Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Adaptare jante
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=2845
Page 1 of 1

Author:  danteo23 [ 19 Oct 2007, 00:51 ]
Post subject:  Adaptare jante

Util ar fi nu numai pentru mine, dar si pentru alti posesori de Alfa care vor sa-si puna jante, altele decat cele cu 5x98, de exemplu cum am eu, sa stie in ce fel se poate face o adaptare.
In cazul meu vreau sa va spun ca am 4 jante care imi plac, de pe un opel mai vechi. Jantele sunt pe 16, in 4 prezoane, model pt Opel. Ajutati-ma va rog cu un sfat; cum as putea sa mi le montez pe Alfa156 care are 5 prezoane (5x98).Stiu ca ar fi niste flanse, dar sunt putin confuz si de aceea va rog sa-mi spune-ti exact ce trebuie sa caut si cam pe unde as gasi.
Va multumesc anticipat tuturor!

Author:  Alex_Alfa [ 19 Oct 2007, 01:02 ]
Post subject: 

Fugi de flanse ca dracu' de tamaie!! :?
Gandeste-te ca oricat de priceput ar fi strungarul sau oricat de mult ai plati pe ele, acestea nu prea au cum sa fie perfecte si te vei trezi ca la o viteza x (unde x >= 100 km/h) iti va vibra volanul, rotile, si atunci poti sa iti iei adios de la rulmenti, bucsi, caseta de directie etc.

imho

Author:  danteo23 [ 19 Oct 2007, 12:03 ]
Post subject: 

madkat Quote:
nu te baga la improvizatii... chiar daca aparent ies bine flansele poti aveai niste surprize extrem de neplacute...
merge doar daca ai 5x100 adaptat... dar de la 4 prezoane la 5 nu prea e in regula...
Ok, apreciez raspunsurile voastre de pana acum.Ma gandeam la o modificare a gaurilor de pe jante, fara sa mai pun flanse aditionale.Nici nu stiu........poate va vedea topicul cineva care a facut asa ceva pana acum.Vreau din toata inima sa-mi folosesc aceste jante pe Alfa. In primul rand ca nu am acum cei cateva sute de euro pt un set de jante calumea, iar in al doilea rand chiar imi plac cele care le am in 4 prezoane.In continuare astept orice idee.
Va multumesc anticipat.

Author:  AndreiSW [ 16 Nov 2007, 23:34 ]
Post subject: 

Tot e bine ca nu sunt in 3 gauri ca la Dacie...Eu zic sa te feresti de asemenea improvizatii.

Author:  bh00ooo [ 17 Nov 2007, 00:31 ]
Post subject: 

Colegii nostri de forum sunt niste oameni finuti. Vinde jentile vechi, sau pune flori in ele, iti vor folosi mai mult asa. Ce gauri sa mai dai in jenti!!?? :shock: :shock: :shock:

Author:  Cristi99 [ 17 Nov 2007, 03:28 ]
Post subject: 

si eu iti spun sa NU faci improvizatii, este vorba de siguranta ta!

plus ca, jantele "de pe un opel mai vechi", chiar daca iti plac, nu cred ca vor aduce vreun plus alfei tale :? astfel incat sa stai sa te stresezi gasind o solutie, care oricum va fi o improvizatie complet nerecomandata.

Author:  Rares [ 20 Mar 2008, 15:41 ]
Post subject: 

Mai nu stiu ce sa va zic de improvizatii dar eu cand am luat masina am gasit la turcu ala si niste BBS pe 17 cu cauciucuri Pirelli cu tot. Super jantele fara nici o lovitura, nezgariate etc... pline insa de praf de la placute. Praful era ffff bine fixat si mi-a trebuit cam 1 ora pt toate sa il dau jos.
De notat ca am folosit solutie speciala de jante luata din Spania de la magazin specializat. Poate ca era buna de ceva daca stratul de jeg nu avea 1 cm .....Asa ca dupa mult frecat cu buretele, ca sa nu se zgarie nimik, au iesit luna si bec...
Surpriza a fost la vulcanizare unde mi-au spus ca au fost pe un Golf 4 sau Bora pt ca nu au acceasi distanta intre prezoane si gauri cum e la 147. Prezoanele nu erau bune nici ele, asa incat mi-a zis asa omu: daca vrei sa le pui sus te costa 20 de prezoane facute la strung si un inel de fixare a jantei pe capatul de planetara 2 mil.....Plus ca se poate sa nu ai noroc si intre 80 si 100 sa iti vibreze volanul.
M-am riscat, le-am comandat, le-am pus sus, am mers cu 160 si nu are nimik. Cauciucurile sunt de 225/45/17 si singurul inconvenient e ca la stop daca franez pe denivelarile de pe asfalt tre sa tin mai bine de volan pentru ca roata cauta sa iasa de pe ele spre un drum drept. Asta e o chestiune generala la toate masinile cu cauciucuri "slim".
Tot ce se face la strung iese bine daca stie omul sa lucreze cu masina aia. Cum crezi ca se face rectificarea de culoasa de cativa microni?? Oamenii aia chiar nu se joaca. Am avut asa ceva la un Vento si dupa mergea ca nou.
Mai am un tovaras care si-a facut flanshe distantiere la masina si chiar la 147 si au iesit super.
In concluzie: nimik nu e imposibil si prostesc, in masura in care stie mecanicu ce face ....
Si nu uitati ca si finisajele unor masini de lux sunt facute cu mana, dupa ce trec prin matrite si mai prost lucru decat sa finisezi ceva cu mana goala nu exista ,,,,Plus ca tuningul se face improvizand tot...

Author:  ALFA_addict [ 20 Mar 2008, 16:21 ]
Post subject: 

Sa pui flanse care distanteaza janta si o scot in exterior , daca distanta intre prezoane ramane aceeasi e rezonabil.
Sa faci o flansa adaptoare de la 5 prezoane la 4 mi se pare greu de realizat.

Nu uitati ca acele prezoane fixeaza si discul de frana de fuzeta.

Author:  mani_mic [ 20 Mar 2008, 17:02 ]
Post subject: 

pai ai fixa cu flansa discul de frana... si prinzi apoi janta pe flansa... iar apoi te rogi sa fie perfecte si sa nu dai coltul (si anume altul decat al strazii) :lol:

Author:  Rares [ 20 Mar 2008, 17:11 ]
Post subject: 

Eu zic sa va uitati pe ceva site-uri cu masini de genul Opel Manta sau golf 1 etc care au atatea modificari incat nici nu mai stii ce e ce pe roata aia. Toate sunt facute de diversi maniaci, care duc la extrem iubirea pentru o masina anume... Cu cativa dinre aia nu ai cum sa te pui, in sensul ca daca omu' vrea tot demonsteaza ca face ceva ciudat dintr-o masina.

Oricum daca face cineva ceva prostii colosale cu masina proprie eu vrea sa stiu si mai ales sa vad ....
:shock: :lol: :lol:

Author:  ALFA_addict [ 20 Mar 2008, 17:59 ]
Post subject: 

Daca tii neaparat , schimba fuzeta , disc de frana & stuff si pune cu 4 prezoane.
Desi cred ca e mai simplu sa cauti jante . Poate pui o poza cu jantele , m-ai facut curios .

bob

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/