Dupa ceva vreme de la achizitie, martie '17, gasesc de cuviinta sa intocmesc o scurta poveste a celei care intretine virusul alfistic din mine mai departe.
Ceva mai prudent dupa aventura costisitoare cu JTDm-ul anterior, am stabilit ca diesel-ul e pe moarte si nu il voi resuscita eu. Nici acum, nici vreodata. Asa ca, petrolhead suna bine. Chitit, datorita bugetului, tot pe 156, am cautat una din cele 2 variante mai potente si mai putin problematice prezente pe FL, 1.8 TS sau, optim, 2.5 V6. Reteta clasica: km putini, de la privat, Germania, dotari decente etc. Dupa cateva variante de 2.5 cu probleme, a aparut si aleasa, insa, impachetata in 1747 cmc. Dar, felul in care arata, starea generala excelenta si, nu in ultimul rand, numarul mare de bonusuri, m-a facut sa fiu convins ca aia e! Cu atat mai mult cu cat, a doua zi, un bun samaritean alfist avea sa mearga sa o vada si sa confirme ca masina e ce trebuie. Dupa inca doua zile, eram acolo si incheiam targul cu cel de-al doilea proprietar al masinii, italian nascut in DE, primind:
- 1 Alfa 156 FL SW 1.8 TS Distinctive+, an 2003
- 1 set roti iarna 16" Teledial
- 1 set roti vara 16" spitate
- 1 set Toora C573 17"
- set bare transversale, accesorii originale Alfa
Masina nu prea a fost birjarita, avand doar putin peste 86.000 km la data achizitiei. Bineinteles, au fost dati inapoi, realul o fi la vreo 250.000. Zice lumea...
Nu cunosc detalii despre primul propietar, dar optiunile sale par sa fi fost axate pe confort: faruri cu xenon, senzor ploaie, incalzire scaune etc. In schimb, nu exista BOSE!
Meloman fiind, asta e tragic.
Am venit cam cu emotii, deoarece masina nu mai schimbase distributia de 51k si cel putin 6 ani, dar a fost ok. Evident, am bagat masina in service pentru cele cuvenite. A durat vreo 10 zile, deoarece comandasem variatorul de faze din Anglia, unde gasisem cu 100 euro mai ieftin decat cea mai buna oferta nationala. Pe langa distributie si variator, am mai schimbat si:
- garnitura capac supape
- filtre + ulei motor (incep "testele de apetit" cu Shell Helix Ultra 5W 40)
- termostat, cel vechi parea cam obosit si oscila temperatura apei
- ulei cutie de viteze PETRONAS TUTELA TECHNYX 75W85
- set complet role/curea accesorii
Nu e gata treaba, mai necesita brate superioare noi (actualele scartie groaznic!) si bielete antiruliu care isi fac propriul concert, de asemenea.
Acuma, fiind TS, era de asteptat sa pape ulei. La o prima verificare, dupa 1700 KM, pare pe joja ca a tras cam 250 ml. Mai mult decat speram, dar asa e treaba.
Altfel, remarc schimbarea comportamentului meu ca sofer. Calitatea confortului rularii mult peste cea a JTDm-ului, masina asta ma indeamna la un sofat de croaziera, foarte relaxat de sunetul vag al motorului si de mirosul puternic al tapiteriei de piele, netulburat de vreun odorizant inutil. Suspensia e cea stock si asa va ramane: chiar si cu jante de 17", confortul e foarte ok.
Cateva poze de aiurea, cu speranta ca, printre altii, voi gasi timp de poze si pentru mine!
P.S.: am pastrat, desigur, jantele Toora T993 de pe JTDm.