Salutare tuturor,
După ceva ani, dispărut de pe aici m-am reapucat de citit și tot mai văd, din când in când oameni interesați de aceasta MINUNATA mașină. Poate expriența mea va ajuta un viitor Alfist să încerce, iar cu un pic de noroc și cu ajutorul posturilor din acest forum poate va putea trece de partea celor care își povestesc experiențele.
De 100.000KM, mașina, merge fără să stea mai mult de 2 zile. Sunt absolut FAN. Am petrecut ultimii 3 ani minunându-mă de câte lucruri poate să ducă
(la propriu, am cărat și o mașină de spălat 300KM) și cât de comfortabilă (rezonabil) poate fi ca mașină zilnică. Consumul decent iti permite sa mai salvezi și niste bani pentru a înlocui nenorocitele alea de brate față care, cu greu îsi târăsc amarul prin gropile minunatei noastre patrii dar și minunatelor coclauri și ulițe vestice la fel ca și ale noastre, pentru ca in orașe șinele de tramvai și gropile nu au nație.
Mașina are 251000 KM și câteva, mici, lovituri dar este "alive and kicking".
Motorul, pâna acum, este intact cu noi curele de distribuție și accesorii INA, role x 4 plus pompa de apa (245k) probleme semnalate de mine MAI SUS se datorau unei NENOROCITE de mufă a injectorului 3 care a fost reparată cu o nouă (de pe un Vectra C dezafectat) mufă.
Povestea este lungă și nu detaliez acum, dar a fost rezolvata ABIA dupa 7 luni de la data ultimului meu post. Am fost foarte supărat, chiar voiam să vând mașina după ce am fost la 4 Service-uri, am schimbat 1 injector și am curățat injectoarele de 2 ori. Dar se pare că un pic de atenție la detalii nu strică. Am schimbat la ea destule, pana acum. Puteam să mai cumpăr una cu toți banii care au fost investiți în ea (neatenția arde la buzunar - 1400 euro pt o mufă de 5 euro) la care se adaugă schimburile normale (cauciucuri, filtre, rulmenți, placute de frână, etc). De ceva timp, mașina a primit noi suspensii 2x Monroe față, 2x Bilstein B4 spate, 4x arcuri KYB, brațe sus/jos față, 4xbielete antiruliu și 2xbuși bară stabilizatoare. Pe moment se apropie de a 9-a schimbare de ulei (2x15.000 si 6x10.000 km sau ceva de genul asta) majoritatea schimburilor fiind cu Selenia WR (1xPetronas Synthium 3000 și 1xSelenia Turbo Diesel) dar o așteaptă de data asta o surpriză... Ulei 10w60 Racing și filtre OEM iar dacă totul merge bine, în câteva luni o revopsire a capotei, un polish și probabil un nou kit de abreiaj cu toate micile (pistoane) și marile (placă de presiune) părți
Poate-poate o semi-restaurare, cu un nou interior și un nou motor, că tot nu imi plac mie atât de mult diesel-ul (Vinde cineva un motor de 3.2 V6 ?! Și dacă da, la ce preț ?)
Referitor la ambreiaj, care ar fi o bună alegere ? Valeo, Luk, Sachs ? Aș fi recunoscător să citesc niște opinii de la cine a citit pana aici
Pentru moment cam atât. Voi încerca să revin cât mai curând, poate cu niște poze, așa pentru posteritate...
O seară plăcută,
Cu respect.
JAN
P.S. @ibiza - îți mulțumesc pentru sfat (stiu, cu mare întârziere). am evitat a cumpăra la un preț cu 300 eur mai mare decat altundeva.