Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vehicule electrice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658 |
Page 1 of 54 |
Author: | centurion [ 29 May 2019, 14:12 ] |
Post subject: | Vehicule electrice |
Evolutia vanzarilor de VE in SUA din 2012 si pana in prezent: https://www.youtube.com/watch?v=dpsd0yRYk8c |
Author: | centurion [ 30 May 2019, 08:54 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
O sa scriu aici, desi nu este 100% electric ci doar PHEV: Ferrari SF90 STRADALE. Asa cum prezinta ei: The Start of a new era. https://www.ferrari.com/en-EN/auto/sf90-stradale E bine ca Ferrari a luat-o pe drumul electrificarii si sper ca orice nou model lansat de acum incolo sa fie (cel putin) PHEV. Oricum, cred ca in 5 - 6 ani va aparea si primul Ferrari electric. |
Author: | centurion [ 02 Jul 2019, 14:05 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
https://insideevs.com/news/357526/june- ... es-norway/ FCA putea fi acolo, dar Marchionne a spus ca lui nu-i trebuie vehicule electrice. |
Author: | centurion [ 06 Jul 2019, 00:11 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Daimler zice: At Daimler, we are convinced: The future is electric. That is why we are setting the course for tomorrow today. https://www.daimler.com/case/electric/en/ Mercedes Benz GLC plug-in hybrid : fuel cell (hidrogen) + baterie cu 'plug-in': https://www.daimler.com/innovation/spec ... ell-2.html |
Author: | centurion [ 27 Aug 2019, 09:04 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Pentru cine va dori sa comande Tesla din Romania: https://www.romania-insider.com/tesla-d ... ugust-2019 Se vor monta si statii publice "Tesla Superchargers": deocamdata in Braila, Craiova si Bucuresti. |
Author: | centurion [ 03 Oct 2019, 05:49 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Porsche Taycan Turbo si Taycan Turbo S : https://insideevs.com/reviews/372410/20 ... rst-drive/ |
Author: | yux_mm [ 03 Oct 2019, 13:20 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Astea is un fel de 911 in 4 usi? |
Author: | centurion [ 03 Oct 2019, 14:11 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Sunt mai aproape de Panamera decat de 911. |
Author: | yux_mm [ 03 Oct 2019, 16:21 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Par cu motorul in spate... sau is 100% electrocasnice? |
Author: | VladimirG [ 03 Oct 2019, 22:18 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
centurion Quote:
https://insideevs.com/news/357526/june- ... es-norway/
un mare vizionar...
FCA putea fi acolo, dar Marchionne a spus ca lui nu-i trebuie vehicule electrice. |
Author: | alfetta [ 13 Oct 2019, 10:11 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
de citit , concluzia va apartine : https://www.theguardian.com/news/2019/j ... ean-energy |
Author: | centurion [ 15 Oct 2019, 09:49 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Viitorul auto este electric .... asta cred si eu. Si chiar pe termen scurt daca vorbim despre auto personale si transport urban. De vazut insa care va fi ponderea bateriilor electrice si care cea a hidrogenului. Daca nu cumva se va merge pe 'hibridizare', cum deja Mercedes are in plan sa faca. Productia bateriilor implica si impact asupra mediului. Din punctul asta de vedere cred ca solutia cu hidrogen ar putea fi de preferat in locul bateriilor electrice. |
Author: | VladimirG [ 15 Oct 2019, 11:33 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
la momentul de fata solutia cu bateriile e mai fiabila decat cea cu hidrogenul... |
Author: | centurion [ 15 Oct 2019, 11:55 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Da, dar: - bateriile acopera nevoia clientilor din zonele dezvoltate pe orizontala (gen Europa de Vest, SUA etc.) unde oamenii fac naveta pentru ca au ales sa se mute la case pe pamant, deci pot incarca (peste noapte) la ei acasa; in zonele 'pe verticala', cu oamenii locuind in special in blocuri (China, Japonia etc.), nu prea e viabila solutia cu baterii electrice. - timpul de incarcare si autonomia redusa, cele 2 probleme ale bateriilor electrice, nu ar exista in cazul hidrogenului (acolo sunt alte constrangeri). |
Author: | yux_mm [ 15 Oct 2019, 16:25 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
In UK, centrele sau blocurile dezvoltate pentru rezidential sunt prevazute cu posturi de incarcare. Substantial uneori ca numar. Si nu pentru ca autoritatea locala cere, ci pentru ca vor sa convinga o gama mai larga de oameni sa cumpere cotetele de la etaj. Numarul de chargere e limitat de capacitatea retelei electrice si/sau de necesitatea de investitie in echipamente auxiliare ce imbunatatesc capacitatea de incarcare. Deci, una din probleme incepe sa fie atinsa: capacitatea retelei electrice de a alimenta toate cazanele electrificate. Sunt sigur ca si in alte tari se intampla in mod similar. |
Author: | centurion [ 24 Oct 2019, 08:07 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Renault cu hidrogen pentru extinderea autonomiei: https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... aster-vans Deja unii constructori au trecut/trec la pasul urmator, si anume hidrogen. Inca astept sa vad ce va lansa FCA..... |
Author: | goldfinger [ 24 Oct 2019, 10:23 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
https://cleantechnica.com/2019/10/22/re ... -hydrogen/ Șmecherie, da' nu prea... |
Author: | goldfinger [ 24 Oct 2019, 11:10 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
pun si aici, poate nu au toti rabdare sa citeasca articolul integral. cleantechnica Quote:
The 5–10 minute speed of refueling sounds nice. But after refueling one vehicle, the station needs about 20 minutes to pressurize enough hydrogen to fill the next vehicle. In economic terms of the station operator, a €1,500,000 station can service 3 vehicles per hour. For the same amount, one can build an electric charging station with 12 outlets that can charge 36 vehicles per hour. The mass migration in summer to the Mediterranean and in winter to the Alps is a challenge for the current gasoline refilling infrastructure. Waiting times over an hour at a filling station along the highway are not unusual.
With battery electric vehicles this is going to be very difficult to handle. We will need both a massive investment in infrastructure and a change in traveling habits. The problems for a hydrogen infrastructure are insurmountable. Due to the inefficiency of the hydrogen cycle, the energy used per kilometer is three times as high in a well-to-wheel calculation as the energy used in a 100% battery-electric vehicle (BEV). In a decarbonized energy economy, this electricity is coming from wind, hydro, and solar energy options. The hydrogen cost is three times higher than electricity for BEVs using these sources. I will not even comment on the current natural gas–based hydrogen production process, because that gas should stay in the ground. |
Author: | centurion [ 24 Oct 2019, 12:11 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
"Smecherie" nu era nici cu ceva ani in urma cu vehiculele electrice. Au trebuit sa vina Tesla si Dieselgate VW pentru ca producatorii consacrati sa bage bani in vehicule electrice. In situatia actuala, producatorii depind de resursele de Li - limitate ca si cantitate, limitate ca si raspandire geografica (cred ca sunt putine tari care au Li). Deci o constrangere importanta. Mai mult, nu stiu cata optimizare se mai poate face la o baterie. Nici din chimie si nici din strategiile software nu cred ca se mai pot obtine mari castiguri (in autonomie si in timpi de incarcare) din baterii. Am scris si mai sus, potentialii clienti de vehicule electrice care locuiesc in orase, la bloc, nu isi pot lua vehicule electrice pentru ca nu au unde sa le incarce peste noapte. Asa ca, cel putin din aceste considerente, parerea mea este ca acei constructori care mizeaza pe pila de combustie pot trage pe viitor o carte castigatoare. Si cine investeste inca de pe acum se va adapta usor in viitor pentru ca va avea "know how". Alimentarea cu hidrogen este inca la inceput, mai sunt studii de facut si nu as spune ca nu e fezabila doar din cauza situatiei din acest moment. |
Author: | DanS [ 24 Oct 2019, 15:10 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
centurion Quote:
"Smecherie" nu era nici cu ceva ani in urma cu vehiculele electrice. Au trebuit sa vina Tesla si Dieselgate VW pentru ca producatorii consacrati sa bage bani in vehicule electrice.
Din informatiile pe care le detin, pot sa spun ca tehnologia de stocare si incarcare a bateriilor electrice este abia la inceput. Sunt mai multe proiecte in cercetare si dezvoltare, iar unul dintre ele urmareste stocarea a 2 MW de energie electrica intr-o "baterie" de 1mc. Ca sa transpun (asa mi s-a explicat si mie), cu o baterie de dimensiunile celor actuale cu care pornim motorul, o masina o sa functioneze cateva luni.
In situatia actuala, producatorii depind de resursele de Li - limitate ca si cantitate, limitate ca si raspandire geografica (cred ca sunt putine tari care au Li). Deci o constrangere importanta. Mai mult, nu stiu cata optimizare se mai poate face la o baterie. Nici din chimie si nici din strategiile software nu cred ca se mai pot obtine mari castiguri (in autonomie si in timpi de incarcare) din baterii. Am scris si mai sus, potentialii clienti de vehicule electrice care locuiesc in orase, la bloc, nu isi pot lua vehicule electrice pentru ca nu au unde sa le incarce peste noapte. Asa ca, cel putin din aceste considerente, parerea mea este ca acei constructori care mizeaza pe pila de combustie pot trage pe viitor o carte castigatoare. Si cine investeste inca de pe acum se va adapta usor in viitor pentru ca va avea "know how". Alimentarea cu hidrogen este inca la inceput, mai sunt studii de facut si nu as spune ca nu e fezabila doar din cauza situatiei din acest moment. |
Author: | goldfinger [ 24 Oct 2019, 15:22 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
asta e ca povestea cu masina care merge pe aer/apa. Asa, ca idee, si dintr-un motor de cilindree mica poti scoate sute de cai putere: 800+ HP; vezi 1.6L V6 din F1. tehnic se poate, insa pe masinile de strada nu o sa vedem niciodata asa ceva. Cost imens de productie, fiabilitate scazuta (ma rog, durata de viata scazuta, mai corect spus). Sa spunem prin absurd ca s-ar putea produce bateria aia minune, insa la ce cost? Si cine ar fi atat de nebun sa produca asa ceva? sa moara de foame apoi? |
Author: | Valak [ 24 Oct 2019, 15:29 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Elon Musk e destul de nebun sa faca treaba asta. |
Author: | goldfinger [ 24 Oct 2019, 15:41 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
si oare de ce nu o face ? el a zis si ca poate face o masina autonoma, chiar se lauda ca i-a iesit. Si cand vezi pe youtube ( search "summon") ce face de fapt masina lui "autonoma".... |
Author: | DanS [ 24 Oct 2019, 15:56 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
goldfinger Quote:
asta e ca povestea cu masina care merge pe aer/apa.
Asa cum am scris mai sus discutam despre inventii/proiecte, apoi despre ani de cercetare si dezvoltare si de alti ani pana la implementarea tehnologiei la nivel de masa. Costurile probabil ca nu sunt deloc mici, cel putin pentru mine, insa pentru Elon si altii ca el banii au o perspectiva diferita.
Asa, ca idee, si dintr-un motor de cilindree mica poti scoate sute de cai putere: 800+ HP; vezi 1.6L V6 din F1. tehnic se poate, insa pe masinile de strada nu o sa vedem niciodata asa ceva. Cost imens de productie, fiabilitate scazuta (ma rog, durata de viata scazuta, mai corect spus). Sa spunem prin absurd ca s-ar putea produce bateria aia minune, insa la ce cost? Si cine ar fi atat de nebun sa produca asa ceva? sa moara de foame apoi? |
Author: | ALXege [ 24 Oct 2019, 19:36 ] |
Post subject: | Re: Vehicule electrice |
Vehiculele electrice sunt abia la inceput de drum si au facut oricum un progres fantastic intr-un timp foarte scurt. Ganditi-va cati ani de dezvoltare exista in spatele motorului termic! Long story short, sunt sigur ca acolo (sau foarte aproape de ce zice Dan) se va ajunge, e doar o chestiune de timp. Sent from my iPhone using Tapatalk |
Page 1 of 54 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |