Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=28046 |
Page 1 of 2 |
Author: | Florinakke [ 05 Nov 2019, 14:40 ] |
Post subject: | Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Salutare, Incepand de ieri aveti un coleg in plus, ma rog colega daca va ganditi ca sotia o va conduce mare parte din timp. Cautam de multa vreme sa ii schimb Jazz-ul cu ceva mai puternic, automat si benzina, iar ieri dimineata avand starea de luni dimineata, adica fara chef de munca, am zis sa arunc un ochi pe siteurile de masini: 3 pagini mai incolo iesea in evidenta in marea de fiesta, astra si polo o Alfa rosie A trebuit sa verific detaiile de mai multe ori pentru ca e prima data cand o piesa ca asta se inadreaza cerintelor si sa fie super buna la pret, sper ca proprietarul a facut o confuzie si a luat de referinta pretul de la manuala care este mult mai jos, si nu are vreun defect ascuns care sa ma bage la cheltuiala nesimtit de mare. Masina se comporta frumos la condus, are volanul mult mai moale decat Accordul meu, scaunul mai jos care ma incadreaza bine si un pic cam rigid pentru gusturile mele sau poate fi o chestiune de obisnuinta. Una peste alta masina e frumusica, rapida, placuta la condus si are asa un spirit tanar si sportiv in ea. Cu toate astea ce ma ingrijoreaza cel mai mult este faptul ca are ulei pe tot blocul motor si pe cutia de viteze. Este ulei depus in timp cu praf in el si oarecum uscat... dar mult. Ma gandeam sa il curat cumva (poate la spalatorie?) si sa vad daca mai are scurgeri pe urma. Voi ce parere aveti? V-am mai citit postarile pe alocuri si masina nu trage dreapta pe autostrada sau nu am observat inca, si nu am inca nici un alt defect evident. Apoi am nevoie de un sfat de la voi ca desi am cautat nu ma descurc sa iau o decizie pe care sa fiu sigur si as vrea sa le stiu facute. 1. Ce ulei pentru motor si cat? 2. Ce ulei pentru cutia de viteze si cat? Va salut! |
Author: | skmetaly [ 06 Nov 2019, 08:40 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Ulei motor: Selenia StAR P.E. SAE 5W-40 ACEA C3 - 3.5 litri.Din cauza la multiair nu as recomanda altceva. Ulei pierdut prin zona aceea am avut si eu de la garnitura de cauciuc de la epuratorul de gaze. Verifica daca nu vine pe acolo, e o bucata de plastic destul de mare fix langa prima bobina. Daca vine de acolo, recomand sa se schimbe cu totul, intrucat in functie de numarul de km al masinii, e o piesa de revizie din cate stiu. |
Author: | ALXege [ 06 Nov 2019, 11:03 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Iar cu uleiul de cutie nu stiu sa-ti raspund, dar te sfatuiesc sa te interesezi bine inainte si sa nu faci vreo tampenie de capul tau, din cate retin era usor problematic schimbul la TCT. |
Author: | Andrei.v [ 06 Nov 2019, 11:38 ] | |||
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP | |||
Salut . Ulei de motor trebuie sa fie C3 , 5w40 , mid saps. Atat te intereseaza. Si schimbat la 8-10k maxim. Nu recomand , deloc , in ordinea asta : Motul , Castrol (ambele) , Selenia . Iti atasez 2 poze. Prima este a motorului meu , care a mers numai cu Sleenia Star PE , 80k km , schimbat la fiecare 8-10k . A 2-a , motul x-clean , 90k km , schimbat la 15k. Aveam si o poza a unui motor cu redline , dar nu o gasesc . De asta nu ti le recomand. In ordinea performantelor , si a bugetului , Amsoil - Redline - Torco.
