It is currently 29 Nov 2024, 16:13

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Jun 2017, 23:12 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp incoace face probleme instalatia de gaz , in sensul ca sare dupa gaz pe benzina ,chiar si cu butelia plina.
Masina are instalatie Zavoli N cu butelia toroidala ATRAM de 60 litri si multivalva Tomasetto h250 30 grade si a fost montata acum 10 ani.
Reductor : Zavoli Zeta N , injectoare : Zavoli Pan ,Electovalva : Zavoli, Senzor presiune : Zavoli , Ecu GPL : Zavoli N2100 NB

Eu de cand am cumparat masina (acum un an) sărea pe benzina cand depăseam 5000 ture , eram multumit ca nu ajungeam des la acea turatie.
Dupa ce am schimbat chiuloasa , acum 6 luni a inceput sa sara pe benzină treptat, la turatii din ce in ce mai mici.
La inceput la 4500, 4000, 3500,3000 iar acum gazul il pot folosidoar la semafor sau la vale , cum ciupesc putin acceleratia sare .
Am cumparat un cablu de diagnoza si nu da nici o eroare , singura problema vizibila este presiunea gazului.
La relanti gazul stă la 1.2 bari iar cand apas acceleratia in loc sa se mentina constant el scade pana la 0.6 bari , atunci sare pe benzina.
O varianta sa cresc presiunea la 1.8 bari este sa scot furtunul vacuum din spatele reductorului si sa il astup , dar scade la fel pana la 0.6 bari cand acelerez.

Ce sa verificat la masina in zadar :
1.schimbat filtru stare lichida si filtru stare gazoasa
2.pus de proba un alt senzor de presiune
3.inlocuit membrane reductor
4.scos pistonase bobina multivalva si electrovalva (poate erau blocate)
5.golit butelia ,am dat jos multivalva si am demontat-o si parea sa functioneze bine , nu era intepenit nimic.
6.suflat cu aer pe conducta de gaz ,de la butelie pana in față.

Mai ramanea de verificat
1.inlocut de proba conducta de la butelie pana la electovalva , cei din service au zis ca poate este gâtuita pe undeva si nu baga gaz cum trebuie.
2.inlocuit butelie + multivalva (butelia este expirata de anul trecut) ,pana la urma trebuie inlocuita , dar nu cred ca sunt probleme de la multivalva, cand ii dau drumul la robinetul cu pistonasele scoase iese gaz suficient de mult pe la capatul tevii care duce in reductor.
3.verificat injectoare gpl
4. verificat ecu gpl , ultimile doua nu stiu daca pot fi verificate daca functioneaza in parametri normali.

E destul de neplacut buzunarului mersul doar pe benzina , mai ales ca se stie ca au consumul ridicat.
Cand am cumparat masina , nu ma complicam cu ea daca era doar pe benzina , dar avand si instaltie gpl am zis ca o sa am un consum in bani aproximativ cu una pe motorină.


Attachments:
zavolikit.jpg
zavolikit.jpg [ 46.95 KiB | Viewed 3808 times ]
Top
   
PostPosted: 25 Jun 2017, 03:05 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
In opinia mea, ecu gpl trebuia verificat primul, sigur necesita recalibrare sau s-a defectat. Iar referitor la reparat in regie proprie si improvizatii, mai bine nu...

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 25 Jun 2017, 09:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Prima data am fost la service , ei au schimbat membrana și au verificat instalația , unde am fost, sunt singuri din constanta care au soft zavoli dar nu au piese, singurele lucruri care le mai puteau face ei era să tragă a conducta de gaz din butelie până a în fața de proba să vadă dacă face la fel și să a schimbe butelia și multivalva(astea trebuia să le cumpăr)
Daca vreau o verificare mai serioasă trebuie sa merg la București unde au sediul cei de la Supergaz ,ei sunt singura firma autorizata sa monteze instalații Zavoli.
În legătură cu ecu de gpl am pus tot felul de variante de firmware ,de la cele mai vechi (2005)până la cele mai noi(2010) ,singura diferență notabilă era va la o versiune mai veche vedea temperatura apei din senzorul gpl mereu la 78 grade.
Cei de la Supergaz (am vorbit la telefon)au zis că de vina reductorul , dar am schimbat odată membranele la service .
În Constanța sunt 3 firme care montează instalații gpl ,dar fiecare cu mărcile lor ,Zavoli nu este printre ele.
O să trebuiască să fac un drum până la București , barem pentru o constatare mai sigura ,să știu ce am de făcut ,daca este de băgat bani serioși in ea mai bine schimb toată instalația.


Top
   
PostPosted: 25 Jun 2017, 10:04 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jan 2011, 14:32
Posts: 458
Car: Giulia Veloce Q4
Location: Braila
Tinand cont ca instalatia are 10 ani si, din cate stiu, butelia trebuie schimbata la 10 ani(atat este garantata si omologata) ai putea lua in calcul schimbarea instalatiei cu una moderna care copie automat parametrii de injectie de la benzina.

_________________
Actual : Giulia veloce 2.2 210 cp Q4
Am avut:
Alfa GT 3.2 Q2
Alfa Giulietta QV Rosso Competizione
Alfa Giulietta 1.4 170 CP Rosso Competizione
Afa MiTo QV
Alfa Brera 2.0 170 cp
Alfa 166 2.4 180 cp 2007
Alfa159 SW 2011
Alfa159 SW 2009
Alfa 159 2,4 2010
Alfa GT 2.0
Fiat Grande Punto Arancio Capriccioso
Fiat Uno
Fiat 850


Top
   
PostPosted: 25 Jun 2017, 19:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
M-am grabit putin cu acest topic ,este o problema veche ,dar daca tot l-am deschis sa zic si rezolvarea in cazul meu ,abia azi dimineata am reusit sa ii dau de cap.
La tipul de reductor Zavoli Zeta N ,pe partea cu gazul in zona suruburilor ,exista un fel de saiba mare din aluminiu ,nu stiam pana azi dar aceasta se poate scoate , in spatele ei am gasit multa negreala si abia dupa ce am dat cu pensula si cu benzina am descoperit ca in aceea negreala sunt niste arcuri , am scos arcurile si am curatat locul unde vin.
Sunt 3 arcuri in stanga si 3 in dreapta , aceste arcuri nu sunt elastice,au doar forma spiralată si vin una peste alta.
Dupa ce am curatat si montat piesele reductorului la loc ,am facut proba si nu mai sare pe binzina , am facut probă doar până la 5200 ture in mers.
Presiunea se mentine constanta la 1.1 bari indiferent de turatie.
Fotografia cu arcurile sun facute dupa curatare , inainte nu se vedeau de negreala.

Acum pot schimba butelia linist, si după ceva timp o sa inlocuiesc si kitul de gpl (ecu gpl ,injectoare,reductor cu electrovalva incorporata)
Deocamdata imi trebuie butelie de gaz nouă ca sa pot inmatricula masina la RAR cu instalatia de gpl pe ea.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 2.32 MiB | Viewed 3754 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.5 MiB | Viewed 3754 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited