Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Martor Check Engine aprins
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=26707
Page 1 of 1

Author:  ALX [ 27 Mar 2018, 10:50 ]
Post subject:  Martor Check Engine aprins

Salutare, in primul rand vreau sa salut toți membrii acestui forum.
De curând am achiziționat și eu mașina mult dorita, ci anume un GT de 2.0 benzinar.. (am sa pun poze altădată). In principiu sunt mulțumit de mașină , de aspect, culoare (un burgudy), de interior și performanțele prestate.
Eu fiind un începător in mediul volanului și mna.. mă cam bat deja cu anumite probleme.
Am achiziționat mașina cu un mic defect, ci anume sonda lambda (a ieșit pe tester) un prieten mecanic s-a uitat dedesubtul ei și a constatat că toba finala este puțin fisurata (de aici pornea un zgomot specific de înecare). In fine, ieri am schimbat-o cu una nou nouță, desigur și racordul este aproape pe duca și trebuie să-l schimb și pe acesta , la fel și uleiul și bujiile. In fine. Toate bune și frumoase până când peste 50 de km mi-a apărut martorul "Check Engine".
Să fie de la sonda lambda ? Daca da de ce a apărut numai acuma ? Pentru că pe tester apărea încă de când am cumpărat mașină... Alte cauze care ar putea determina apariția acestui martor care ar fii ?
Va mulțumesc frumos !

Author:  nesquick [ 27 Mar 2018, 11:18 ]
Post subject:  Re: Martor Check Engine aprins

Salut!
De curiozitate masina este cea cu numere de AB si sub 100k km?

In alta ordine de idei, masina are 4 sonde lambda ( 2 pre catalizator si alte 2 post catalizator ). Pe langa acest lucru mai exista si un debitmetru. De regula problemele vin la pachet ( debitmetru + 1 sau mai multe sonde lambda ). Pentru o masina cu 166cp, trebuie sa fie destul de sprintena. Daca nu este, ia in considerare si depunerile de calamina.

Daca as fi in locul tau as incepe investigatiile astfel:

1. Identificat sonda lambda cu probleme pe tester. Inversat sondele intre ele ( doar mufele cred ca este suficient, dat fiind ca ai 2 pre si 2 post, tind sa cred ca cele 2 pre au un cod, iar celalte 2 post au un alt cod). Ideal ar fi sa folosesti o alta sonda, dar nu cred ca ai de unde.
Pui din nou testerul, stergi eroarea. Daca eroarea apare la cealalta sonda, inseamna ca problema este de la sonda. Daca apare la acceiasi sonda, verifica cablajul sa nu fie cu probleme. Am patit la 147 asa... era o problema de contacte.

Author:  ALX [ 27 Mar 2018, 11:25 ]
Post subject:  Re: Martor Check Engine aprins

Mulțumesc frumos pentru sfaturi.
Da, aceea este. :oops:

Author:  nesquick [ 27 Mar 2018, 11:37 ]
Post subject:  Re: Martor Check Engine aprins

Sa o stapanesti sanatos si cat mai multi km!

Sper sa o rezolvi usor cu eroarea :)

Ce chestie, eram si eu interesat de masina respectivului domn. Am avut o discutie telefonica cu el in care am fost asigurat ca masina este impecabila din orice punct de vedere si nu are gram de rugina ( asa... sa nu bat drumul degeaba bucuresti - alba ). Iar tu spui aici de toba ruginita ( nu este mare lucru ) si check engine aprins. Se pare ca acest "impecabil" are valori diferite uneori.

Sa o conduci cu drag, foarte frumoasa !

Author:  ALX [ 27 Mar 2018, 16:07 ]
Post subject:  Re: Martor Check Engine aprins

As mai avea 2 întrebari și postez tot aici daca este ok.
Ieri după ce am rezolvat cu toba, m-am dus la cel mai renumit service auto din Sibiu cu talonul mașinii pentru a cumpăra filtre, ulei și bujii. Cu uleiul am rezolvat, un 10w40 mi-a oferit domnul de acolo, deși fostul proprietar a folosit 10w60. In fine, filtre am cumpărat 2 de polen și unul de ulei. (Din cate am înțeles cel de benzina nu necesita). Eu știam și ceva de filtrul de aer.. dar domnul de acolo nu mi-a spus nimic și am uitat sa precizez și eu asta.

Cumpăr sau nu filtru de aer ?
Bujiile recomandate de ei sunt foarte scumpe ... 80 lei bucata, mi-a spus că am 8 de schimbat.. Am găsit la 45 până la urmă de la alt service.
Ok, cealaltă întrebare în legătură cu bujiile.. Contează de unde cumpăr , ce fel sunt etc ? Adică sunt standard pt mașină asta sau merg mai multe tipuri?

Va mulțumesc frumos.

Author:  nesquick [ 27 Mar 2018, 16:24 ]
Post subject:  Re: Martor Check Engine aprins

Ce ai cumparat tu nu este deloc bine. Domnul de acolo cred că a confundat 2.0 TS cu 2.0 JTS.

1. Uleiul recomandat de producător este 10w60 ( de preferat Selena. Dacă ii pui Mobil sau Castrol ambalat peste Prut este pe riscul tau ).
2. Motorul tau are 4 bujii. Este recomandat sa-i pui NGK. Dacă ii pui alte bujii, posibil sa funcționeze mai prost decât cu cele actuale.
3. Bineînțeles că ai si filtru de aer și este foarte indicat sa-l schimbi la fiecare revizie de ulei.

Îi poți face un topic de prezentare în secțiune alfa Romeo GT unde poți ține un jurnal de bord online, iar când te lovești de probleme, colegii te pot ajuta.


Succes!

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


Author:  ALX [ 27 Mar 2018, 16:52 ]
Post subject:  Re: Martor Check Engine aprins

Nu mai știu pe cine și ce să cred .. sunt tot felul de "mari" meseriași in Sibiu care toți au un cuvânt de spus.. care mai de care eronat și neștiutor.. până la urmă cred că am să o duc la un dealer alfa Romeo și voi vedea ce rezolv acolo..

Mulțumesc frumos, apreciez !

Author:  ALX [ 30 Mar 2018, 15:16 ]
Post subject:  Re: Martor Check Engine aprins

Uleiul a fost cauza acelui martor in bord :lol:
I-am pus Selenia 10w60. Este cel potrivit pentru ea, nu ?

Author:  Kambluept [ 10 Aug 2019, 14:19 ]
Post subject:  Martor Check Engine aprins

Jei užsidega purkštuko simbolis, tai dar nereiškia, kad čia būtent ir yra purkštukų bėda. Tas simbolis reikškia "CHECK ENGINE". Reikėtų važiuojant pajungus prie kompo žiūrėt realius parametrus, ką rodo mašinos kompas, kai užsidega purkštukas, o tada ir spręst bėdą. Kaip suprantu mašinai stovint vietoj variklis dirba tvarkingai?

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/