Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Romeo 166 MY2004
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=28353
Page 1 of 8

Author:  yux_mm [ 24 Jul 2020, 03:13 ]
Post subject:  Alfa Romeo 166 MY2004

Ok, am facut-o si pe-asta.
Era nevoie de o masina mai incapatoare in familie… sau familia in masina... Adica nu pot sa ma plang de 47, si-a facut si isi face in continuare treaba fara probleme, doar ca daca te gandesti sa iei 2.5 bicle, un carut/bike trailer, plus bagaje pentru mai mult de 3 zile, constati ca nu ai cum. Poti pune o cutie pe masina dar mai incape doar o bicla. Poti pune un suport pe carlig, dar parca nu sunt impacat cu un “rear ended” sa belesc si masina, si carlig, si support si bicle…

Mno, dupa ce am explorat mai multe variante Alfa, non-Alfa, vechi, noi, leasing, etc, m-am oprit la aceasta balena: 3.2 V6 24v, ca sa citez toate inscrisurile de pe curul masinii. Productie, anul de gratie 2004, in echiparea Lusso (care cred ca e echivalent Distinctive). Dupa ce am investigat putin problema am aflat ca e Euro 4 (obligatoriu in cautarile mele pentru a fi “ULEZ compliant”). Conform ZAR am aflat de asemenea ca ar fi doar 225cp dar are un buton la interior numit STR (rocket baby!). Daca ma poate elucida cineva asupra acelor 225cp in loc de traditionalul 240-250, as fi foarte bucuros.

Mno, cumparata weekendul asta, asigurata, inregistrata, etc, etc si condusa oleaca, bineinteles, nu si dupa ceva peripetii. Propritarul nu a inregistrat transferul in contul lui, drept urmare nu vroia sa imi dea masina. Da-i suna la banca, suna si el la banca lui, nimic. Ma suna banca, mai sun eu o data intr-un final pe la jumatea zilei se face transferul si duminica pe la 1 am preluat balena, eu fiind acolo de la 9 cum ne intelesesem.

Masina a avut 4 proprietari pana la mine inregistrati in actul de identitate. Ultimul proprietar, cel de la care am luat-o mai are o Brera 2.2, un Range Rover modelul ala patratos pre era BMW, un pick-up Ford Ranger, o Toyota MR2 preparata de circuit (road leagal), un 56 2.0TS preparat de circuit (road legal), plus o chestier absolut veche de prin ’30 dar careia nu i-am retinut numele. Deci cumva de incredere prin prisma parcului si a activitatilor. Si oricum, foarte de treaba gagiul, inclusive poze trimise pentru cateva chestii pe care le-am cerut.

Luat masina, semnat acte, batut palma (virtual, ce credeti, ca guvidul sta la panda dupa colt :lol: ) mers dupa instructiunile proprietarului pana la prima benzinarie caci masina avea acul de benzina lipit de fundul ceasului, si…m-am trezit in camp. Evident, m-am ratacit. De mentionat ca locatia de unde am preluat-o e un satuc. Bun, daca e asa, sa punem GPS-ul, care imi arata cea mai apropiata benzinarie la 8.5km. Pai sa mergem zic. Si nu stiu ce am facut dar dupa 5 minute de mers imi arata 15km de mers… WTF? Mno, da-i bice mosule ca nu-i de stat. Drumuri faine, unduite pe niste dealuri, ce mai, ca in filmele cu Benny Hill. Dar nu prea m-am bucurat de ele ca ma gandeam ca raman in pana prostului, ca dracia e stiuta ca setoasa. Asa ca mers copacel la 3000rpm si cu mila…

Dupa realimentare am venit acasa, 190km -> 19 litri. Mers pe autostrada sau drumuri expres cu limita maxima 112km/h (70mile/h). Am folosit maxim a 5-a caci in a 6-a la viteza asta se simte ramolita si subturata. Ca o paranteza, idem se intampla si la 47: de cand pe aici, nu a vazut a 6-a, cred ca au si ruginit pinioanele respective…
M-am mai invartit prin jurul casei una alta dar data fiind distanta scurta pe care am condus-o pana acum nu is prea multe de zis:
- Pedala de ambreaj e foarte, foarte tare. Cea de pe 47, tare si ea, ii pistol cu apa prin comparatie…
- Pedalele foarte apropiate unele de altele de m-am trezit apasand toate 3 pedalele.
- Pedala de acceleratie imi pare la acelasi nivel sau mai sus decat pedala de frana, drept urmare m-am trezit accelerand brutal la schimbarea de viteza si ridicarea piciorului de pe ambreiaj. O data cred ca a si mirosit oleaca a ambreiaj patinat. I ceva de facut sau live with it?
- La eliberarea ambreiajului lovesc cu piciorul ceva pe sub bord. Cred ca e chiar bordul...
- Pozitia la condus e putin ciudata pentru mine, eu fiind destul de inalt: volanul nu vine destul de aproape de mine pentru o pozitie 100% corecta, chiar imi pare mai departe ca in 47. Scaunele de piele nu sunt marea mea iubire si tre sa ma mai joc la reglajele electrice sa vad lombar daca pot obtine mai multa sustinere laterala. Si per total stau destul de sus, chiar cu scaunul dat la maxim in jos.
- Pe scaunul din spate dau cu capul de tavan. In 47 nu... :lol:
- Centurile spate sunt prea scurte si nu cuprind bine scoica. In 47 nu am aceasta problema... :lol:
- Motorul e destul de mut, probabil sa se plieze pe clasa mare la care e masina. Dar incepe sa se auda destul de binisor dupa 4500rpm. Si trage binisor (dupa standardele mele) in ciuda celor 1600+ kg cat are dihania.
- Si ca veni vorba de greutate se simte binisor diferenta de peste 300kg fata de 47.
- Fiind un motor aspirat reactia la pedala e instanta, in comparatie cu turboul din ograda, ceea ce imi da o senzatie placuta, de satisfactie.
- Semnalizatorul are o cursa kilometrica….
- Masina nu prea are atatia greierasi la cati ma asteptam. Surprinzator, caci pe aici drumurile is vai mama lor.
- Rotile spate nu stau cracanate, deci bucsile inca par a fi in mintile lor.
- Vopseaua arata bine pentru varsta masinii.
- Apoi chestii tipice italiene: cu schimbtorul in vitezele 1, 3, 5 ai greu acces la butoanele de la baza consolei. Cu cotiera la maxim in jos nu poti trge frana de mana pana sus. Cu volanul la maxim in sus nu vezi linia de martori din bord.

Acuma mno, e o masina de 16 ani care a parcurs mai bine de 185k km, nu e bec. A venit si cu bubele de rigoare, dar in afara de una dintre ele, la prima vedere nu par grave ci abordabile si reparabile:
- Maneta de semnalizare din pozitia de dreapta nu revine singura inapoi.
- Gura de ventilatie de la pasager nu sufla (asta e nasoala din punctul meu de vedere ca in general presupune demontare bord si asta se lasa cu greieri inevtabil).
- Era cam murdara pentru standardele mele si cu un miros la interior, ceva o combinatie de odorizant de masina decent si aroma din camer lu’ mamaie dupa ce nu s-a deschis geamul 3 zile. Intre timp am antamat un flacau de a petrecut 4 ore, interior exterior, dar treaba tipica britanica: sufficient dar nesatisfacator. Momentan nu mai pare a mai mirosi… Vedem dupa ce dispare parfumul. Insa consola centrala, partea de la schimbator si pana la duzele spate de aer, a ramas acum lipicioasa si pare ca se dezintegreaza plasticul. Nu stiu cu ce a dat gagiul dar nici inainte nu era vreo fericire. Asa face' ele sau o fi avand asta vreo problema?...
- Toba finala e cam pardaf, la inspectia anuala cica si scapa gaze. Ma bate gandul ca pana nu pica pe strada sa o las asa.
- Farurile matuite/ingalbenite. Cred ca iese cu un polish…
- Un furtun de frana corodat.
- “Nearside Rear Upper Suspension arm ball joint has slight play”, aici sa dea dracii daca stiu care e. Ce stiu e ca 66le are multe brate pe spate… Si v-as cere o parere celor care aveti sau ati avut un 66: se rezolva problemele punand kittul de la Powerflex (sau altceva se recomanda?) pe bratele vechi sau mai bine le schimb cu unele noi? (de mentionat ca din cate am vazut kitul de la Powerflex nu acopera toate cele, din cate stiu eu, 16 bucse).
- Brat superior stanga fata are ceva joc in pivot dar momentan tre sa dai tare sa se auda ceva.
- O janta are ceva buba pe buza interioara. Pana o dau jos nu prea am cum sa vad ce si cum;
- Amortizoarele par cam obosite…vedem ce zice bugetul.
- Are nevoie de o geometrie si posibil o echilibrare de roti caci la veteza am o vibratie maruntica de tot in volan…
- La o temperature exterioara de 20-24 de grade apa a oscilat intre 90 si 100 (100 cand am stationat cu motorul pornit). Nae zicea sa ma uit la radiator sa nu fie si ala pardaf… Ma bate un gand sa schimb si termostatul…preventiv. Daca stiti vreo sursa pentru un radiator mai mare si nu prea scump, is deschis la sugestii.
- Vasul de expansiune foarte murdar si apa asemenea… poate schimbam, dar mai vedem.
- CD changerul din portbagaj cica nu merge. Inca nici nu am incercat.
- Am ceva factura de schimb ulei pe la inceputul anului dar poate mai fac una sa stim o treaba, ulei, filtre (ulei, aer si polen…mai e vreunul?), alte zemuri (cutie, frana, servo). Ced ca o sa merg in mare pe specificatiile din manual, dar daca aveti ceva tips & tricks, sunt numai ochi si urechi;
- Kit distributie cu pompa de apa ca e facuta prin 2016.
- Kit accesorii, idem.
- Ma bate gandul la un short shifter ca is lungi cursele schimbatorului, dar asta nu e musai, asa ca asteapta rezolutia bugetului.
- 3 cauciucuri din 2015 si unul din 2019… oh yes, british quality…
- Bricheta nu merge.
- Panoul de usa sofer e desprins.

Vreo cateva intrebari:
- 66le cu motorizarea asta mananca diffuri ca si GTAul ori ii decent? Adica sa stiu daca ma uit la un LSD sau nu?
- Daca stiti pe cineva ca vinde niste jante TI, sau un site ceva, as fi foarte recunoscator : ))
- Recomandare de bare transversale? Apparent prietenii mei de la Thule nu fac pentru 66, dar face Mont Blank. In alta ordine de idei nu am vazut insemne pentru instalare cum are de exemplu 47le.
- Ce alternative decente am la CD changerul care nu merge? Nimic fancy-pancy, sa cante muzica…

Mno, e o masina cu o vechime cu bubele de rigoare, pe unele le voi remedia, pe altele le voi lasa urmatorului cand va veni vremea. Cert e ca va fi daily drive si cal de povara, sa faca si piata dar si plimbarea de duminica.

Si in final cateva poze ca la puscarie, fata, spate si profil si speech-ul de Oscar:
Vreau sa multumesc pe aceasta cale lui Ciprian pentru ca mi-a suportat ifosele, tonele de intrebari si aberatiile .
Vreau de asemenea sa-i multumesc lui Nae pentru sfaturile legate de motorizare si alte aberatii de-ale mele inerente.

P.S.: super, am gresit aria. Rog un moderator sa mute topicul...

Attachments:
IMG_20200719_161354.jpg
IMG_20200719_161354.jpg [ 3.67 MiB | Viewed 4470 times ]
IMG_20200719_161316.jpg
IMG_20200719_161316.jpg [ 3.75 MiB | Viewed 4470 times ]
IMG_20200719_161333.jpg
IMG_20200719_161333.jpg [ 3.98 MiB | Viewed 4470 times ]

Author:  tudyniuz [ 24 Jul 2020, 06:31 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Felicitari! Arata foarte bine, 166 cu facelift chiar nu isi arata varsta. Motorul e o incantare 😁

Author:  nesquick [ 24 Jul 2020, 08:05 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Funky mașina! Sa te plimbe cu drag cat vrei tu ;)

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Author:  Kodak [ 24 Jul 2020, 08:19 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Faina balena, sa te bucuri cat mai mult de ea, fara probleme! :coolspeak:

Author:  Tag [ 24 Jul 2020, 08:23 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Butonul STR modifica doar sensibilitatea acceleratiei pentru un mers mai linistit in oras, nu si puterea :D

Author:  Razvan29 [ 24 Jul 2020, 09:07 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Yux, ca sa te parafrazez, culoarea e gresita.

Glumesc :lol:

S-o stapanesti sanatos! Cu siguranta una din cele mai elegante berline din ultimii 30 ani + motorizarea corecta.

Sunt curios totusi de ce ai ales 166-ele ca masina de familie (am inteles ca e mai incapatoare + bicle), mai ales ca are totusi o varsta.

LE:
yux_mm Quote:
P.S.: super, am gresit aria. Rog un moderator sa mute topicul...
Done :)

Author:  yux_mm [ 24 Jul 2020, 09:53 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Multumesc de urari.
Razvan, initial eram chitit pe o masina noua, dar apoi confirmarea Brexitului, apoi guvidul si am zis ca nu vreau ma leg la cap cu o indatorire pe lunga durata. Apoi m-am uitat pe rand de 59sw tbi, 59tbi, 56GTA, plus diverse alte marci dar rand pe rand pierdeau ba la pret, ba erau indoielnice, ba se vindeau inainte sa ajung la ele. Si am vazut acest 66 care bifa la spatiu, motor, ULEZ si pret bun pentru ceea ce este.

Tag, da, am aflat ce face butonul si chiar se simte diferenta.

Author:  nesquick [ 24 Jul 2020, 09:55 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Bai yux, ce alfa e asta frate daca nu e rosie? :lol:

Dar cu 47le care-i treaba? trebuia a doua masina in familie sau strict spatiu?

Author:  Valak [ 24 Jul 2020, 09:58 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Felicitari pentru achizitie, sa te bucuri de ea ! Pacat de culoare. :tongue:

Author:  ALXege [ 24 Jul 2020, 10:14 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Bravo ma, era si timpul, pana nu incepeau s-o ia si astea la sanatoasa cu pretul. Ca GTA-urile si GTV-urile de 3l am vazut ca deja nu prea mai sunt chilipir cum erau cand ma tot rugam de tine sa faci o aroganta.. S-o stapanesti sanatos si sa va bucurati de ea! De culoare nu mai zic nimic ca n-au mai ramas glume libere :lol:

Author:  DanS [ 24 Jul 2020, 10:20 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Sa o folosesti sanatos!!! Motorul ar trebui sa compensesze multe, iar comfortul si mai multe, cel putin asta simt eu in 166-le de 2.5, pe care in ultimul timp il conduc aproape zilnic.
Nu stiam de busso E4 :scratch:

Felicitari! :clapping:

Author:  mugurel [ 24 Jul 2020, 10:25 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Marea problema e ca a plecat volanul de la locul lui, probabil a fost lovita rau :lol:
Bravo ma, ai luat ceva frumos, sper sa faceti drumuri lungi si sa aveti amintiri placute cu ea. Drumurile “de tara” pe acolo sunt incredibile, as mai vrea si eu sa am ocazia.
Poate pui si poze din calatorii, raman recunoscator :)

Author:  dand [ 24 Jul 2020, 12:27 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

S-o stapanesti sanatos si ramane sa o stropesti cu un Erdinger fara alcool zilele astea :D

Author:  yux_mm [ 24 Jul 2020, 12:40 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

ege, intr-adevar au luat-o razna preturile, cel mai ieftin 56GTA la vanzare acum e 8000 de coco, si la recomandarea lui Nae am zis sa stau departe. 47GTA e si mai scump.

Legat de culoare, din pacate nu sunt foarte multe oferte si oricum e tara lui gri si negru...

Nesquick, spatiul. Si oricum nu strica inca una. Mai am si un scuter de 50cc...

Bajetii, multumesc de urari. Mugurel, posibil sa facem o plimbare in Tara Galilor in august, cica e foarte pitoresc. Dar e posi il sa inchiriem un vw california pentru aia.

DanS, momentan ma lupt cu pedalele foarte apropiate si cu volanul de pe partea gresita, dar altfel e destul de relax pe autostrada.

Dand, ai timp sambata? Ne vedem la un Erdinger in parc? Fac aroganta si vin cu balena...

Author:  georgecristian [ 24 Jul 2020, 12:56 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Superba masina, nu stiu o masina cu o linie laterala mai sofisticat eleganta decat asta, iar culoarea si jantele o prind foarte bine! Si spatele imi place mult.
Sa stapanesti sanatos!

Author:  Freccia [ 24 Jul 2020, 14:14 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Frumusete de masina! Sa o stapanesti sanatos!
Culoarea e eleganta, se potriveste masinii si clasei ei. ;)

Author:  mobyle [ 24 Jul 2020, 14:16 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Felicitări pentru achiziție.
Ai ales un model si o motorizare de excepție.
Pentru brațele spate poți căuta și produse de la strongflex (polski, cred).
Culoarea este deosebita, in accepțiunea mea, care alaturi de negru sunt cele care incadreaza mașina în segmentul executive. Atotputernicul roșu nu-l văd sub nicio forma pe 66. (Excepție Rosso proteo).
Jantele îmi plac mult.

Încă o dată felicitări pentru achiziție și să va bucurați de drumuri lungi și bune. La viraje vei simți ce fain lucreaza puntea spate, de parcă glisează toată mașina pe lateral.

Author:  cipy83 [ 24 Jul 2020, 16:06 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Eu am schimbat la puntea spate: bratele papagal, bucse fuzeta, bucsile de la punte, la bratele mari am pus doar o bucsa powerflex galbena pentru ca nu am gasit-o si a inceput deja la denivelari mari (limitatoare de viteza) sa scartie in 3 luni desi este montata cu vasilina din pliculet. Sunt foarte dure si daca montezi kitul complet cedeaza mult mai rapid bratele papagal.

Author:  triesse [ 26 Jul 2020, 04:14 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Felicitari pentru achizitie! :clapping:
Acum inteleg treaba cu E4.

Sincer 166-le imi place foarte mult, cum a mai scris cineva mai sus in special din lateral linia de design este una eleganta si sportiva, iar in configuratia actuala (culoare + jante) arata bine, totusi eu unul as schimba jantele.

In rest ce sa zic, motorizarea asta...pe caroseria asta, e cireasa de pe tort.
Ca si la 156/147 GTA, un Quaife este bine venit. Si eu il am in "bucket list".

Sa o stapanesti sanatos! :wink:

Author:  yux_mm [ 27 Jul 2020, 20:04 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Mobyle, kitul de la Strongflex acopera toate bucsele de pe spate? sau tot raman cu ceva caucioace pe acolo?
Cipy man, nu sunt foarte familiar cu platforma asta, tre sa fi oleaca ingaduitor cu mine si sa imi explici mai exact care sunt bratele alea papagal. Si de ce nu se pot pune bucse PU pe ele.
Triesse, da jantele sunt pe lista, dar doar cu unele TI. Deci s-ar putea sa dureze ceva...

In alta ordine de idei, am nevoie de skilluri aparte sa schimb 2 stergatoare? pe langa faptul ca nu pare sa se dea peste cap ca la ale modele...

Author:  toshy [ 27 Jul 2020, 21:50 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

mno count: 6

Author:  mobyle [ 27 Jul 2020, 22:23 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

yux_mm Quote:
Mobyle, kitul de la Strongflex acopera toate bucsele de pe spate? sau tot raman cu ceva caucioace pe acolo?


Attachments:
Screenshot_20200727-222153.png
Screenshot_20200727-222153.png [ 308.3 KiB | Viewed 4083 times ]

Author:  alfetta [ 28 Jul 2020, 09:45 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

sa o stapanesti sanatos ! frumoasa alegere .

cred ca o sa ai instructiuni pe cutia de la stergatoare referitoare la procedura.

Author:  yux_mm [ 28 Jul 2020, 10:42 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Sunt niste Bosch ce merg si pe alte masini. Problema e ca stergatoarele au o piedica sa nu le poti ridica prea mult pentru ca ala de la sofer are o arhitectura mai dubioasa. Iar pe cutie spune ca le dai peste cap...
Mno, ideea e ca nu iese dracia de stergator.

@Toshy: 6 cai frumosi? :lol:

Author:  Tag [ 28 Jul 2020, 11:01 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 166 MY2004

Oprite stergatoarele din contact cand sunt in partea de sus a parbrizului.

Page 1 of 8 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/