Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=25916
Page 1 of 7

Author:  Valak [ 13 Jul 2017, 14:15 ]
Post subject:  Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Dupa ce in ultimii ani am condus diabolicul 147 Rosso Inferno, undeva la inceputul anului am simtit nevoia unei schimbari. Schimbarea s-a produs cu ajutorul Laurei – careia ii multumesc si pe aceasta cale – si a luat forma unei Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi. De ce Giulietta ? Fiindca MiTo mi se parea cumva prea mic, iar de Giulia nu aveam bani. Nu am studiat serios nicio alta optiune, desi am avut si inca am anumite rezerve in ceea ce priveste Giulietta, pur si simplu nu ma vad conducand o alta marca. De ce 1.8 TBi ? Fiindca asta s-a intamplat sa aiba Autoitalia pe stoc, intr-o configuratie foarte apropiata de ceea ce imi doream (rosie si TCT) si fiindca cilindreea e cea corecta.

Dupa aproape 6 luni si 5000 de km de cand o am simt ca sunt inca departe de a putea spune ca am ajuns sa cunosc masina. Poate si fiindca mi-am impus o perioada de rodaj destul de lunga (peste cei 1600 de km mentionati de producator), sau poate fiindca sunt prea putine lucrurile pe care le are in comun cu 147-le (benzina vs. diesel, robotizata vs. manuala).

Inainte de a ma decide asupra achizitiei am citit cu atentie topicul lui alfetta si am si avut o scurta discutie la telefon. Fata de cele mentionate de el sunt destul de putine de adaugat, confirm in totalitate concluziile lui, chiar daca perceptia ar fi putut fi diferita, el venind de pe 159 si eu de pe 147.

Ca fost posesor/utilizator de 147, pot spune ca Giulietta e o masina total diferita. N-am reusit sa identific prea multe lucruri care care sa ma trimita la 147, limbajul design-ului exterior e altul, interiorul e total diferit si comportamentul masinii in general e unul nou. Masina se simte mai mare si mai usoara decat 147-le, sensibil mai mare si mai usoara.

Fiindca s-a discutat de consumul motorizarii asta, depinde foarte mult cum mergi cu ea. Pentru cine cunoaste drumul, am facut cateva deplasari Timisoara – Oradea si in conditii similare de trafic, pot scoate 12% in Dynamic, mergand ca si cum ar fi furata, sau 7% in Normal, mergand…normal. In oras nu stiu cat consuma, dar ca idee, media pe primii 5000 de km e undeva la 9.5%. As mentiona totusi ca, din cate am inteles, fata de versiunile anterioare de 1.8 a fost “domolit” putin comportamentul masinii in Dynamic, pentru a reduce consumul.

Pun si cateva poze facute cu amabilitatea maestrului Freccia.

Attachments:
2.jpg
2.jpg [ 217.35 KiB | Viewed 5893 times ]
5.jpg
5.jpg [ 224.03 KiB | Viewed 5893 times ]
1.jpg
1.jpg [ 233.38 KiB | Viewed 5893 times ]
3.jpg
3.jpg [ 218.42 KiB | Viewed 5893 times ]

Author:  ALXege [ 13 Jul 2017, 14:30 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Ce rodaj ma?! Unde recomanda producatorul?! Nu exista asa ceva :lol: :lol:
Sa o stapanesti sanatos! Vazut-am si pozele pe Facebook, foarte reusite!

Author:  nesquick [ 13 Jul 2017, 14:47 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Sa te plimbe cu placere mulltiiiii kilometri. Foarta aratoasa domnisoara :)


Cum e cu TCT-ul? Are vreo legatura cu vechiul Selespeed ca se regasea pe 147? Intreb asta pentru ca tin minte ca undeva in timp ati avut si un 147 Selespeed in familie. Ai simtit vreodata nevoia de manuala?

Author:  lucianm [ 13 Jul 2017, 14:57 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Imi aduc aminte ca am discutat la Fest si mi-ai spus ca ti se pare mai nesigura pe sosea decat 147. Si eu am incercat sa te linistesc, spunandu-ti ca doar ti se pare, probabil e doar impresia ca e mai usoara, baga piciorul in ea si ai sa vezi ca sta foarte bine pe curbe.
Deci, ai bagat piciorul? Da-l in ma-sa de rodaj! :naughty:

Author:  Valak [ 13 Jul 2017, 15:42 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Multumesc frumos !

@cristianmiu: Cred ca din momentul in care faci trecerea la o cutie automata/robotizata, capitolul cutiei manuale e unul incheiat. Chiar daca atat Selespeed-ul, cat si TCT-ul sunt cutii mecanice robotizate, ele sunt construite la multi ani distanta. Mie Selespeed-ul mi-a placut foarte mult, dar TCT-ul e mai rafinat, schimbarea treptelor e mult mai lina si mai rapida.

@lucianm: Masina e foarte rapida, asta e clar, ajunge la 200 km/h cu o lejeritate usor ingrijoratoare. Deci da, la intoarcerea de la Fest-ul sarbilor, avandu-l pe Catalin cu 75-ul in spate, ritmul a fost unul destul de sustinut, ca sa nu spun altfel. In ceea ce priveste stabilitatea, 147-le era destul de previzibil, dar poate era si meritul suspensiei modificate si al multelor zeci de mii de km impreuna. Si poate e si mult placebo, dat fiind ca Giulietta are MacPherson pe fata si nu double wishbone, ca 147-le.

Author:  adriand78 [ 13 Jul 2017, 16:17 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Eu credeam ca o sa incepi sa ne povestesti cum faci lininutze cu ''Il Duce'', cum alergati de la Curtea de Arges pina sus, la tunel...
Sa stii ca sunt dezamagit, adica tu vii cu cifre despre consum... :disgust1:

La final, te felicit si eu, nah, ca asa e politicos, dar mai am speranta ca vei veni cu chestii serioase de povestit, ca posesor de masina cu peste 240cp :naughty:

Author:  GabiNS [ 13 Jul 2017, 16:23 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

S-o stapanesti sanatos! Faina jucaria [emoji5]

Sent from Narnia


Author:  PabloBVR [ 13 Jul 2017, 17:07 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

sa fie intr-un ceas bun!!! E spectaculoasa ! :D

Author:  alfetta [ 13 Jul 2017, 17:12 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

in sfarsit , felicitari ! sa-mi spui si mie daca merge mai brutal cand bagi benzina de la omv de 100, ca la mine asa face si deaceea bag doar de la petrom. cat despre stabilitate - e mare diferenta intre N si D , pe curbe bineinteles.

Author:  DanS [ 13 Jul 2017, 17:15 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Omule, masina ta e belea! Sa o folosesti sanatos!

Author:  goldfinger [ 13 Jul 2017, 17:15 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Sa o stapanesti sanatos! :P
Valak Quote:
Ca fost posesor/utilizator de 147, pot spune ca Giulietta e o masina total diferita. N-am reusit sa identific prea multe lucruri care care sa ma trimita la 147, limbajul design-ului exterior e altul, interiorul e total diferit si comportamentul masinii in general e unul nou. Masina se simte mai mare si mai usoara decat 147-le, sensibil mai mare si mai usoara.
Pentru ca mi-ai starnit curiozitatea, la o prima verificare am gasit ca Giulietta QV e mai grea ca 147 JTD (~ +100Kg). Probabil repartitia mai buna a maselor iti da acel sentiment, nu mai ai o greutate atat de mare pe puntea fata (147 diesel).

Author:  ALXege [ 13 Jul 2017, 17:37 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Pai cum influenteaza DNA-ul stabilitatea? Ce, are suspensie adaptiva?

Author:  Valak [ 13 Jul 2017, 17:48 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

@adriand78: Radem, glumim, dar nu ne tragem de sireturi cu Ducele. :nono: Chiar eram incantat de cum maraia motorul pe urcarea spre Valiug, la Fest, dar apoi am mutat putin Ducele prin parcare si mi-a mai trecut.

@alfetta: Stii ca te-am intrebat daca tu ai zumzetul ala, ca de motor electric, la ralanti ? S-a atenuat in timp si dupa vreo doua mii de km a disparut. Eu il auzeam venind de la injectoare, in decelerare disparea si cred ca a durat putin pana si-a optimizat calculatorul de motor timpii de injectie. Eu alimentez cu EVO, de la Mol, dar o sa incerc si cu OMV/Petrom si iti spun daca simt vreo diferenta. Da, masina devine mult mai stabila in Dynamic, in mare masura si datorita directiei, pe care o simti mai precisa. In Normal parca ii simt lipsa celei hidraulice, dar in Dynamic se apropie, are aceeasi "greutate". Sigur, feedback-ul nu e cel al directiei hidraulice, dar compenseaza prin frane.

@goldfinger: Pe www.automobile-catalog.com gasesc 1320 kg pentru Giulietta 1.8 TBi si 1290 kg pentru 147 1.9 JTDm. Ai dreptate, 147-le e mai usor cu 30 de kg, dar senzatia e alta.

Author:  alfetta [ 13 Jul 2017, 20:37 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

ALXege Quote:
Pai cum influenteaza DNA-ul stabilitatea? Ce, are suspensie adaptiva?
electronica .

Attachments:
IMG_3646.JPG
IMG_3646.JPG [ 54.66 KiB | Viewed 5733 times ]
IMG_3647.JPG
IMG_3647.JPG [ 56.2 KiB | Viewed 5733 times ]

Author:  cristih [ 13 Jul 2017, 21:15 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Sa o stapanesti sanatos si multi km fara incidente!
Nu stiu ce greutate gasiti voi, insa eu tin minte din talonul de la 147 (ce-i drept, 8v) ca avea aproape 1400 kg (1390kg parca). Tot comparativ, Giulietta mea este mai usoara decat 147-le vechi (are ceva peste 1300 kg) insa se simte de parca ar fi mult mai usoara.

Author:  Geowrge [ 13 Jul 2017, 21:37 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Blana de urs. Vezi sa scoti magnetul de sub pedala de accelaratie ca ti-o trage mereu la podea. Cel putin la motorizarile astea asa am observat :D :D

Author:  Valak [ 13 Jul 2017, 22:20 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

@ALXege: Nu, suspensia nu e adaptiva.

Author:  Geowrge [ 13 Jul 2017, 23:09 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

ALXege Quote:
Pai cum influenteaza DNA-ul stabilitatea? Ce, are suspensie adaptiva?
E doar mai rigida pe dynamic

Author:  Valak [ 13 Jul 2017, 23:56 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Asa mi se pare si mie, ca in Dynamic masina e mai rigida si as fi putut sa jur ca se intampla ceva cu amortizoarele, numai ca nefiind controlate de vreun solenoid practic ele nu pot sa isi schimbe caracteristicile. Probabil "rigiditatea" asta suplimentara vine ca o senzatie indusa de directia mai "tare" si de frânele care musca mai devreme.

Author:  lucianm [ 14 Jul 2017, 08:59 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Eh, nu va ambalati, nu se intampla nimic cu suspensia in Dynamic! Asa cum e, asa ramane, doar directia se intareste.
Din cauza asta eu mi-am luat la ambele Giuliette (optional) suspensia sport, preferand sa simt toate pietricelele de pe drum direct in rinichi (in 90% din timp), dar sa rad pe serpentine (in ceilalti 10%). O alegere pe care nu o poti intelege cu creierul. :lol:

Author:  tudyniuz [ 14 Jul 2017, 09:30 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Foarte misto masina, sa te bucuri de ea! Mi se par putin hilare comparatiile cu 147, dar cred ca ai nevoie doar de timp de acomodare, cateva mii de km si ore/zile petrecute la volan si te vei simti ca acasa.

Mie setarile directiei prin DNA la Giulietta mi s-au parut mereu incredibil de artificiale. Eu cred ca au gandit directia masinii in modul dinamic iar apoi au schimbat niste parametri pentru o directie mai usoara in celelalte doua, astfel ca normal si all-weather mi se par aproape inutilizabile. Cred ca e motivul pentru care masina ti se pare aiurea uneori si ai impresia ca modul dinamic iti schimba si suspensia, pentru ca sunt diferente foarte mari intre directia in D fata de N, cand masina pare "numb".

Author:  lucianm [ 14 Jul 2017, 09:36 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

tudyniuz Quote:
Foarte misto masina, sa te bucuri de ea! Mi se par putin hilare comparatiile cu 147, dar cred ca ai nevoie doar de timp de acomodare, cateva mii de km si ore/zile petrecute la volan si te vei simti ca acasa.

Mie setarile directiei prin DNA la Giulietta mi s-au parut mereu incredibil de artificiale. Eu cred ca au gandit directia masinii in modul dinamic iar apoi au schimbat niste parametri pentru o directie mai usoara in celelalte doua, astfel ca normal si all-weather mi se par aproape inutilizabile. Cred ca e motivul pentru care masina ti se pare aiurea uneori si ai impresia ca modul dinamic iti schimba si suspensia, pentru ca sunt diferente foarte mari intre directia in D fata de N, cand masina pare "numb".
In oras, mai ales unul aglomerat ca Bucuresti, are mare sens N-ul.

Author:  skmetaly [ 14 Jul 2017, 10:11 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Si eu cam tot timpul umblu cu N-ul in oras. Mi se pare mult mai comfortabil in oras mai ales din cauza directiei. In afara e o total alta poveste

Author:  Tag [ 14 Jul 2017, 11:40 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Felicitari pentru achizitie!

Author:  SEB [ 14 Jul 2017, 18:31 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi – “Valeria”

Frumos nume! Valeria sa iti aduca numai bucuri! O configuratie faina.

Page 1 of 7 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/