Oops, I did it again!
Trageam speranta ca iarna asta ma apuc de exterior la GTV. Cumparasem spliterul de CUP, practic mai aveam nevoie doar de praguri si urma sa intre la vopsit.
La fel ca si data trecuta insa, cand in loc sa-i repar motorul mai cumparam o masina pentru piese (mainly pentru interior), acum am luat un Spider
Stiu ca principala intrebare e legata de motorizare: din pacate, n-a fost sa fie nici acum, e tot TS. Inca stau in cumpana daca sa le tin pe amandoua sau sa le vand si sa iau una si buna, V6. Time will tell..
In rest, despre masina: fabricata in 2002, serie limitata Edizione Elegente (
Yaroslav Bozhdynsky explica mai bine decat as putea-o face eu ce presupune asta). A apartinut unui profesor universitar din Craiova, senzatia mea fiind ca a importat din Germania o masina iubita si extrem de ingrijita de care mai apoi si-a cam batut joc si ulterior a tras-o pe dreapta.
Estetic arata jalnic: atinsa pe toate partile, vopseaua extrem de matuita, pe alocuri patata sau chiar "retusata" cu spray. In plus, diverse chestii nu functionau: geamul dreapta, decapotarea, aerul conditionat, ABS-ul, stopurile de frana (imaginati-va doar cum am venit cu ea pe roti de la Craiova la Bucuresti
)
Ce m-a convins insa a fost motorul, care merge impecabil (mai bine decat GTVul si decat orice alt TS pe care l-am testat in incercarea de a ma convinge ca asa trebuie sa mearga) si faptul ca masina e destul de inchegata pentru un Spider. Deasemeni, m-am bucurat ca avea toate plasticele, capitonajele etc. la locul lor, semn ca nu s-a prea umblat la masina, cel putin nu intr-un mod barbar (desi ulterior am descoperit si astfel de interventii).
Planul era simplu: urma sa o duc la Constanta, sa o bag in garaj pe perioada iernii si sa facem planurile pentru primavara incolo.
Cum insa planul de acasa nu se prea pupa cu cel din targ:
- ultima referinta la distributie in cartea service era in 2011 drept urmare, inaintea unui nou drum de 200+km, odata cu revizia era musai sa-i rezolv si distributia, cu acesorii, balansieri si tot ce trebuie, inclusiv variator
- in cele cateva zile cat am tinut-o in parcare pana sa plece la revizie nu ma puteam uita la ea, aveam permanent senzatia ca am cumparat o epava am decis asadar ca de la mecanica sa plece direct la vopsitorie, pentru un refresh integral
Needless to say, #tzziviibranded
Ce s-a mai rezolvat, din mers:
- stopuri frana: switch pedala - inlocuit
- geam dreapta (partial): macara blocata - gresata in timpul operatiunilor de revopsire, inca merge cu intermitente, mai trebuie desfacuta usa o data (posibil in perioada de hibernare)
- decapotare: motoras central blocat - doua "ciocane" aplicate de Catalin pe Trans, merge acum fara probleme
Ce mai e de facut, din primavara incolo:
- ABS - la prima vedere, pompa defecta, mai investigam..
- termostat si radiator - in mers pe plat apa sta pe la 70, in urcarile de pe Transalpina trecea de 90 (in conditiile in care afara nu era prea cald)
- compresor AC sau alternator - un suierat puternic si enervant care se amplifica odata cu turatia
- AC - de vazut daca scap cu un plin de freon, daca il pierde pe undeva, sau daca compresorul e "pa" si totodata responsabil pentru suieratul de mai sus..
Plus, evident, mult TLC, peste iarna, atata cat vremea va permite (garajul e destul de "stramt", pentru orice mica interventie trebuie deci scoasa in aer liber).