Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
2.0 JTS-anulare valva pcv https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=26577 |
Page 1 of 1 |
Author: | Hathazy [ 27 Jan 2018, 03:01 ] |
Post subject: | 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Salutare, Am vazut ca in ultima vreme e la moda sa ai doua Alfe, asa ca pe langa 166 Busso, am mai achizitionat un 156 JTS 2.0 sw. Acum de la lauda sa trec la subiect: S-a refacut chiuloasa, curatat lacrima tot, schimbat ghiduri si semeringuri, planat frumos, etc., distributie, balansieri. etc Insa vreau ca pe viitor sa evit depunerea calaminei pe supare si pe clapeta de acceleratie, asa ca m-am hotarat sa anulez valva pcv si tot ce inseamna acces gaze carter in admisie. Intrebarea mea este daca a mai facut cineva asta, eventual cateva poze, pasi(in principiu le stiu, la 3.0 am facut aceeasi operatiune, insa stim ca jts-ul e usor sensibil la orice adiere de vant), schimbari sesizabile? Multumesc |
Author: | tomi_alfa [ 27 Jan 2018, 03:39 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Intreaba-l pe dcmilitaru direct. El a instalat oil catch tank pentru GT, care e 2.0 JTS. Sau arunca un ochi aici sa vezi cum arata ce-a pus si explicatiile. link |
Author: | Hathazy [ 15 Feb 2018, 14:41 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
hei, -revin, am montat un epurator de ulei, mai exact unul facut dintr-un filtru uscator de la un compresor de aer mare, dupa 1000 km pot sa zic ca am aprox 1 lingura de ulei in pahar, si admisia a ramas curata in continuare. -am rezolvat si problema cu termostatul, care statea cateva secunde la 90 apoi scadea la 75, dupa schimbarea a 3 termostate, am ajuns la termostatul Valeo, care corespunde, si sta apa la 88-90, indiferent de exploatare. |
Author: | tomi_alfa [ 15 Feb 2018, 15:14 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Hathazy Quote:
-am rezolvat si problema cu termostatul, care statea cateva secunde la 90 apoi scadea la 75, dupa schimbarea a 3 termostate, am ajuns la termostatul Valeo, care corespunde, si sta apa la 88-90, indiferent de exploatare.
Eu am rezolvat-o cu unul de Dacie 1310 , fiindca asa cum ai schimbat si tu, am schimbat si eu si mi-a ajuns sa arunc cu banii pe jafuri de termostate.Nu pui si niste foto mai in detaliu la ce ai facut ? |
Author: | pui de drac [ 15 Feb 2018, 15:56 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Ideea cu oil catch-can-ul e superba, ar trebui sa aiba toate masinile din fabrica asa ceva. Problema care poate aparea si e riscanta e cea ca in "pahar" sa se formeze pe vreme rece (in special iarna) condens. Condensul apoi ingheata pe traseu si formeaza un dop si ulterior presiune in motor. Am intalnit cateva cazuri si nu e placut. De dorit este daca se cumpara unul sa fie ales cel cu incalzire. Practic se leaca 2 furtune din traseul de apa al masinii si problema condensului e rezolvata. In cazul unui epurator construit manual, cu ceva munca in plus se poate integra o spirala din teava de cupru legata in serie undeva pe circuitul de racire al motorului. Just my 2 cents. |
Author: | tomi_alfa [ 20 Feb 2018, 11:52 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Ma uitam la prima imagine si mi-a sarit in ochi filtrul de benzina sus. La JTS e sub masina, in zona pasagerului din dreapta spate. Asa ai luat-o? On topic: Astept sa vad instalatia completa. |
Author: | dcmilitaru [ 20 Feb 2018, 16:23 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
In paharul ala o sa ai și vapori de apa, care o sa se adune acolo. Pe timp de iarna eu scot lunar cam 2-300 ml de apa din oil catch tank. Vad ca ai rezolvat doar pe jumătate, pe furtunul care întra în admisie înainte de clapeta tot aer cu vapori de ulei circula. |
Author: | Hathazy [ 21 Feb 2018, 01:02 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
tomi_alfa Quote:
Ma uitam la prima imagine si mi-a sarit in ochi filtrul de benzina sus. La JTS e sub masina, in zona pasagerului din dreapta spate. Asa ai luat-o?
On topic: Astept sa vad instalatia completa. nu, eu am pus-o, nu am gasit filtrul nicaieri altundeva, si credeam ca e ca la 166, cu sita in rezervor. |
Author: | Hathazy [ 21 Feb 2018, 01:10 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
dcmilitaru Quote:
In paharul ala o sa ai și vapori de apa, care o sa se adune acolo. Pe timp de iarna eu scot lunar cam 2-300 ml de apa din oil catch tank.
Am sa verific paharul mai atent, eu doar ulei am observat pana acum.Vad ca ai rezolvat doar pe jumătate, pe furtunul care întra în admisie înainte de clapeta tot aer cu vapori de ulei circula. Furtunul care intra in admisie inainte de clapeta, e pt a trage aer, de aceea e valva pcv doar unisens, pe la pvc se aspira vaporii de ulei in admisie(daca suflii in ea merge, daca tragi, nu merge ) ), dupa 1500 km nu am observat sa fie vre-o depundere pe clapeta, insa am sa urmaresc, si daca totusi se va face depunere, am sa-i pun un mic filtru si anulez accesul la admisie. Mai am de rezolvat tempomatul, se pare ca dupa schimbul de ambreiaj nu mai merge, si am observat ca pedala de ambreiaj nu revine chiar pana sus(mai are vre-o max 2-3 cm pana sus, posibil sa fie arcul) Zilele astea daca e vreme frumoasa, va primii si un set de etrieri fata brembo, sper sa gasesc si discuri, discurile ce le am, sunt de pe 166 si au gaura 5x108-110.... si mai am o dilema, cam la 500-600 km se aprinde check-ul cu p0420 p0430, adica sondele, le scot, le curat, la fel si catalizatoarele si apoi sa vad rezultatul, sper sa nu fiu nevoit sa iau alte sonde. |
Author: | tomi_alfa [ 21 Feb 2018, 01:37 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Hathazy Quote:
Mai am de rezolvat tempomatul, se pare ca dupa schimbul de ambreiaj nu mai merge, si am observat ca pedala de ambreiaj nu revine chiar pana sus(mai are vre-o max 2-3 cm pana sus, posibil sa fie arcul)
Filtrul de benzina, care sper ca ai sa-l gasesti, e bagat si el intr-un suport. Urmareste conductele de la rezervor spre motor.Daca nu e arcul, din cate stiu, pozitia senzorului de la pedala de ambreiaj este reglabila. La fel si cel de la pedala de frana. Amandoua se scot prin rasucire, daca ai nevoie. E aiurea tare pozitia sa ajungi la ele. |
Author: | dcmilitaru [ 21 Feb 2018, 10:54 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Eu zic ca functioneaza asa: La ralanti, cu clapata deschisa cca 5%, vaporii trec in admisie pe furtunul de dupa clapeta, cel prevazut cu supapa de sens. La turatii mai mari, cu clapata deschisa intre 5 si 100%, acea supapa de sens se inchide, iar vaporii trec in admisie pe furtunul de dinainte de clapeta. In cazul meu, cred ca catch tankul meu colecteaza mai multa apa pentru ca e mai mare(cred ca are 500cmc) si dintr-un material mai gros (aluminiu), care ramane rece mai mult timp. |
Author: | Hathazy [ 02 Mar 2018, 23:27 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
m-ai acut enorm de curios, asa ca am scos furtunul de dinainte de clapeta, l-am prelungit, si cu capota semiridicata, am introdus furtunul in habitaclu, dupa care am dat o tura cu masina, indiferent de exploatare, pe acel furtun doar trage.si nu am gasit ulei pe el, totusi, daca poti sa-mi arati tu cum ti-ai facut sistemul de oil catch, as fi recunoascator, mereu imi place sa studiez si alte pareri, sau concepte. ms anticipat. |
Author: | dcmilitaru [ 03 Mar 2018, 13:01 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Din capacul de la tacheti am întrat în oil catch tank, din catch tank am întrat intr un filtru aer făcut custom, din filtru aer am făcut un "y", de unde ies doua furtune ce întra unul în admisie înainte de clapeta, și unul după clapeta. Am păstrat traseul inițial al gazelor, doar ca am înseriat pe traseu un oil catch tank și un filtru de aer. Am mai pus o poza pe undeva pe forum, nu mai știu pe unde. Daca vrei, mai fac una. |
Author: | Hathazy [ 10 Mar 2018, 00:52 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Jts ul mâine primește sânge nou Motul10w60 racing, filtre noi Man, bujii NGK iridium deja montate, filtrul cda de la bmc v-a sosi în 2 săptămâni. Va trebui sa schimb tamponul de la motor ce se afla în partea din jos spre habitaclu, are un joc enervant, cel antibalans e schimbat cu unul nou trw deci nu e de acolo jocul. |
Author: | vladmanro [ 23 Mar 2019, 17:40 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Salut. Întrebare întrebătoare: instalarea catch tankului a fost determinată de ce anume? |
Author: | wereyon [ 11 Jul 2019, 15:02 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Salut! Specific jts-urilor( si altor motoare cu injectie directa) sunt depunerile de calamina de pe supape si din galeria de admisie. Ca sa nu mai apară, se monteaza oil catch can-ul intre valva pcv și admisia de aer, astfel uleiul din gazele din carter sa nu se depună unde nu trebuie. Cred ca am si o poză cu o chiulasa desfacuta sa vezi cum arată fără acest mic filtru. |
Author: | vladmanro [ 11 Jul 2019, 15:17 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Ar fi interesant de văzut unde și cum ai instalat can ul. Am cumpărat și eu unul dar nu ii găsesc loc. Cred că trebuie să adaptez o tabla sau ceva ca să îl prind in compartimentul motorului Sent from my MI 8 using Tapatalk |
Author: | vladmanro [ 11 Jul 2019, 15:17 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Ar fi interesant de văzut unde și cum ai instalat can ul. Am cumpărat și eu unul dar nu ii găsesc loc. Cred că trebuie să adaptez o tabla sau ceva ca să îl prind in compartimentul motorului Sent from my MI 8 using Tapatalk |
Author: | antonelcodreanu [ 11 Jul 2019, 21:00 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Cea mai eleganta solutie e cea expusa de Ciprian (dcmilitaru), cu un singur catch oil si/cu filtru de aer, imediat la iesire din carter, iar dupa, o ramificatie (Y) care sa respecte traseele (inainte si dupa clapeta). Zilele astea o sa termin si eu jts-ul, dar inca nu mi-am comandat catch oil tank, pentru ca inca nu am gasit unul care sa-mi satisfaca toate pretentiile. Probabil voi apela pentru moment la obturarea traseelor si scoaterea unui furtun din carter care sa elimine gazele...ca la vechile Dacii. |
Author: | wereyon [ 12 Jul 2019, 10:08 ] | ||
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv | ||
Eu așa am ales sa instalez cutiuța. Se mai poate instala frumos si elegant sub tubulatura neagra de la traseul de aer si improvizata o prindere pe baterie. Ar mai fi o solutie pozitionarea lui prins de bara față, iar traseul lung de fire ar actiona foarte bine la condensarea uleiului din vapori. Cat despre ventilarea in atmosfera "ca la Daciile vechi", ignorând prietenia cu mediul, nu cred ca e asa usor. Am scos furtunul dintre valva pcv și intrarea de dupa clapeta, iar apoi am astupat acea intrare. Motorul a dat sa moara pana a intrat in limp mode. Negăsind o soluție simplă să nu aspire praf pe acolo, am renuntat la anularea traseului original. In improvizatia mea nu apare un cot in "Y" deoarece pe intrarea de dinaintea clapetei nu am găsit mizerie si nici pe clapeta. Imi cer scuze pentru praful colecționat in compartimentul motor, mai am o admitere de luat pana sa ma ocup cum trebuie de mașina.
|
Author: | antonelcodreanu [ 12 Jul 2019, 23:53 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Azi am reusit sa pornesc motorul. La prima pornire dupa rebuild a durat cam o ora pana ce uleiul a intrat peste tot, tachetii s-au potolit, antigelul si-a facut nivelul. Pe mecanica e super, am o problema cu o sonda si din investigatii am constatat ca la obturarea furtunului dintre carter si dupa clapeta motorul merge mult mai rotund. Mai investighez! |
Author: | vladmanro [ 13 Jul 2019, 02:59 ] |
Post subject: | Re: 2.0 JTS-anulare valva pcv |
Asarept in. Continuare feedback . Pt mine nu e Încă graba. Fostul proprietar mi-a transmis că. Galeria de admisie a fost curățată. Vreau doar sa previn probleme ulterioare Sent from my MI 8 using Tapatalk |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |