De ceva timp incoace face probleme instalatia de gaz , in sensul ca sare dupa gaz pe benzina ,chiar si cu butelia plina.
Masina are instalatie Zavoli N cu butelia toroidala ATRAM de 60 litri si multivalva Tomasetto h250 30 grade si a fost montata acum 10 ani.
Reductor : Zavoli Zeta N , injectoare : Zavoli Pan ,Electovalva : Zavoli, Senzor presiune : Zavoli , Ecu GPL : Zavoli N2100 NB
Eu de cand am cumparat masina (acum un an) sărea pe benzina cand depăseam 5000 ture , eram multumit ca nu ajungeam des la acea turatie.
Dupa ce am schimbat chiuloasa , acum 6 luni a inceput sa sara pe benzină treptat, la turatii din ce in ce mai mici.
La inceput la 4500, 4000, 3500,3000 iar acum gazul il pot folosidoar la semafor sau la vale , cum ciupesc putin acceleratia sare .
Am cumparat un cablu de diagnoza si nu da nici o eroare , singura problema vizibila este presiunea gazului.
La relanti gazul stă la 1.2 bari iar cand apas acceleratia in loc sa se mentina constant el scade pana la 0.6 bari , atunci sare pe benzina.
O varianta sa cresc presiunea la 1.8 bari este sa scot furtunul vacuum din spatele reductorului si sa il astup , dar scade la fel pana la 0.6 bari cand acelerez.
Ce sa verificat la masina in zadar :
1.schimbat filtru stare lichida si filtru stare gazoasa
2.pus de proba un alt senzor de presiune
3.inlocuit membrane reductor
4.scos pistonase bobina multivalva si electrovalva (poate erau blocate)
5.golit butelia ,am dat jos multivalva si am demontat-o si parea sa functioneze bine , nu era intepenit nimic.
6.suflat cu aer pe conducta de gaz ,de la butelie pana in față.
Mai ramanea de verificat
1.inlocut de proba conducta de la butelie pana la electovalva , cei din service au zis ca poate este gâtuita pe undeva si nu baga gaz cum trebuie.
2.inlocuit butelie + multivalva (butelia este expirata de anul trecut) ,pana la urma trebuie inlocuita , dar nu cred ca sunt probleme de la multivalva, cand ii dau drumul la robinetul cu pistonasele scoase iese gaz suficient de mult pe la capatul tevii care duce in reductor.
3.verificat injectoare gpl
4. verificat ecu gpl , ultimile doua nu stiu daca pot fi verificate daca functioneaza in parametri normali.
E destul de neplacut buzunarului mersul doar pe benzina , mai ales ca se stie ca au consumul ridicat.
Cand am cumparat masina , nu ma complicam cu ea daca era doar pe benzina , dar avand si instaltie gpl am zis ca o sa am un consum in bani aproximativ cu una pe motorină.
Attachments: |
zavolikit.jpg [ 46.95 KiB | Viewed 3808 times ]
|
|