toshy Quote:
Am si eu o curiozitate: cum au ajuns sa verifice cartea de identitate? O aveai la tine?
Simplu,
Razvan 156 Quote:
(...) am fost oprit in Brasov de politie si RAR.
Atat politia, cat si RAR au in bazele de date proprii TOATE datele de identificare ale unui auto inmatriculat, asa cum apar in cartea de identitate a acestuia, mai putin mentiunile privind proprietarul pe partea RAR-ului. Faptul ca pe noile certificate nu mai sunt mentiuni cu privire la roti nu este decat o chestie de imputinare rubrici, oricine te poate verifica in 30 de secunde, daca are chef sau considera oportun.
Totusi, politia nu va lua masuri unilateral cu privire la chestiuni ce privesc caracteristici constructive, gen dimensiuni roti, etc. Nu pentru ca nu are dreptul legal, ci pentru a se reduce riscul de certuri cu soferi batuti in cap care pun intrebari gen esti tu specialist sa imi spui mie ca am lumini albastre in faruri, nu vezi ca eu percep albastrul drept verde ? Astfel, exista o cutuma prin care genul acesta de contraventii sunt consemnate de un inginer al RAR intr-o nota de constatare, iar politia ia masura principala si complementara, dupa caz. Nu este obligatorie prezenta RAR, dar este mai lipsit de griji in cazul contestatiilor cand masurile sunt deja atestate de un specialist. (desi, dupa mine, e un fel de risipa de resurse, plus ca acest generic specialist poate avea muuulte ghilimele, asta e alta discutie).
Revenind, ca sa recuperezi certificatul, fie te prezinti la RAR pentru inspectie cu roti si anvelope avand dimensiunea pe care deja o ai trecuta in carte (le poti lua imprumut pana treci, dar la o urmatoare intalnire cu politia + RAR vei pati fix acelasi lucru). Sau te poti adresa oricarei reprezentante Alfa care iti va elibera contra cost un document in care vor fi mentionate toate combinatiile de dimensiuni posibile pe seria de sasiu a masinii tale. Cu acest document te poti duce la RAR unde soliciti inscrierea in carte a uneia sau a mai multora dintre combinatiile posibile, dupa cum te aranjeaza. De remarcat ca este posibil ca dupa eliberarea documentului de la reprezentanta sa te trezesti ca vei putea avea trecute in carte fix anvelopele pe care le purtai cand ai fost sanctionat.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nu am precizat asta pentru a face haz de necaz, ci ca sa atrag atentia ca, chiar si in situatia asta de-a dreptul comica, retroactivitatea pe principii gen “ex post facto” nu opereaza, mai pe scurt consumi aerul altora degeaba prin instante.
Personal am o situatie similara la una dintre masini. Am avut cartea din momentul dobandirii pe care eram trecut ca proprietar impreuna cu 5-6 dimensiuni posibile de anvelope. Dupa un timp nu am mai gasit cartea, am gasit doar o copie. Constient ca pentru ITP voi avea nevoie si de original m-am dus la RAR si, foarte amabili, fara programare, fara nimic mi-au facut alta carte in 30 min. Sub 200 lei costul. Ciudat este ca pe noua carte apare o singura dimensiune de anvelope, iar in momentul in care am comparat cu copia cartii vechi, aceasta unica dimensiune nu coincide cu niciuna dintre cele 6 dimensiuni posibile din cealalta.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Asa ca, pentru siguranta si de scarba unor posibile capete patrate, port in torpedou separat de actele clasice cate o copie a ambelor versiuni de carte ale aceleiasi masini.
Succes !