Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
anvelope de 225/45/17 https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=2590 |
Page 1 of 1 |
Author: | GURU [ 26 Aug 2007, 20:44 ] |
Post subject: | anvelope de 225/45/17 |
va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi privind montarea unor anvelope de 225/45/17. pana acum cateva zile alfa mea se bucura de cauciucuri Bridgestone Potenza de 215/45/17. dar am avut ghinionul sa iau in plin o groapa care a determinat ruperea atelor unui cauciuc de pe fata pe interior si crearea unei galme cat o palma. am facut din nou geometria rotilor si am schimbat jantele de pe fata pe spate. fiind insa intr-un oras mic (TARGOVISTE ii spune) n-am reusit la nici un magazin sa gasesc dimensiunile anvelopelor mele iar desi eram aproape de bucuresti n-am riscat sa vin cu roata mica de rezerva prin aceleasi gropi. prin urmare m-am hazardat si am cumparat 2 anvelope KLEBER HYdramax de 225/45/17 pe care le-am montat pe spate. in prezent am fata cu 215/45/17 si spatele cu 225/45/17 ca si avantaj cred ca aceste cauciucuri lata ma ajuta la aderenta in curbe dar dezavantajul este ca la greutate in masina 5 persoane atinge in fursta de plastic a contraaripii. ce ma sfatuiti care a r fi avantajele si dezavantajele folosirii acestor anvelope? sa le pun pe fata ca sunt noi, m-am gandit dar ma gandesc ca va creste semnificativ consumul, greutatea de virare in caseta de directie etc. astept sfaturile voastre. |
Author: | occ [ 26 Aug 2007, 20:54 ] |
Post subject: | |
consumul nu-ti va creste semnificativ...asta clar, iar despe atinsul fustei e valabil la orice jante de 16'' in sus la alfa..deci si aici e discutabil.Eu zic sa le lasi asa..cum sutn alea mari pe spate.. |
Author: | ALFA_addict [ 12 Oct 2007, 23:07 ] |
Post subject: | |
Paradoxal sau nu ... cauciucurile mai bune se pun pe spate . Prietenii stiu de ce . bob |
Author: | alexmirica [ 12 Oct 2007, 23:47 ] |
Post subject: | |
Corect 100%. |
Author: | Alexandrus [ 13 Oct 2007, 00:19 ] |
Post subject: | |
Cum naiba sa creasca semnificativ consumul de la 1cm in plus pe fiecare parte ? Unde cititi aberatii din astea ? Oricum ai dao, iti va atinge, fie in spate, fie in fata, n-ai ce sa faci. Deci le pui unde crezi tu ca e mai bine, diferente mari nu vor fi. Oricum, la dimensiunea aia ar cam trebui jante late de 7.5". occ, mie niciodata nu mi-a atins cu 16" si nici cu 17", fie masina plina sau viraj maxim. |
Author: | baubau_23 [ 13 Oct 2007, 00:42 ] |
Post subject: | |
mie nici cu 225pe18 numi atinge,incarcata,da cred ca daca le va pune pe fata va freca de arc la viraj maxim,pt ca is de 225 pe 17,din cate stiu eu de 215/45/17e indicat,nu? |
Author: | Alexandrus [ 13 Oct 2007, 01:12 ] |
Post subject: | |
Pai nu vad legatura, 225 e 225 si pe 17 si pe 18 si pe 19 si tot asa. In general din cauza latimii atinge, nu din alte cauze, evident, daca vorbim de 225/45/17 si 225/40/18, care sunt aproximativ egale ca diametru final al rotii. Daca nu atinge cu 18, sigur nu atinge nici cu 17, asta daca se respecta masurile de gume corecte. Adica 225/55/17 nu e tot una cu 225/45/17, prima are mai multe sanse sa atinga fiind roata mai mare in diametru. |
Author: | baubau_23 [ 13 Oct 2007, 01:19 ] |
Post subject: | |
da,da conteaza si latimea jenti,7j,7,5j,8j,etc,ca sa nu atinga cauciucu de arc,nu? |
Author: | Alexandrus [ 13 Oct 2007, 01:21 ] |
Post subject: | |
Nu, decit daca exagerezi, pentru ca oricum cauciucul va fi mereu putin mai lat decit janta. Am mai vazut si cazuri in care guma e mai ingusta ca janta, dar alea sunt aberatii de prost gust si prost gindite, daca se poate spune asa. Oricum, aiai vobim de jante de 7 sau 7.5 latime, deci in limitele rezonabile. |
Author: | baubau_23 [ 13 Oct 2007, 01:36 ] |
Post subject: | |
eu am patit cu punto,pe 195/50/15 imi freca in viraje,si cateodata la franare mai tragea volanu,iar cu 195/55/14 numai freca,ambele din aliaj,dar model diferit,poate juca un rol si modelu jentilor? care e explicatia? |
Author: | Alexandrus [ 13 Oct 2007, 03:09 ] |
Post subject: | |
Daca trage volanul la frinare n-are nici o treaba cu marimea gumelor si a jantelor. |
Author: | GURU [ 13 Oct 2007, 09:44 ] |
Post subject: | |
il legatura cu consumul eu zic ca totusi ceva modificari sunt in sensul cresterii acestuia adica prima data am avut 185/55/15 si consum mediu pe la 5,2 dupa ce am pus 215/45/17 nu prea am mai vazut sub. 6 oricum nu e de speriat zic eu in traficul haotic din Iasi foarte asemanator cu cel din Bucuresti undeva la 7.2% iar pe afara in conditii de fuga peste 120 media (nu dupa ce scrie pe computerul de bord) cam 5.8% zic eu ca e bine. eu n-am gasit alta explicatie a cresterii consumului decat cresterea suprafetei de frecare a rotilor. poate ma insel nefiind inginer sau prea bun la fizica. OFFTOPIC: (legat de viteze si forte de frecare) stiti de ce barbatii alearga mai repede decat femeile? pentru ca forta de frecare dintre 2 bile e mai mica decat cea dintre 2 placi. ![]() |
Author: | Alexandrus [ 15 Oct 2007, 15:22 ] |
Post subject: | |
Aia cu consumul e deja SF din multe puncte de vedere. First, in oras consum de 6, 5.2 si 7.2, daca e la fel ca in Bucuresti(ceea ce ma indoiesc puternic), deja ai 1.0 diesel, nu 1.9 JTD. Si nu, cresterile de sonsum sunt minore, daca exista. N-are nici o treaba cu frecarea, pentru ca nu produci lucru mecanic prin frecare, ci asiguri tractiune aceleiasi mase ca si cu roti mai subtiri. |
Author: | Dany [ 15 Oct 2007, 16:13 ] |
Post subject: | |
Cresterea consumului poate fi corelata cu cresterea diametrului rotii. Pentru ca astfel se modifica si demultiplicarea finala a transmisiei, deci tre putere mai multa ca sa traga la fel. |
Author: | Alexandrus [ 15 Oct 2007, 18:43 ] |
Post subject: | |
Da, insa nu cu proportiile alea totusi. O crestere de 0.2-0.3 la 100km e una, o crestere de 1l/100km e alta treaba. |
Author: | Gtz [ 04 May 2008, 23:27 ] |
Post subject: | sal |
eu am 225/45/17 si nu mi a atins niciodata nici incarcata si nici in viraje:), |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |