Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Help pls. Martor control engine https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=26157 |
Page 1 of 1 |
Author: | cosminsirb [ 11 Oct 2017, 22:52 ] |
Post subject: | Help pls. Martor control engine |
Salutare tuturor. Am o Alfa Romeo 156 1.9Jtd 16V 103kw și la un tester mi-a dat eroarea P1238. Am următoarele simptome: 1. În vitezele 1,2,3 o turez maxim și trage de rupe, în vitezele 4,5,6 de la 2000rpm la 2600rpm urca greu, de la 2700rpm rupe asfaltul. Dar dacă merg cu ea la peste 3000rpm se aprinde engine în bord și nu mai trage. Am făcut următoarele lucruri la masina: 1. Am verificat, recondiționat și calibrat injectoarele. 2. Am verificat toate furtunele și nu sunt sparte sau fisurate. 3. Am curățat galeria de admisie, am curățat senzor de presiune și egr. 4. Dacă scot mufa de la debitmetru nu se tureaza mai mult de 3500rpm iar dacă o pun înapoi se tureaza maxim. După aceste modificări sau reparații am pus testerul pe ea și îmi da aceiași eroare P1238. Dacă a mai pățit cineva asa ceva va rog sa îmi spuneți ce ar trebui sa mai verific sau sa fac. Mulțumesc. |
Author: | Pedala [ 12 Oct 2017, 09:15 ] |
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine |
Verifica urmatoarele: -Debimetru -vanele de la geometria variabila a turbinei (blocate) |
Author: | cosminsirb [ 12 Oct 2017, 10:38 ] |
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine |
Și unde găsesc și cum sa verific aceste vane ale geometriei turbinei? |
Author: | cosminsirb [ 12 Oct 2017, 19:46 ] |
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine |
O sa scot mufa de la egr sa vad dacă trage mult mai bine ca acum. Dacă trage atunci voi cumpăra egr nou. O sa merg sa verific și turbina și dacă e nevoie o voi recondiționa. Furtunul acela de care zici tu l-am verificat și l-am dat cu o banda argintie foarte rezistenta de 3 ori din cap în cap. Dar dacă as demonta eu turbina și as curata toate depunerile de pe ea ar fi greșit sau trebuie măsurată și sunt mai multe acolo, nu doar data jos și montata înapoi? |
Author: | bluecar [ 12 Oct 2017, 20:03 ] | ||
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine | ||
cosminsirb Quote:
O sa scot mufa de la egr sa vad dacă trage mult mai bine ca acum. Dacă trage atunci voi cumpăra egr nou.
degeaba scoti mufa de la egr daca el ramane blocat pe deschis.nu cred ca merita un alt egr,daca esti din bucuresti sunt baietii care ti-l pot anula din soft si ai scapat de multe problem.O sa merg sa verific și turbina și dacă e nevoie o voi recondiționa. Furtunul acela de care zici tu l-am verificat și l-am dat cu o banda argintie foarte rezistenta de 3 ori din cap în cap. Dar dacă as demonta eu turbina și as curata toate depunerile de pe ea ar fi greșit sau trebuie măsurată și sunt mai multe acolo, nu doar data jos și montata înapoi? da,poti curata si tu geometria.eu acolo nu m-am bagat.....a curatat alcineva.nu sa rezolvat decat prin schimbarea turbine. pana sa desfaci turbina incearca un alt debitmetru... furtunasul Acela are cativa mm grosime,inseamna ca lai ingrosat fara rost.sunt furtunuri siliconice pe care le poti pune. https://www.olx.ro/oferta/furtun-vacum- ... 6bee93f0ec
|
Author: | cosminsirb [ 12 Oct 2017, 20:10 ] |
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine |
Eu nu ala l-am îngroșat, cel care vine din inntercooler și întra în turbina, ala gros. Nu as vrea sa anulez egr deoarece în timp apar alte probleme la mașină, mai bine unul nou deoarece nu este o avere și cu siguranță nu a fost pus pe mașină degeaba sau sa fie anulat, are rolul lui. O sa schimb și debitmetru dar am scos mufa la debitmetru și mai mult de 3200rpm nu se tura, am băgat mufa și se tureaza pana la maxim. De la 2600,2700rpm mașină manca asfaltul, trage de rupe, dar nu ma lasă să trec de 3200rpm și se aprinde engine în bord. Pe tester îmi da doar eroarea P1238. |
Author: | bluecar [ 12 Oct 2017, 20:28 ] | ||
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine | ||
cosminsirb Quote:
Eu nu ala l-am îngroșat, cel care vine din inntercooler și întra în turbina, ala gros.
pai eu am spus de furtunasul de vacuum dintre electrovalva si actuatorul de la geometria variabila(chiar le poti verifica pe toate)....pu foto cu electrovalva pierburg.Nu as vrea sa anulez egr deoarece în timp apar alte probleme la mașină, mai bine unul nou deoarece nu este o avere și cu siguranță nu a fost pus pe mașină degeaba sau sa fie anulat, are rolul lui. O sa schimb și debitmetru dar am scos mufa la debitmetru și mai mult de 3200rpm nu se tura, am băgat mufa și se tureaza pana la maxim. De la 2600,2700rpm mașină manca asfaltul, trage de rupe, dar nu ma lasă să trec de 3200rpm și se aprinde engine în bord. Pe tester îmi da doar eroarea P1238. despre rolul egr-ului este plin forumul si netul...mai devreme sau mai tarziu tot la anulare ajungi si la mine ambele gt-uri tragea asa,pana nu am schimbat turbinele nu am scapat de erori. sunt aici pe forum baieti care chiar stiu...sigur daca citesc iti pot da mai multe sfaturi sau chiar assistenta.. poate ai noroc si scapi mai usor.
|
Author: | cosminsirb [ 12 Oct 2017, 23:27 ] |
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine |
L-am verificat și pe asta și este ok, dar o sa iau dinalea siliconate. Dacă nu v-a merge nici cu debitmetru nou și cu toate celelalte care le-am făcut o sa recondiționez turbina, este singura care mai rămâne de verificat. La cât ai ajuns cu anularea egr-ului, ai făcut-o din soft? Nu ai probleme cu pornirea când e rece sau nu scoate fum cu el anulat? Mulțumesc mult de tot pentru sfaturi. |
Author: | bluecar [ 13 Oct 2017, 07:43 ] |
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine |
da,anularea a fost facuta atat fizic cat si din soft.pentru pret trebuie sa iei legatura cu tzzivii sau iluzoriu de aici de pe forum.gasesti date de contact la mica publicitate,sunt baieti ok. egr-ul nu are nici o legatura cu pornirea sau fumul.din cauza unui egr cu probleme masina poate scoate fum.singura problema ar fi cu incalzirea motorului pe timp de iarna. unii spun ca se incalzeste putin mai greu,eu nu am observant..... |
Author: | bele_mihai [ 13 Oct 2017, 08:29 ] |
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine |
1.9 iarna e asa si asa..acceptabil. 2.4 se simte diferenta. Merg ceva prin oras pana creste apa. |
Author: | Pedala [ 13 Oct 2017, 13:36 ] |
Post subject: | Re: Help pls. Martor control engine |
bluecar Quote:
- geometria variabila de la turbina nu are "vane" ci niste paleti de dirijare a aerului.acestia se pot pot bloca din cauza depunerilor sau a ruginii.
Nu este o aprostofare, ci o explicatie a termenului folosit. daca turbina nu are joc se poate curata acea geometrie de catre cineva care stie ce face. Vana = Dispozitiv montat pe traseul ori la capătul unei conducte, care servește la deschiderea, la întreruperea sau la reglarea circulației unui fluid. Palele joaca rol de vana. |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |