Legat de kilometraj , asa am vrut eu sa cred
,ca are 30893 km nu ca atat are in realitate ,ca nu ii stiu istoricul,oricum nu avea multi odata ce avea totul original (bujii ,distributie,ambreiaj) iar chiulasa era mult mai curata in zona axelor cu came decat cele 3 chiulase pe care le vazusem.
Ultima data cand am bagat ulei ,am golit bidonul si urcase nivelul catre maxim , acum este aproape de minim ,am facut comanda la Targul de piese (au magazin si in Constanta) de 1 litru de Motul 10w60 si cel ma probail pun mana pe el miercuri .
Referitor la consumul de ulei ,cred ca se consuma ma repede cand se merge turat ,asa obsevasem si la un Golf 4 sdi ,la drum lung ,mai ales pe autostrada trebuie sa mearga cu uleiul in portbagaj.
Probabil daca merg cu 100 km/ora consumul de ulei se reduce ,dar nu am rabdare sa merg mereu cu atat , doar zilele astea o las mai moale ca vreau sa vad cat pot parcurge cel mai mult cu un plin de gaz (40 litri) ,de obicei in 320 km se ducea.
Sunt obisnuit cu consumul de ulei , Seatul Cordoba 1.9 diesel clasic din 1996 consuma cate un litru pe luna (aproximativ 1200 km) ,deci ce cosuma acum este mizilic , dar in familie mai este un Corsa D ,2010 1,3 cdti 95 cp care in 5000 km nu a cosumat deloc .
In cel mai rau caz daca este sa creasca consumul bag 10w40 ca este mai ieftin ,segmetarea ramane ultima solutie ca m-am saturat sa bag bani in masina.
Pe gaz masina cosuma cu aproxmativ 2-2,5 litri mai mult decat arata consumul pe benzina ,nu pot zice ca sunt diferente majore intre ele , masina merge cam la fel pe gaz sau benzina si se simte ca trage doar cand este turata mai mult ,dar fac treaba asta doar pe distante scurte de cand a crapat vechiul motor .
Legat de ITP , data anul trecut am inteles ca nu statea excelent cu noxele ,data viitoare incalzesc motorul ceva mai bine ,oricum cand am omologat motorul asta ,cei de la RAR nu au zis nimic ,vad si anul asta ce zice.