It is currently 23 Nov 2024, 04:00

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 05 Dec 2018, 12:25 
Offline

Joined: 21 Sep 2016, 21:31
Posts: 4
Car: Alfa Romeo 159
Salutare!
In general nu prea postez cand intampin o problema la masina si merg cu ea la mecanic, dar de data aceasta am zis sa cer un sfat din partea voasta.

Acum cateva zile cand a fost mai rece(-8°c) a pornit foarte greu de abia la a 4 a cheie. Martorul de la bujii era aprins in bord... dupa aproximativ 10 minute am plecat si imediat a inceput sa se auda un ticait ca si cum batea ceva fier pe fier, am inteles ca a fost un injector, totul a durat cam 20 minute dupa care a incetat zgomotul. Am facut plinul cu motorina aditivata am pus si aditiv... nu am mai avut pb cu pornirea asa mari dar tot greu pornea.
Pe centura brasovului cand am iesit din bretea am accelerat pana in 4000 rpm si s a aprins martorul de motor in bord iar masina nu mai avea putere urca foarte greu acceleratia.
Ieri am fost sa o pun pe tester si am inteles ca injectoarele au valori foarte mari ex: -1.54, 2.10, 1.-1.10, 1.20). Mi s a spus sa nu mai circul cu ea si sa duc injectoarele la rectificat. Am sa pun o poza si cu erorile.
O parere daca a mai patit cineva ceva de genul va multumesc. Toate cele bune!


Attachments:
IMG-20181204-WA0005.jpg
IMG-20181204-WA0005.jpg [ 193.24 KiB | Viewed 1850 times ]
Top
   
PostPosted: 05 Dec 2018, 18:41 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Salut, in primul rand daca te uiti in foto o sa observi ca ati testat masina ca fiind o Alfa GT CF3, ceea ce nu e tocmai ok. Nici grav nu e, dar e posibil sa nu ai toate erorile afisate, daca o testati macar ca fiind GT CF4 erati mai aproape de adevar, desi sincer nu stiu de ce nu i-ati dat direct 159 1.9 16V, vad ca softul e ok.
Valorile alea la injectoare nu sunt bune, dar nici ingrozitoare nu sunt. Corectiile sub +/- 2 nu prea fac mare diferenta la pornire, nici la fum. Mai conteaza si daca le-ai luat in ralanti sau in sarcina si cat de cald era motorul, daca sunt luate tot in intervalul 22 gr.C ca in poza cu erorile e clar ca sunt mai mari.
Ca sa ai probleme cu pornirea, rontaitul, etc. discutam de corectii +/- 3 si peste. Dar repet, nu stiu in ce conditii ati facut voi masuratorile, deci nu ma pronunt vis-a-vis de injectoare sa nu vorbesc prostii din lipsa de informatii. Poti sa verifici injectoarele scotand retururile si punand țâțele pe ele, e cel mai concludent test.
Ca sa nu mai vorbesc prostii, intrebare: cum stai cu clapetele Swirl ? Daca nu stii cum stai eu zic sa le verifici.

L.E.: apropo, o presiune de 380+ bari la 824 rpm si fara acceleratie calcata este prea mare.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2018, 12:40 
Offline

Joined: 21 Sep 2016, 21:31
Posts: 4
Car: Alfa Romeo 159
Multumesc mult de raspuns!
Motorul era la relanti pornit si mers aproximativ 6 km.
La clapete recunosc ca nu m am uitat... la alfa anterioara le am anulat din prima. Am sa fac o verificare si clapetelor... sper sa nu fi inghitit vreuna. Mecanicul mi a spus ca acest tip de motor este inrudit cu cel de opel 1.9 respectiv aceleasi probleme insa pt clapete mi a spus ca la 190.000 km nu e cazul...

Am tot pus motorina aditivata si si masina se comporta ok acum.


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2021, 13:52 
Offline

Joined: 19 Jan 2021, 12:59
Posts: 3
Car: Alfa Romeo 159
Salutare,am o mare rugaminte la voi. Detin o Alfa Romeo 159, 1.9, 150 CP 2008. Acum 2 zile am avut un drum mai lung de facut si cei drept ca am cam fortat masina un pic. La un moment dat s-a auzit un ticait in mers din ce in ce mai tare in functie de cum acceleram, si tindea sa se innece, gen prindea bule de aer pe instalatia de alimentare.Sincer nu am oprit motorul de frica ca nu cumva sa ma lase in drum.Am redus semnificativ viteza si am mai mers asa cativa km, pana ce nu se mai auzea zgomotul respectiv.Ajuns acasa am oprit masina, m-am uitat la motor, curele, defectiuni vizibile nu erau,am repornit motorul iar la pornire dadea semne de slabiciune, gen pornirea in dimineti reci. De atunci si pana in prezent masina parca nu mai are "vlaga de altadata", raspunde mai greu la acceleratia de pe loc.In aceasta dimineata a pornit foarte greu, din a treia incercare. Multumesc!


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2021, 14:10 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Cel mai probabil sa rupt vreo clapeta swirl si a fost "inghitita". Automat supapele nu mai inchid bine, iar de aici lipsa de putere si eventual pornire greoaie la rece. Daca ai noroc sa zic asa, scapi doar cu o reparatiei a chiulasei + curatare admisie + anulare clapete swirl. Cazul mai grav este atunci cand iti deformeaza capul pistonului pe margini sau zgarie cilindrul...

Mergi la un mecanic care a mai facut astfel de operatiuni pentru a beneficia de o reparatie cu succes.

Uite un clip cum functioneaza https://youtu.be/m5AviXgca88

Ps: nu sunt mecanic. Doar iti spun ce am nteles ca se poate intampla. Detin motorizarea aceasta de mai bine de 5ani si primul lucru care l-am facut a fost anularea acelor clapete si curatarea admisiei.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2021, 15:01 
Offline

Joined: 19 Jan 2021, 12:59
Posts: 3
Car: Alfa Romeo 159
nesquick Quote:
Cel mai probabil sa rupt vreo clapeta swirl si a fost "inghitita". Automat supapele nu mai inchid bine, iar de aici lipsa de putere si eventual pornire greoaie la rece. Daca ai noroc sa zic asa, scapi doar cu o reparatiei a chiulasei + curatare admisie + anulare clapete swirl. Cazul mai grav este atunci cand iti deformeaza capul pistonului pe margini sau zgarie cilindrul...

Mergi la un mecanic care a mai facut astfel de operatiuni pentru a beneficia de o reparatie cu succes.

Uite un clip cum functioneaza https://youtu.be/m5AviXgca88

Ps: nu sunt mecanic. Doar iti spun ce am nteles ca se poate intampla. Detin motorizarea aceasta de mai bine de 5ani si primul lucru care l-am facut a fost anularea acelor clapete si curatarea admisiei.
Am inteles ideea, sper sa nu fie ceva foarte grav...de treaba cu anularea clapetelor am mai auzit-o dar nu am pus-o in practica niciodata,nici cand am avut BMW.
Multumesc pentru parere!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited