Salut,
Masina este deosebita, are un motor diesel (singurul disponibil pt masina) bun , care nu se stica daca ai grija de el si anume sa-i schimbi uleiul cand trebuie (eu il schimb la 10k) sau sa nu mergi fara ulei.
Acest motor fata de concurenta NU mananca ulei ->repet NU MANANCA ULEI ! Fata de VW-haudi si alte plasice la care trebuie sa completezi din cand in cand "chiar de noua" - recomadare in cartea de service
sau injectoare distruse, pompe de injectie cu span etc; acest motor nu are moarte !
Ambreiajul e ok in limitele bunului simt, depinde de cine merge cu el, fiind punctul sensibil al acestei masini.
Fiind 4x4 permanent nicio roata nu derapeaza (pe asfalt uscat), motorul fiind puternic (cuplu relativ mare) , punctul de intalnire intre motor si transmisie este ambreiajul. Daca incerci sa faci liniute , o sa schimbi ambreiaje saptamanal ;
Transmisia e relativ sensibila si trebuie avut putin grija cu debreiatul >in timp o sa te inveti cum sa mergi< Nu o sa te lase-n drum dar o sa inceapa tot felul de zgomote / trepidatii de la transmisie.
Piesele au preturi decente , chiar mici fata de alte marci (asta daca se mai fabrica piesa respectiva).
Distributie si alte consumabile o sa gasesti mult si bine.
Cat despre oameni priceputi care sa repare orice la aceasta masina, sigur gasesti pe aici.
Dupa ce o cumperi iti recomand sa desfaci partea de admisie si sa o cureti temeinic. Ce o sa gasesti acolo o sa te ingrozeasca. Toate aceste probleme sunt de la EGR care introduce destul de multa funingine in admisie <este valabil pt orice motor diesel de la euro 2 in sus>. Iti recomand dupa curatare sa blindezi egr-ul, dar asta e o alta discutie.
Inca o chestie:
Motorizarile la aceasta masina au fost euro3 si euro4 ; diferentele intre au fost: euro4 are clapetele swirl pe admisie si filtrul de particule.
Sondeaza terenul si nu te grabi cu alegerea masinii. Fa o tura, doua si asculta atent masina.
Conteaza f mult cine a mers cu masina si cum a fost intretinuta.