|
Author: | Kodak [ 06 Nov 2019, 11:39 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Salutare, Incearca aici: http://petronas-romania.ewp.earlweb.net/ro/browse Ai informatii despre ambele uleiuri si cantitatea potrivita, dar cel mai bine apelezi la un specialist, nu le schimbi de capul tau. |
Author: | Florinakke [ 06 Nov 2019, 12:31 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Multam de sfaturi, foarte util. Nu planuiesc sa le schimb eu in fata casei, normal ca ma duc la un mecanic, dar vroiam sa le cumpar pt ca de obicei garajele au cateva uleiuri pe care le schimba ei si as vrea sa ma duc eu cu un ulei bun decat sa imi puna ei unul oarecare pe care il au la butoi. Nici nu ma pricep si nici nu am scule pt a face prea multe la o masina. Ulei Petronas am avut o singura data pe Honda Accord si desi nu cred ca a fost cauza principala, cred ca a ajuta foarte mult la uzarea excesiva a distributiei, care ulterior a trebuit schimbata - nu are sens sa metionez ce costuri implica schimbarea unei distributii pe lant. Cautam in zona si cred ca pentru schimbarea uleiului din cutia de viteze o sa merg la reprezentanta. Poate am timp in weekend sa curat motorul si apoi sa vad pe unde si daca mai plange. Cred ca o sa cumpar niste breake cleaner, o perie si 50 de lavete Revin cu updateuri si va tin la curent! Drumuri sigure sa aveti! |
Author: | yux_mm [ 06 Nov 2019, 13:15 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Salut. Adauga locatia. Desi reprezentanta ar trebuinsa stie ce face e posi il sa gasesti garaje specializate Alfa mai ieftine si care sa stie mai bine cum se face treaba. Sa o folosesti sanatos. |
Author: | Florinakke [ 06 Nov 2019, 15:40 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Multam multam, am adaugat locatia. Despre uleiuri, ce parere aveti despre Shell, Valvoline si Fuchs pe Alfa? vad ca imi apare tot mai des in cautari Millers, dar nu l-am avut niciodata pe nici o masina. Pe Accord am incercat mai multe si Shell Helix Ultra mi s-a parut foarte bun, mai bun decat Castrol si Petronas cel putin. Pe o alta masina am incerca Fuchs care mi s-a parut decent - dar a fost un singur schimb, deci nu pot sa imi fac o parere relevanta pe aceeasi masina. Ideea este ca i-as pune Shell Helix C3 dar as vrea sa stiu daca a mai avut cineva experiente cu uleiul asta pe Alfa. |
Author: | skmetaly [ 06 Nov 2019, 15:53 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Ce ulei ai alege, asigura-te ca e Acea-C3, intruneste standardul FIAT 9.55535-S2, si il ai intotdeauna la full. Altfel s-ar putea sa ai probleme cu unitatea multiair. |
Author: | Andrei.v [ 06 Nov 2019, 16:21 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
No offence , dar asta cu standardul FIAT 9.55535-S2 e o mare vrajeala. Pe langa asta , mai putem vorbi si de "approved for" vs "meeting specifications" . Eu iti recomand Amsoil 5w40 euro series AFL. |
Author: | skmetaly [ 06 Nov 2019, 16:39 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
De acord, fiecare cu parerea lui si ce considera el |
Author: | yux_mm [ 07 Nov 2019, 03:52 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Eu am 1.9 Mjet, deci diesel si usor alte specificatii. Am folosit Selenia, Motul si Fuchs. De 5 ani am ramas la Fuchs si nu am nimic de reprosat. Nu ca as fi avut la celelalte... Pe langa specificatii as zice ca un ulei full synthetic ar fi recomandat. Vezi ca e un topic pe aici despre uleiuri foarte util, cu date concrete, etc, etc. Bun indiferent de motorizare, model sau brand. Pe aici prin tara lu' fish and chips, bad weather and Mary fuckin' Poppins o sa ti se recomande schimbul de ulei pe la 12k mile sau un an, ceea ce mie mi se pare cam mult indiferent de motorizare sau stilul de condus. Conditiile rutiere mi se par destul de asemanatoare cu Ro, poate doar putin mai bune si exceptand frigul de sub 0. Altfel, aproape acelasi jeg pe strazi care va ajunge inevitabil si in motor. Eu merg pe 10k km (sa zicem 6500mile) sau un an. Ca service ti-as recomanda https://www.alfaworkshop.co.uk/contact_us.shtml sau Autolusso in Luton. Din pacate is amandoua cam departe de tine. Dar incearca in Birmingham, sigur tre sa fie pe acolo un service Alfa non-reprezentanta. |
Author: | Florinakke [ 07 Nov 2019, 11:55 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Daca tot ai adus vorba, drumurile sunt la fel de prafuite dar sunt mai putine insecte, nu stiu sigur daca e din cauza ca dau astia cu insecticide sau din cauza vremii, daca nu ar fi sa vb despre masini as considera ca numarul mare de insecte arata o agricultura mai sanatoasa si in general lucrurile sunt mai naturale. Ma asteptam sa fie un topic dedicat uleiului pt ca este un subiect atat de "alunecos" dar nu l-am gasit deocamdata - structura forumului este putin diferita de cum ma asteptam. Da clar ca la maxim 10.000 de km schimb si eu uleiul la orice masina sau chiar mai devreme daca am impresia ca am mers preponderent prin oras. Am gasit un garaj de Alfa, Fiat si alte italience la vreo 20km de mine si au reviewuri bune, poate le fac o vizita in curand. Deocamdata masina sta in parcare si eu doar ma informez, cred ca urmeaza sa ii fac asigurare si sa ii curat motorul in weekend daca permite timpul. Seara se intuneca destul de devreme si nu vad nimic. |
Author: | Razvan29 [ 07 Nov 2019, 12:06 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Avem un thread micut despre uleiuri aici: viewtopic.php?f=29&t=6178&start=1300 |
Author: | Florinakke [ 07 Nov 2019, 17:38 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Multam Am scris unui garaj care se ocupa de alfa din apropiere si mi-a raspuns. Nu mai stiu unde citisem, ca in ultimele zile trag Alfa pe nas de oriunde apuc, dar parca undeva zicea ca odata cu uleiul la cutia de viteze (automata fiind) se mai schimba inca ceva - hidraulic ceva. Suna cunoscut cuiva sa ma poata dezmetici si pe mine pana mi se limpezesc creierii? Daca tot ma duc la garaj, ce altceva ar mai trebui schimbat avand in vedere ca in afara de ulei fostul propietar n-a facut multe la ea |
Author: | yux_mm [ 07 Nov 2019, 20:06 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Nu stiu exact la 1.4 cum e dar ma gandesc vrei sa fii on the safe side: - distributie (kit) - accesorii (kit) - zemuri: uleiuri, frane - filtre de tot felul - verifica placute si discuri frane. ...de-astea clasice La 1.4 pe Giulietta era un surub/filtru pentru unitatea MA care merita schimbat regulat. Cei mai avizati sa intervina caci nu stiu daca la Mito e aceeasi problema |
Author: | Andrei.v [ 08 Nov 2019, 01:47 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Aceeasi. Sunt motoare identice. - filtru multiair -surubul filtru de pe turbina , de la conducta de ulei - conducta de ulei care se colmateaza , dar asta poate merge sa o verifici ,pt ca este destul de scumpa |
Author: | StefanV [ 08 Nov 2019, 10:22 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Ce am facut eu pana acum la masina mea M-Air TCT 170 cp - toate la recomandarea lui Bogdan: kit distributie si pompa apa kit accesorii antigel revizie: filtre/ulei filtru M-Air filtru turbo bujii ulei cv ulei tct lichid frana sport schimbat surubul cu filtrul curatat conducta tampon motor cel de la distributie, de la lonjeron (tremura oglinda dreapta de cand am cumparat masina) schimbat conducta ungere turbo |
Author: | skmetaly [ 08 Nov 2019, 10:24 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
bine spune StefanV, aceleasi lucru le-am facut si eu, doar ca eu am cutie manuala si nu tct, si am decis sa schimb furtunu cu prezon(si filtru din el) cu totul. in rest, toate ar trebui facute mai devreme sau mai tarziu |
Author: | Florinakke [ 08 Nov 2019, 12:26 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP | ||
stati asa... mai are un filtru pentru turbo? trebuie sa le caut in engleza care de multe ori se intampla sa nu ai aiba nici o legatura cu numele din romana. Sa o luam de la capat, apreciez sfaturile voastre, va multumesc si va rog sa aveti rabdare ca sunt inca la inceput si sunt multe de asimilat. I. Fluide
|
Author: | Razvan29 [ 08 Nov 2019, 12:34 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Servodirectia e electrica. |
Author: | yux_mm [ 08 Nov 2019, 13:12 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Cred ca mai simplu ti-ar fi daca ti-ar da cineva part no. de la diversele piese. Nu filtru ulei si de-astea, ca is simple. Dar alea legate de unitatea M-air. Pentru specificatii de zemuri ar trebui sa consulti manualul, daca il ai. Marca lor e la alegerea ta. Daca n-ai manualul era un topic despre manuale, poate il gasesti acolo. Sau da-i un search pe net ca il gasesti pt download. |
Author: | Florinakke [ 10 Nov 2019, 15:45 ] | ||||||||||||||
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP | ||||||||||||||
ieri a ploua toata ziua si nu s-a putut, dar azi duminca daca tot m-am trezit la 7 (din obisnuinta e adevarat) am zis sa fac si ceva util. Asadar inarmat cu 5 litri de brake cleaner (dialuant), periuta, bidon de spreiat si un brat de carpe, am zis ca dau jos uleiul de pe motor. Evident, primele incercari cu spreiat pe carpa, frecat, schimbat, repetat s-au dovedit ineficiente. Din fericire sprayul avea si optiunea jet depunerile de pe motor nu aveau nici o sansa. Doi litri jumate mi-au trebuit sa curat cam tot ce trebuia: motorul, cutia de viteze, un bidon in dreapta care nu stiu la ce e bun, capacul de la motor pe interior si alte elemente. Am dat cu jet fara frica pe mai multe componente astfel ca sub masina se formase o pelicula viu colorata de ulei pe care a trebuit sa o dizolv ulterior. Mi-e un pic teama sa nu fi degresat prea multe lucruri pe acolo si/sau uleiul dizolvat sa se fi depus/oprit in locuri in care nu ar fi de dorit. Sunt totusi increzator ca electrica nu este afectata pt ca solventul se evapora repede, iar de restul sunt optimist in sensul ca fiind atat de mult ulei sigur ar fi ajuns inevitabil si la piesele pe care le-am atins si eu astazi. Capacul este curatat cu WD-40 ca sa straluceasca pentru ca solventul lasase niste urme nasoale de tot. Din poze poate nu pare cine stie ce, dar este curat ca un motor normal acum... in mare parte.
|
Author: | Florinakke [ 10 Nov 2019, 15:55 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 2011 Automat 135HP |
Am uitat sa spun, asa cum spusese si proprietarul coil pack-urile au fost schimbate de curand. Erau foarte curate in comparatie cu restul motorului. N-am pornit motorul inca ca sa evit orice probleme legate de umezeala, dar i-am dat contact pt ai citi erorile cu OBD-ul... n-a gasit nimic. Inca ceva, scuze ca folosesc uneori termeni in engleza, nu sunt cocalar dar pt ca nu am avut de-a face cu chestii de astea in romania nu le stiu denumirea unora dintre ele. |
Page 1 of 2 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |