare si de capacitate mai mare. Cand am vazut ca au inceput problemele sa apara, i mi doream doar sa inchidem motorul cu gandul ca poate pe viitor pot continua.
Intre timp avea chiulasele portate, pistoane, axe si tachetii mecanici.
Trebuia doar motorul strans.
Eram dezamagit total ca cheltuisem deja o avere pe pistoane, rectificari, portari etc etc in stadiul in care eram cu motorul, puteam doar sa cumpar axe si cam atat. Tachetii erau necesari doar peste 7000rpm si pistoanele… cam in plus.
Eram fericit (cat de cat) ca macar am motor si piesele echilibrate si usurate ca sa pot continua proiectul cu altcineva.
Boon, ajung pe la altcineva si teoretic macar zic hai sa incercam sa rezolvam cu debitul necesar de ulei sa urcam in ture macar. La insistentele (celui ce trebuia sa ma ajute cu piesele nevesare pt debit ulei, app prefer sa nu i dau numele ca poate nu doreste) si sunam pe maestru. Din merge, face drege a inceput cu scartaieli, ca o fi ca o pati. Pan la urma recunoaste ca nu a fost nevoie de echilibrat/usurat ca pistoanele au venit cu o marja de 0.3 grame si nu e nevesar… in prealabil spunea si de arbore, biele etc.
Booon. Csf acum? Zic raman si la turatia normala. Aia e. N am de gand sa prajesc motorul sau sa bubuie.
Booon. Zic macar sa facem softul. Facem.. sau nu mai facem. Pe la toti la care am incercat, nu se pricep. Stiam de masina altui membru care a reusit la sebastian sa faca. Sun, vb si acolo, ii explic si de modificarile aferente si zice nu. A avut deja mult de furca cu masina userului si nu mai vrea decat pe stand alone…. Cum nu reuseam sa fac la nimeni soft, am ajuns sa cumpar si ecu master.
Boon, am incercat eu sa povestesc aici cronologic dar vad ca nu mi a iesit. La cate probleme am avut, mi e greu sa le pun pe toate in ordine
Deci desfacem a 2a oara motorul cu alt cineva si gasim cam toate problemele posibile. In afara de faptul ca ma taxat pt multe piese gen cuzineti, supape si alte maruntaie care mai vin la motor, eu le aveam tot pe cele vechi. Prezoanele la chiulase stranse cum ia venit la mana.
Refacem motorul cu multe pese noi iar, si ajung si la soft. De data asta daca am mers pe mana altcuiva, el mi a recomandat sa merg la soft la gabor tamas. Zis si facut, pus masina pe platforma, softat etc si venit inapoi acasa.
Am reusit sa scoatem 280 cai dar sunt necesare injectoare ca cele curente merg deja la 100% debit si nu e ok, plus ca nu fac fata.
Am comandat injectoare si bobine rosii de haudi si urmeaza acum sa merg inapoi la softist. Motorul meu a devenit deja o struto camila, bobine de vag, clapeta acceleratie de 82 de ferrari.. plenum si ala schimbat
Mai am de rezolvat si ceva probleme pe la evacuare si sa vedem rezultatul final. Eu as fi sperat ca macar 100 cai per litru dar cred ca nu o sa am sanse…
Ps: momentan am o solutie de moment legata de filtru de aer. Astept recomandari ce sa folosesc si amplasare?
As vrea sa mut si bateria in portbagaj sa mai eliberez in compartimentul motor ca nu mai ai loc sa pui un deget