Salut!
Eu sunt Vlad, iar ea este prima mea masina italiana, si anume un MiTo 2010 cu motorul si echiparea de baza, anume 1.4 16v si echiparea Progression.
Are 78 cp, cutie manuala cu 6 viteze, geamuri si oglinzi electrice, aer conditionat, computer bord, selector DNA si cam atat.
Am cumparat-o la 111.000 km cu carte service in februarie 2020, momentan am aproape 116.000 km.
Masina a fost achizitionata fara niciun fel de documentare prealabila, am cumparat-o strict pentru ca mi-a placut cum arata.
Ce imi plac(e):
- DESIGNUL EXTERIOR
;
- are cuplu destul de jos in ture fata de alte motoare 1.4 aspirat;
- cutia de viteze e foarte buna, iar treapta a6a o ajuta mult la drum intins la consum - am undeva la 6-6.2 la drum intins la mers normal.
- selectorul DNA este genial pentru directie: in oras e moale si usoara pe "n", iar in afara o pun pe "d" si e fix ce trebuie pe viraje.
- stopurile pe led, greeting lights, asistenta de pornire din rampa si toate chestiile astea micute dar pe care vrei sa le ai.
- usile frameless.
- scaunele si pozitia la volan.
- A/C-ul nici nu sesizezi cand functioneaza, nu are vibratii cretine cum au masinile japoneze.
- piesele OEM sunt destul de moka.
Ce nu-mi place:
- suspensia insuportabila pe drumuri mai rele;
- vizibilitatea in spate este destul de nasoala;
- unele plastice par destul de fragile.
Prin ce peripetii am trecut?
Imediat dupa ce am luat-o, am fost la RAR. Am picat pentru roti neconforme, desi masina am cumparat-o cu rotile originale pe 15". Mi-a spus inginerul de la RAR ca e nevoie de roti pe 16",17" sau 18" pe motorul asta, altfel nu trec. Roti pe 18" pe 78 cai?! In fine, am luat alte roti originale pe 16" si am trecut pana la urma.
Mi s-au ars trei rezistente de aeroterma in doua luni. Am zis ca e clar, toate povestile cu electrica masinilor italiene sunt adevarate, pana mi-a trecut prin minte sa dau jos aeroterma din bord sa vedem. Era plina de frunze.
Acum totul e ok, n-ar mai trebui sa am problema asta.
Am pierdut capacul mic din capatul manerului de usa de pe partea dreapta (habar n-am cum). Am comandat reperul pe original si astept sa vina. Sunt surprins ca e doar 250 lei tot manerul cu totul.
Service?
Dupa ce am luat-o i-am schimbat distributia, uleiul si filtrele + setul complet de accesorii, toate piesele pe original. Au fost foarte ieftine fata de ce eram eu obisnuit de la alte marci.
Am cumparat 4 cauciucuri Pirelli si cam asta e tot.
Nu mi s-a ars nici macar un bec pana acum.
Modificari?
I-am comandat capacele de oglinzi argintiu mat din catalogul de accesorii.
I-am comandat presurile originale de mocheta cu inscriptia "MiTo" pe rosu.
Dupa o tentativa esuata de a face retrofit la un Uconnect 5" de MiTo 2015, am montat o navigatie Sony care stie si Apple CarPlay, implicit Waze pe ecran, telefon si redare muzica prin Bluetooth.
Concluzie: sunt foarte multumit de achizitie dupa jumatate de an. Este fix ce trebuie masinuta, perfecta pentru oras, dar face fata fara probleme si unui mers pe autostrada la 130-140 constant, la un consum foarte ok.